Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Takk for det alle sammen..Også artig med noen med samme yrke. Hadde ikke regnet med at det var så mange her nei :D

Heisann!

Jørgen her, bor i Fredrikstad 21 år og er student på industriell design HIOF. Snublet over denne siden da jeg satt å søkte på diverse klokker og har bladd igjennom det meste av bildetråder og diverse for å se hva min "drømmeklokke", hvis det finnes, kunne være.
Gleden var stor over å se så mye tøffe, stilige, pene og skremmende dyre klokker som dere (forummedlemmer) har anskaffet dere. Studenter er jo ikke akkurat godt kjent for å være stinne av gryn. :) Kan forøvrig si at jeg har trålet en del igjennom http://www.thewatchquote.com/ og drømt meg bort titt og ofte og hadde ingen anelse om hvor stort marked klokker egentlig var.
Er ganske ny i min klokkeinteresse så min samling strekker seg foreløpig kun til Tissot PRC 200, men dette har jeg tenkt å gjøre noe med. :)

productimg1257067702690.jpg

Etter eksamen er det nytt klokkekjøp så da satser jeg på at den ekspertisen dere sitter med her inne kan hjelpe meg med å kjøpe en dykkerklokke etterhvert.

mvh

Jørgen

Hei klokkeentusiaster,

Jeg har vært på forumet en liten stund og det er nyttig tips og lærdom å ta med seg her.

Klokke har jeg også kjøpt her, Panerai veldig fornøyd! Fikk forøvrig tre nye reimer på døra tirsdag, julaften

Litt om meg selv 68 modell bosatt i Skien og jobber i bilbransjen til daglig.

Klokkeinteressen fikk jeg tidlig i 20 årene og har ikke blitt bedre med årene.

Noen klokker kommer går mens andre blir... Har i dag en Panerai, to Breitling og en Raymond Weil + litt annet..

Den ene Breiltling kommer for salg snart, det er mye annet spennende på ønskelista..

Mvh Kjell Sverre

Velkommen til oss her på Tiddsonen,- extra hyggelig med en ny Paneristi her ;) .

Ta gjerne noen wristshots av den og legg ut i forumet !

Hei alle.

Har vært usikker på hvor smart det er av meg å melde meg inn i dette forumet. Som med alle avhengigheter bør man være forsiktig med å la seg overeksponeres ;) Men nå har jeg altså tatt skrittet, og må si jeg er imponert over all kompetansen på forumet. Ser at det er fullt av gode råd og artige diskusjoner, og har allerede brukt så mye tid her at samboeren min vurderer å flytte ut (i går brukte jeg hele kvelden på å bla meg gjennom alle postene i dagens klokke tråden).

Litt om meg selv. 32 år, flyttet fra Lillehammer til Oslo 2004. Klokkeinteressen våknet i 14 årsalderen da jeg ønsket meg en seiko cronograph til ca 3500 kroner til konfirmasjonen. Dette syntes faren min var altfor mye å gi for en klokke, som jeg bare kom til å rote bort allikevel. Siden da har begjæret jaget meg, men har aldri tatt skrittet og kjøpt meg en ordentlig klokke før nylig. For tre år siden kjøpte jeg meg min første ordentlige klokke, en quartz-drevet seamaster, men tok i år det store steget og gikk for en Glashütte Original Senator Cronograph. Merkelig nok har ikke begjæret etter klokker blitt stagget av dette. Tvert imot. En fantastisk hobby så lenge den ikke driver meg fra gård og grunn :)

Andreas

anhostma skrev:
Hei alle.

Har vært usikker på hvor smart det er av meg å melde meg inn i dette forumet. Som med alle avhengigheter bør man være forsiktig med å la seg overeksponeres ;) Men nå har jeg altså tatt skrittet, og må si jeg er imponert over all kompetansen på forumet. Ser at det er fullt av gode råd og artige diskusjoner, og har allerede brukt så mye tid her at samboeren min vurderer å flytte ut (i går brukte jeg hele kvelden på å bla meg gjennom alle postene i dagens klokke tråden).

Litt om meg selv. 32 år, flyttet fra Lillehammer til Oslo 2004. Klokkeinteressen våknet i 14 årsalderen da jeg ønsket meg en seiko cronograph til ca 3500 kroner til konfirmasjonen. Dette syntes faren min var altfor mye å gi for en klokke, som jeg bare kom til å rote bort allikevel. Siden da har begjæret jaget meg, men har aldri tatt skrittet og kjøpt meg en ordentlig klokke før nylig. For tre år siden kjøpte jeg meg min første ordentlige klokke, en quartz-drevet seamaster, men tok i år det store steget og gikk for en Glashütte Original Senator Cronograph. Merkelig nok har ikke begjæret etter klokker blitt stagget av dette. Tvert imot. En fantastisk hobby så lenge den ikke driver meg fra gård og grunn :)

Andreas

Hei og velkommen til Tidssonen! Kjenner meg igjen i samboerproblematikken, vet mange har løst problemet ved å få samboeren også hektet på klokker.... Kan bli dyrt da.

Velkommen til Tidssonen, anhostma !

Kan bli ganske dyrt om du får samboeren din f o r interessert i dette.... :D

anhostma skrev:
men tok i år det store steget og gikk for en Glashütte Original Senator Cronograph. Merkelig nok har ikke begjæret etter klokker blitt stagget av dette. Tvert imot. En fantastisk hobby så lenge den ikke driver meg fra gård og grunn :)

Andreas

Kom gjerne med noen wristshots av GO'en din !

Godt å høre at du meldte deg inn! ;)

Velkommen!

ViewItemPictureaspxfn3f2bdc77-7b9e-.jpg