Mitt lille Seiko 7548-700b prosjekt

Medlem
7. mars 2018
Innlegg
53
Sted
Sandvika
Anskaffet for en tid til tilbake denne gamle sliteren fra begynnelsen av 80 tallet:
IMG_3892.JPG

Som man kan se har den sett bedre dager. Skitt og møkk i alle kriker og kroker:
IMG_6802.JPG
IMG_0163.JPG

Men klokken går som den skal og skiven ser for såvidt brukbar ut. Loom er det så som så med, men det kan jeg leve med:
IMG_1828.JPG

Etter en runde med gnikking og gnukking (ikke polering), montering av ny fjær, kule og pepsi bezel i tillegg til en olivengrønn nato reim ser den slik ut:
IMG_0350.JPG
IMG_3868.JPG
IMG_6808.JPG

Glasset er så ripete at jeg ser meg nødt til å bytte dette også. Har forsøkt med litt polywatch, men ripene er vel for dype til at dette skal gjøre noen forskjell. Klokken har uansett fått låne armen min:
IMG_9338.JPG

Slik ser den forøvrig ut inni. Tør ikke begynne å plukke noe mer en dette...
IMG_4079.JPG

Oppdatering følger når glasset er byttet.
 
Redigert:
@Bloobay Hvordan så urverket ut etter alle disse årene? Kult at det fremdeles går som det skal selv om det neppe har fått mer kjærlighet enn en håndfull batteribytter siden 80-tallet. :)
 
Redigert:
@Bloobay Hvordan så urverket ut etter alle disse årene? Kult at det fremdeles går som det skal selv om det neppe har fått mer kjærlighet enn en håndfull batteribytter siden 80-tallet. :)
Vet ikke helt hva jeg skal se etter. Har ikke plukket på noe annet enn batteriet som jeg har byttet. Klokken holder tiden godt, og daydate fungerer. Skal se om ikke jeg får tatt noen bilder av verket etterhvert også, bare for motto skyld;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Denne skal du ta godt vare på. Disse begynner å bli vanskelig å få tak på i original stand.
Det var min tanke også. Dessverre har jeg måtte gå til innkjøp av uoriginal bezel da jeg ikke klarte å finne en original (får følge med å se om det dukker opp noe etterhvert). Forrige eier har brukt klokken uten, siden han mistet den for mange år siden. Resten er dog originalt:)
 
Du kan forsøke kjøpe et billig rep.objekt på ebay. 6309-7290 skal ha samme bezel som 7548. Har du flaks sitter det en sliten Pepsi bezel på også
 
  • Liker
Reaksjoner: Bloobay og Kohe321
@Bloobay Hvordan så urverket ut etter alle disse årene? Kult at det fremdeles går som det skal selv om det neppe har fått mer kjærlighet enn en håndfull batteribytter siden 80-tallet. :)
Har lagt ved et bilde av innsiden også, men tør ikke begynne å plukke noe mer enn dette. Forholder meg til prinsippet om at "if it ain´t broke don´t fix it". Får heller leveren den til en proff for service etterhvert isteden for å ødelegge den på egenhånd;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321