Min garasje er fylt med...

Hva snakker vi? Sekundet på 0-100? Alt over det er treigt. Finnes biler som gjør sprinten på 2, så bør være såpass ;)

Går nok senere fra 0-100 enn sekundet desverre. Liten kontaktflate fra ett dekk samt kort akselavstand gjør at det enten løsner bak eller løfter seg i front. Den klarer det dog på 2,4 sekunder og gjør ca 170kmt på 1. Gir.
100-300 går på ca 7,5 sekunder.
Har fått lufta den noen mil nå før snøen kom, og det er en spesiell opplevelse å akselerere så kraftig over hele registeret. Samtidig er den lettkjørt og har en fantastisk myk og god motor.
 
Går nok senere fra 0-100 enn sekundet desverre. Liten kontaktflate fra ett dekk samt kort akselavstand gjør at det enten løsner bak eller løfter seg i front. Den klarer det dog på 2,4 sekunder og gjør ca 170kmt på 1. Gir.
100-300 går på ca 7,5 sekunder.
Har fått lufta den noen mil nå før snøen kom, og det er en spesiell opplevelse å akselerere så kraftig over hele registeret. Samtidig er den lettkjørt og har en fantastisk myk og god motor.

Hadde vært rått å testet 0-200-0
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Hadde vært rått å testet 0-200-0

En MC har imponerende bremser. Jeg har ikke sammenliknet med bil, men jeg ble imponert da jeg hadde kjøreopplæring.

På Vallehovind i øsende regnvær, 80 KM/t og bremsen i bunden så var det ikke mange meterene. Dette var på sykkel med ABS.

8
 
04623D09-1C68-4986-BA38-F55CE3716A00.jpeg


Vurderer i fullt alvor å bestille denne fra David Brown Automotive. Hvorfor bare sløse idiotisk mye penger på klokker, liksom?

Det er en gammel mini, men ikke egentlig da kun motorblokk, girkasse og en liten bit ramme med rammenummer blir med fra donorbilen. Absolutt alt annet er håndlaget og skreddersydd etter kundens (mine) ønsker.

Marginalt billigere enn en Tesla X, og mye bedre.
 
Redigert:
Vis vedlegg 124453

Vurderer i fullt alvor å bestille denne fra David Brown Automotive. Hvorfor bare sløse idiotisk mye penger på klokker, liksom?

Det er en gammel mini, men ikke egentlig da kun motorblokk, girkasse og en liten bit ramme med rammenummer blir med fra donorbilen. Absolutt alt annet er håndlaget og skreddersydd etter kundens (mine) ønsker.

Marginalt billigere enn en Tesla X, og mye bedre.

Go for it.
Jeg hadde en 1966 modell...

Kan anbefales. Kan ikke sammenlignes med å kjøre Tesla. Dette er EKTE kjøreglede!

8
 
Vis vedlegg 124453

Vurderer i fullt alvor å bestille denne fra David Brown Automotive. Hvorfor bare sløse idiotisk mye penger på klokker, liksom?

Det er en gammel mini, men ikke egentlig da kun motorblokk, girkasse og en liten bit ramme med rammenummer blir med fra donorbilen. Absolutt alt annet er håndlaget og skreddersydd etter kundens (mine) ønsker.

Marginalt billigere enn en Tesla X, og mye bedre.

Do it!
 
Vis vedlegg 124453

Vurderer i fullt alvor å bestille denne fra David Brown Automotive. Hvorfor bare sløse idiotisk mye penger på klokker, liksom?

Det er en gammel mini, men ikke egentlig da kun motorblokk, girkasse og en liten bit ramme med rammenummer blir med fra donorbilen. Absolutt alt annet er håndlaget og skreddersydd etter kundens (mine) ønsker.

Marginalt billigere enn en Tesla X, og mye bedre.

Jeg hadde en 1966 og 1969 Alec Issigonis Mini Cooper S, en av hadde Twin Choke Webbber til å kjøre in London med.
Just Do It....
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og kvasbo
Vis vedlegg 124453

Vurderer i fullt alvor å bestille denne fra David Brown Automotive. Hvorfor bare sløse idiotisk mye penger på klokker, liksom?

Det er en gammel mini, men ikke egentlig da kun motorblokk, girkasse og en liten bit ramme med rammenummer blir med fra donorbilen. Absolutt alt annet er håndlaget og skreddersydd etter kundens (mine) ønsker.

Marginalt billigere enn en Tesla X, og mye bedre.
Ko-ko!;)
- Hadde heller kjøpt en tipp-topp restaurert original.
Men en Speedback derimot!:eek:
https://www.davidbrownautomotive.com/gallery/
 
Ja, men den koster jo deretter :) Klådde på den i fjor, er like fin i virkeligheten!

(Jeg har vurdert original Mini også, men er ferdig med vintage-ting som inneholder mekanikk)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Ja, men den koster jo deretter :) Klådde på den i fjor, er like fin i virkeligheten!

(Jeg har vurdert original Mini også, men er ferdig med vintage-ting som inneholder mekanikk)
Mini'n kan du vel ta inn som "veteran" også, så det blir jo "gunstig" slikt sett.
Hvor har Speedback'n tatt mekanikken fra, er det en Jaguar de har bygget den på?
 
Or here's a nice David Brown 5, I took at Petersen Automotive Museum in Los Angeles.

WP_20160212_034.jpg WP_20160212_032.jpg WP_20160212_033.jpg
 
Jaguar ja.

Folk bruker jo like mye penger på andre tullebiler - forstår ikke hvorfor dette skulle være rart!

Jeg er ikke douche nok til 911, ikke interessert i noe spesielt raskt (har uansett raskere elbil og fri tilgang på å låne drøye sportsbiler med v8, 10 og 12), og trenger overhodet ikke noe praktisk (har både liten og stor elbil). Ikke vil jeg at noen skal se at jeg har noe spesielt heller, så jeg anser egentlig det å kjøpe en sånn mini som et fullstendig rasjonelt valg.

Faktisk ville det nesten vært uansvarlig å la være!
 
Jaguar ja.

Folk bruker jo like mye penger på andre tullebiler - forstår ikke hvorfor dette skulle være rart!

Jeg er ikke douche nok til 911, ikke interessert i noe spesielt raskt (har uansett raskere elbil og fri tilgang på å låne drøye sportsbiler med v8, 10 og 12), og trenger overhodet ikke noe praktisk (har både liten og stor elbil). Ikke vil jeg at noen skal se at jeg har noe spesielt heller, så jeg anser egentlig det å kjøpe en sånn mini som et fullstendig rasjonelt valg.

Faktisk ville det nesten vært uansvarlig å la være!

Hørtes ut som meg selv før jeg kjøpte 116509:) Ikke angret et sekund!
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo