MIH watch

chrbir

Støttemedlem
Medlem
3. nov. 2016
Innlegg
3.926
Sted
Nord i Tåkeheimen
Er det noen som kjenner til MIH (Musée International d’Horlogerie) watch? Utviklet av Ludwig Oechslin og Paul Gerber i 2006 og for hver klokke som ble solgt gikk 700 CHF til museet. 7750-basert, årskalender, monopusher kronograf med minutteller på baksiden, og AM/PM visning til venstre for dato.
9F9BDC46-9A2C-4CB7-B231-67044658C6F7.jpeg
8E247B5D-E33A-458B-8CD2-685AAE81C6A7.jpeg


Det skal produseres en ny serie i år - tror jeg må sette meg på liste.
https://www.mih-watch.com/
 
Artig klokke. Personlig sliter jeg bittelitt med kalendervisningen, som i mine øyne kan virke litt "off" med små avvik i posisjonene og ulik størrelse på skrift/tall.

Men lurer på om det i alle fall er én MIH her på TS :unsure:

(@Audemars?)
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Jeg oppdaget forresten denne tilfeldigvis da jeg så Talking Watches med Naoya Hida - han kommer med nye modeller 18. april.
 
@Kjell Jørgensen kjenner jo Gerber. Mylig han vet noe om disse?

Det ser ut som om det er forskjellig fontstørrelse. Det er ganske mye luft melllom tennene på hjulene som styrer vekslingen mellon månedene. Jeg skal spørre Paul neste gang jeg snakker med han om han vet om det er noe som kan justeres.
Jeg vet ikke om det er han som skal lage neste serie av MIH-uret - jeg skal spørre om det også.

Følg med, fortsettelse følger.
 
Det ser ut som om det er forskjellig fontstørrelse. Det er ganske mye luft melllom tennene på hjulene som styrer vekslingen mellon månedene. Jeg skal spørre Paul neste gang jeg snakker med han om han vet om det er noe som kan justeres.
Jeg vet ikke om det er han som skal lage neste serie av MIH-uret - jeg skal spørre om det også.

Følg med, fortsettelse følger.
Supert!
Jeg ser at PG ikke er nevnt på https://embassy.ch/en/watches/mih-watch/, bare Oechslin og Gafner.
 
Jeg kjenner Magnus Bosse, han er en forsiktig mann når det gjelder å omtale andre, men dette sier vel sitt:

Paul Gerber was not only tasked with translating Oechslin’s ideas into something which would work on the bench (Oechslin is famous for not considering the technically necessary production tolerances in his constructions).

(jeg har sett prototypen fra Oechslin).
 
Jeg har hatt en i mange år.
Dette er klokka jeg stadig vekk vender tilbake til når jeg tenker på noe jeg virkelig har lyst på. Så kult det er en på TS. Jeg liker at den er litt udda i størrelse og fonter. Den oser så mye historie, konflikt og coolness!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Stive priser på de nå….. Angrer som en hund på at jeg ikke har kjøpt før. Gaia modellene er også svært flotte syns jeg. Men, få på annenhåndsmarkedet og folk vil stort sett ha fantasipriser for dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Stive priser på de nå….. Angrer som en hund på at jeg ikke har kjøpt før. Gaia modellene er også svært flotte syns jeg. Men, få på annenhåndsmarkedet og folk vil stort sett ha fantasipriser for dem.
Denne gikk akkurat for CHF 3200 - jeg hadde ikke rukket å registrere meg i tide :(
Screenshot_20221105-165931.png
 
Denne gikk akkurat for CHF 3200 - jeg hadde ikke rukket å registrere meg i tide :(
Vis vedlegg 310749
Tusen takk for info Chr. Tror det kan være lurt å følge med på auksjonene fremover. Mange som ønsker å slanke fyldige samlinger. Og ofte er det vel de klokkene som faller utenfor de helt store merkene det er muligheter for kupp. Sist uke gikk feks en piece unique Sarpaneva K3, månefase for 13k pund på A Collected Man. Daniel Roth og VC feks ble samme dag solgt til vanlige, astronomiske priser… Er jo tross alt en del MIH der ute, og kanskje mest sørover i Europa.
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir