Min garasje er fylt med...

Det er hyggelig med vaskehall på jobben. Spesielt når Fruen skal treffe noen venninner og jeg kan vente på henne der.
is_ren.jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og sunshine
Skal bytte ut Q7-en til sommeren. Blir leasing av ny SUV, ladbar hybrid eller el. Står sannsynligvis mellom nye Q7, Q5, e-tron, BMW X5, Mercedes GLC eller Mercedes GLE. Er det noen som har noen meninger, anbefalinger, erfaringer eller annet de vil dele? Andre forslag, tips, råd og diverse mottas mer enn gjerne.
 
Skal bytte ut Q7-en til sommeren. Blir leasing av ny SUV, ladbar hybrid eller el. Står sannsynligvis mellom nye Q7, Q5, e-tron, BMW X5, Mercedes GLC eller Mercedes GLE. Er det noen som har noen meninger, anbefalinger, erfaringer eller annet de vil dele? Andre forslag, tips, råd og diverse mottas mer enn gjerne.

Tja.... Jeg er ikke innafor når det gjelder "høye biler" (foretrekker de lave) . Men jeg har prøvekjørt MG ZS. Det er en helt annen pris enn de du nevner. Får vel 2-3 ZS for en Audi/MB. Jeg vil nå si at MG er veldig mye for pengene! Dette bør i alle fall vurderes!
8
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
@sunshine you can see the mark VII in the background of the picture, the old man with a cigarette in his mouth watching his mechanic adjusting the webers in the BMW/Veritas
 

Vedlegg

  • E5CA44EE-0116-4359-BF45-AFF3AF419BC1.jpeg
    E5CA44EE-0116-4359-BF45-AFF3AF419BC1.jpeg
    118 KB · Visninger: 0
@sunshine you can see the mark VII in the background of the picture, the old man with a cigarette in his mouth watching his mechanic adjusting the webers in the BMW/Veritas


@Timewarp I'm lucky to own one of 2016 produced. Can you remember if your dad's Jag had the purple / neon lights under the dash.That gets to one's heart a photo like that. It reminds of when I used to go to Bonneville Salt Flats, with a just a touch more Sun.
The XK120 is a wow factor even today, and the BMW, I'm gobsmacked. I put Twin Choke Webers on my Cooper S, I'm sure it was owned by Paddy Hopkirk the rally ambassador for the Mini. It had a close ratio gearbox, the hand brake function was that you could lift it up without it locking to get the back end around the corners then push the button in to lock it and just lift it up to release it, I can't remember how many Ccs, it used make me nervous sometimes
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
@Timewarp
The 1955 Mark VII M was The Queen Mother's favourite car for private motoring, then it was updated features from the Mark VIIl / IX, until 1973. Mine also "looks" like Mark IX in being 2 toned colours, and a cat on the bonnet in which it shouldn't, I have the parts if i wish to change it, so really it's only cosmetic. I'm trying to update the brakes so I need a IX model donor as a lot of parts need to be changed, to make it stop better at high speed. (instead of waiting for it to run out of juice)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
@Timewarp
The 1955 Mark VII M was The Queen Mother's favourite car for private motoring, then it was updated features from the Mark VIIl / IX, until 1973. Mine also "looks" like Mark IX in being 2 toned colours, and a cat on the bonnet in which it shouldn't, I have the parts if i wish to change it, so really it's only cosmetic. I'm trying to update the brakes so I need a IX model donor as a lot of parts need to be changed, to make it stop better at high speed. (instead of waiting for it to run out of juice)
I am not sure about the light underneath the instrument panel of the mark VII , @sunshine, I know of only one other mark VII in the same time period in Oslo, I think that was white and owned by another shipowner (could be Werring). The XK120 was bought from the owner of Aftenposten Mr. Nagell Eriksen, equipped with C-type le Mans engine parts (very fast), the car is now in the western part of Norway.
Paddy Hopkirk was the king of Mini’s I remember, the closest I was to PH in my mini was the stearing wheel and the seats.
 

Vedlegg

  • BE1B8A68-2E3B-4347-BF4C-8687A991106B.jpeg
    BE1B8A68-2E3B-4347-BF4C-8687A991106B.jpeg
    129,7 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Prøvekjøringer foretatt. MB GLE skuffa noe voldsomt. E-tron var flott, men jeg kjenner at jeg ikke er klar for helelektrisk enda. Dermed ble BMW X5 hybrid bestilt. Rå bil, som gav masse av kjøreglede!
Flott bil, gratulerer masse. Kan jeg spørre hva du ikke likte med MB GLE? Har et lite øye for GLE coupe selv.
 
Flott bil, gratulerer masse. Kan jeg spørre hva du ikke likte med MB GLE? Har et lite øye for GLE coupe selv.

GLE var både stor og «fin». I og med at jeg var ute etter hybrid, så var det den jeg testa. For meg så fremstod den som både treg PG seig, og fryktelig kjedelig. Synes en del av skjermene også var mer forstyrrende, og all infotainment hadde et mindre intuitivt system enn BMW og Audi. Riktignok detaljer, men både MB og Audi E-tron har det som ser ut som en girspak i midtkonsollen, men kun er et håndtak. Skaper hodebry for meg. Hvorfor?
 
Riktignok detaljer, men både MB og Audi E-tron har det som ser ut som en girspak i midtkonsollen, men kun er et håndtak. Skaper hodebry for meg. Hvorfor?
Jeg har fått håndtaket forklart med at du skal kunne holde deg fast når du tar bilen "off-road"
What the fuck! Det er en GLE vi snakket om, ikke en rigget Gelenderwagen.