Oi! Jeg har en nesten identisk IWC med Cal. 83 liggende. Har aldri fått åpnet den, men jeg ser nå at det bør jeg gjøre!
Den må forresten inn til service også. Bør jeg levere den hos Alf Lie, eller kan lokale urmakere ta seg av et såpass enkelt verk?
Det viktigste er å finne en urmaker med erfaring..
Jeg har adresser til urmakere gode på vintage både i Norge og utlandet. Jeg må innrømme at jeg i de seneste årene har sendt endel klokker til USA for service.
Ved bruk av rekomandert post holdes fraktokostnaden nede og det kan faktisk svare seg. Har også sendt til UK. Et helt annet prisnivå på tjenester som dette og trygt å sende til og fra. Får urmakerne til å skrive på proformafaktura og betaler norsk moms, de gangen pakkene ikke går rett igjennom. Deler finnes også lettere tilgjengelig.
IKKE gå veien gjennom en IWC AD for en klokke som dette - det er vanvittig overpriset og de forteller deg en masse humbug om at det MÅ gjøres slik og slik til en liten formue. Det er hverken nødvendig eller god økonomi.
I de aller fleste tilfeller vil et verk som dette være lett å ta service på og fullrense.