Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei hei!

Mitt navn er Jørgen og jeg er ny her på tidssonen.
30år, gift og 2 barn fra Trondheim.

Ble smittet av klokkeviruset ganske tidlig, men er fortsatt på et tidlig stadiet når det kommer til samling og kunskaper.

Fikk min første klokke i konfirmasjonsgave av min morfar som drev urmakerforetningen Christophersen i Trondheim.
Det var en Certina DS Cascadeur (1998). I dag en meget velbrukt klokke med stor affeksjonsverdi.
I tillegg til denne er disse å finne i samlingen i dag:
Tissot t-touch Expert Titanium (2008) Lenke + orange gummi
Tissot Tradition (2012)
Laco FLIEGERUHR TYP A (2013)

Tenker at dette er en start, holder på å spare nå og tenker å gå all inn når jeg først skal bort fra quartz.
Gleder meg til fortsettelsen.

Hei!

Heisann!

Klokkeinteressert student som endelig bestemte meg for å skaffe meg bruker på dette eminente forumet. Har ingen klokker som er verd å nevne egentlig, men det betyr ikke at interessen ikke er på topp!

Driver og saumfarer markedet og modeller for tiden, og satser på at hjelp og innspill fra folk her inne gjør at jeg om ikke altfor lenge skaffer meg en skikkelig klokke.

Helloooo Norway!

Efter att lunkat omkring på ert härliga forum några veckor är det väl dags att säga hej:)

Haft ett intresse för klockor under ca 20-25 år men inte samlat så mycket. Under senare år har det dock blivit lite inköp, mestadels Rolex.

Vem är då jag?

Boende i grannlandets huvudstad, passerat 40 och gillar att måla tavlor på fritiden.

Finns på de svenska forumen TTT samt Klocksnack med samma alias, där finns även referenser om det skulle behövas för köp&sälj;)

Hälsningar
Compiss

Første innlegg

Heisann!

Jeg skriver for tiden fra det fjerne utland, er medisinstudent i Danmark, og klager overhode ikke på tilværelsen her. Har snoket rundt på TS i en god stund, men nå har jeg altså tenkt å begynne for alvor. Mitt håndledd blir utsatt for en daglig strid mellom en Tag Heuer Aquaracer 300 m/blå skive og en IWC Portuguese Yatch Club i stål med sort skive; en samling jeg er særdeles fornøyd med, men er alltid på utkikk etter å utvide dersom lommeboken tillater det. For tiden er drømmeklokken en JLC Grande Reverso, men dere kjenner sikkert til hvordan slikt endrer seg omtrent fra time til time.
Utover å overvåke TS anonymt, så er jeg på fritiden særdeles glad i HiFi, sport (gjøre, ikke se på), fotografi, bilær, båtær (er dog ikke fra Fredrikstad) og selvfølgelig blod....

Personlig er jeg alt for dårlig til å forevige mine klokker med fine motiver, så per nå, er dette mitt "beste" bilde av IWCen; særdeles mye makroeffekt, og den deilige svenske skjærgården i bakgrunnen.

Så det var kort om meg, skal gjøre mitt ytterste til å bidra til å opprettholde den gode kvaliteten på wristhots og innlegg her inne! :)

Hei!

Jeg er en Telemarking (Notodden) i siste halvdel av 30årene. Er ganske nybitt av klokkebasillen, men er redd dette kan bli en dyr hobby! Dette er vel noe de fleste av dere vet endel om, vil jeg tro!?

Jobber i et firma som heter FMC Technologies, så det blir endel reising i jobb. Men jeg reiser også endel på fritiden, årets sommerferie blir biltur med noen kamerater og vi skal blant annet innom Zermatt i Sveits, så kanskje det blir en ny klokke? :)

Utenom å reise så liker jeg å sykle terrengsykkel og fiske, og gå turer i skog og fjell. (Nå begynte dette nesten å høres ut som en kontaktannonse) av klokker så har jeg ikke så veldig mye spennende enda, men beholdningen så langt er:1 stk Oris Aquis Titan, 1 stk Edox Les Vauberts, 1 stk Candino, 1 stk Tissot, 1 stk Polar til trening og 3-4 "moteklokker" type: Moods Of Norway o.l (men å nevne slikt her, er kanskje som å banne i kirken)

Ellers er jeg såpass nybegynner at jeg ikke helt henger med i klokke teminiologi, så ord som f.eks "Beater" og "AD" er for meg: "noe jeg har lest her, men ikke skjønner betydningen av". Så fint hvis noen kunne linket til en "ordbok" eller "dumme spørsmål" hvis det finnes her inne?

Forumet virker til å være veldig vennlig og bra, så jeg ser frem til å henge rundt her.

Vi sees.

Jeg er en Telemarking (Notodden) i siste halvdel av 30årene. Er ganske nybitt av klokkebasillen, men er redd dette kan bli en dyr hobby! Dette er vel noe de fleste av dere vet endel om, vil jeg tro!?

Jobber i et firma som heter FMC Technologies, så det blir endel reising i jobb. Men jeg reiser også endel på fritiden, årets sommerferie blir biltur med noen kamerater og vi skal blant annet innom Zermatt i Sveits, så kanskje det blir en ny klokke? :)

Utenom å reise så liker jeg å sykle terrengsykkel og fiske, og gå turer i skog og fjell. (Nå begynte dette nesten å høres ut som en kontaktannonse) av klokker så har jeg ikke så veldig mye spennende enda, men beholdningen så langt er:1 stk Oris Aquis Titan, 1 stk Edox Les Vauberts, 1 stk Candino, 1 stk Tissot, 1 stk Polar til trening og 3-4 "moteklokker" type: Moods Of Norway o.l (men å nevne slikt her, er kanskje som å banne i kirken)

Ellers er jeg såpass nybegynner at jeg ikke helt henger med i klokke teminiologi, så ord som f.eks "Beater" og "AD" er for meg: "noe jeg har lest her, men ikke skjønner betydningen av". Så fint hvis noen kunne linket til en "ordbok" eller "dumme spørsmål" hvis det finnes her inne?

Forumet virker til å være veldig vennlig og bra, så jeg ser frem til å henge rundt her.

Vi sees.
Hei og velkommen!

Jeg er selv ganske ny her og har gjort liknende observasjoner som deg; her en vennligheten og storsinnet ofte til stede i større grad enn man er vant til, og det gjør forumet til et hyggelig og morsomt sted å være. Og når det gjelder kirkebanning er takhøyden stor, det eneste som nok ikke aksepteres er fakes. Og som vi pleier å si her inne; pics or it didn't happen, så vis oss gjerne klokkene dine også! Vi er hunder etter bilder!

I begynnelsen slet jeg også med alle forkortelsene som ikke nødvendigvis ga mening for en nylig innflyttet, men det kommer fort; bare å venne seg til! Som regel er det engelske forkortelser, AD betyr Authorized Dealer. En beater er bare en klokke som tåler litt juling, «a watch that can take a beating», kanskje i motsetning til en litt skjørere vintageklokke. Men du vil også se at oppfatningen av hva som egner seg som beater er høyst forskjellig fra person til person, så det er nok opp til deg selv å avgjøre hva en beater er i dine øyne.

Noen ordbok er foreløpig ikke lagt ut, men dumme spørsmål skal du ikke være redd for å stille, det gjør de fleste rett som det er og får som oftest svar!

Hei og velkommen!

Jeg er selv ganske ny her og har gjort liknende observasjoner som deg; her en vennligheten og storsinnet ofte til stede i større grad enn man er vant til, og det gjør forumet til et hyggelig og morsomt sted å være. Og når det gjelder kirkebanning er takhøyden stor, det eneste som nok ikke aksepteres er fakes. Og som vi pleier å si her inne; pics or it didn't happen, så vis oss gjerne klokkene dine også! Vi er hunder etter bilder!

I begynnelsen slet jeg også med alle forkortelsene som ikke nødvendigvis ga mening for en nylig innflyttet, men det kommer fort; bare å venne seg til! Som regel er det engelske forkortelser, AD betyr Authorized Dealer. En beater er bare en klokke som tåler litt juling, «a watch that can take a beating», kanskje i motsetning til en litt skjørere vintageklokke. Men du vil også se at oppfatningen av hva som egner seg som beater er høyst forskjellig fra person til person, så det er nok opp til deg selv å avgjøre hva en beater er i dine øyne.

Noen ordbok er foreløpig ikke lagt ut, men dumme spørsmål skal du ikke være redd for å stille, det gjør de fleste rett som det er og får som oftest svar!
Takk, og takk for forklaringen av AD og Beater, nå forstår jeg ihvertfall litt mer av hva som blir snakket om. :)

Hei, mitt navn er Kristoffer og har egentlig alltid vært fascinert av ur.
Men det er ikke før nå jeg har hatt økonomi til å skaffe meg noe virkelig pent. Jeg ønsker som så mange andre å bygge opp en respektabel samling, og har kommet frem til at jeg først og fremst trenger følgende:

Beater/arbeidsklokke (Jobber på boredekk i Nordsjøen ) bruker en Citizen promaster titanium eller Tag heuer formula 1. (Disse er de eneste klokkene jeg har)

Hverdagsklokke
Dykkerur
Dressur
Kronograf
Noe spesielt.

Jeg mangler altså det meste, men har en vag ide om hva jeg ønsker meg. Er det noen som har et forslag til min første av mange ? Jeg har et budsjett på ca 50000. Alternativer som er i hodet mitt akkurat nå : Omega speed og Sea (po) master. Rolex sub, breitling navitimer. Tusen takk for et flott forum.

Kristoffer

Hei, mitt navn er Kristoffer og har egentlig alltid vært fascinert av ur.
Men det er ikke før nå jeg har hatt økonomi til å skaffe meg noe virkelig pent. Jeg ønsker som så mange andre å bygge opp en respektabel samling, og har kommet frem til at jeg først og fremst trenger følgende:

Beater/arbeidsklokke (Jobber på boredekk i Nordsjøen ) bruker en Citizen promaster titanium eller Tag heuer formula 1. (Disse er de eneste klokkene jeg har)

Hverdagsklokke
Dykkerur
Dressur
Kronograf
Noe spesielt.

Jeg mangler altså det meste, men har en vag ide om hva jeg ønsker meg. Er det noen som har et forslag til min første av mange ? Jeg har et budsjett på ca 50000. Alternativer som er i hodet mitt akkurat nå : Omega speed og Sea (po) master. Rolex sub, breitling navitimer. Tusen takk for et flott forum.

Kristoffer

Vanskelig å komme unna en Submariner som førsteklokke. Hva med en Seadweller? Bør kunne anskaffet meget pent brukt til under 40. En helt fantastisk klokke! Da har du dykkerklokke også, og er godt på vei inn i neste ur.

Vanskelig å komme unna en Submariner som førsteklokke. Hva med en Seadweller? Bør kunne anskaffet meget pent brukt til under 40. En helt fantastisk klokke! Da har du dykkerklokke også, og er godt på vei inn i neste ur.

Har absolutt tenkt tanken, men jeg har en sperre mot å kjøpe brukt (ihvertfall første godklokken) dersom sølvprisen bikker 20.15 i nærmeste fremtid, så har jeg et betydelig romsligere budsjett. Da kan det lett bli en ny seadweller :)

Hej!

Jag håller till vardags till på klocksnack.se och tittar in på rolexforums.com då och då.

Det händer att jag befinner mig i Norge, och skulle gärna delta i GTG om tillfälle erbjuds. Framför allt hoppas jag kunna sälja några klockor som fattiga svenskar uppenbarligen inte har råd med, då jag skulle vilja prova nytt.

Har lest på TS i flere år. I senere tid våget meg til å kjøpe og selge litt via markedet her inne. Kun gode erfaringer. Mann på snart 39 og har klokkedilla. Men ikke nok penger til å kjøpe "grailen" enda. Det går i trappetrinn for meg som for de fleste andre tenker jeg. Er hektet på Sinn for tiden men drømmer om PP Aquanaut en gang i fremtiden.

Samlingen består av et Omega lommeur fra 1937. Swatch Sistem 51 i rød, svart og hvit (solgt den blå til en goodguy på forum men må vel kjøpe den igjen). Sinn UX EZM2B og Sinn 857 UTC. Utallige billigklokker totalt uten mening som ligger i en skuff.

Kunne tenke med en GMT Master II med pepsicola bezel men det får vente litt.

Bilder av Sinnklokkene:

857 UTC

imagejpg5_zps7d7765e0.jpg

EZM 2B

imagejpg2_zps64631cb6.jpg