Mathfjeld`s samling (09.07.10)

Atter en gang... Nice watch. Og forresten, kjøpte en tube polywatch hos ossur s i tordenskjoldsgate for noen uker siden. Så det stoffet finnes her i landet også hvis noen trenger varen raskt...

Damn, en en eiers Sub fra 1967! Herlig historie, bra at den havnet hos en ekte quad WIS. Dette er en solskinnshistorie:cool:

PS: Min siste tube Polywatch kjøpte jeg på Claes Ohlson

Igjen, gratulerer! Dette uret har litt av en historie, og det er bra det endelig kommer i bruk igjen.

6d7fc515.jpg

Etter en kjapp tur på Clash fant jeg "polywatch".
Klokken ble herlig med polert plexi, lurer på hva jeg skal gjøre med sekundviseren, finne en ny eller "relume".

Forslag?

Spørs om ikke klokken skulle vært en tur hos Bob Ridley før den ble sendt til deg. En av vintageverdens mest anerkjente Rolexskruere iirc. Dessverre kan du ikke sende den til ham nå.

Hva har skjedd med skiven egentlig? Har det vært fukt i klokken?

Tør ikke råde deg om hva du skal gjøre, men kanskje Frodo kan gi den noen pointers til hvor han hadde service på sin MilSub? Tidemann?

Lukka te :cool:

Spørs om ikke klokken skulle vært en tur hos Bob Ridley før den ble sendt til deg. En av vintageverdens mest anerkjente Rolexskruere iirc. Dessverre kan du ikke sende den til ham nå.

Hva har skjedd med skiven egentlig? Har det vært fukt i klokken?

Tør ikke råde deg om hva du skal gjøre, men kanskje Frodo kan gi den noen pointers til hvor han hadde service på sin MilSub? Tidemann?

Lukka te :cool:

Joda, Bob hadde nok hatt mye han kunne ha gjort med klokken, men jeg føler ikke at klokken trenger en restaurering av hans kaliber, selvom bildene kanskje tilsier at den burde hatt det.

Planene for klokken er å fikse opp lenken og ta er service på urverket, om jeg finner en sliten sekundviser kanskje jeg kjøper det.

Etter urverket å bedømme så har det nok ikke vært fuktighet i klokken, men når man ser på skiven kan man jo absolutt få det inntrykket. Plexiglasset har dessverre en ganske stor sprekk klokken 11, så det kan jo hende at det har trukket inn litt fuktighet.

Ja det kan tenkes om den har vært i et miljø med temperaturforandringer (=fukt). Med nytt pleksi og evt sekundviser og rens av urverk og nye pakninger har du det du trenger. Fet klokke :cool:
Og så fra fødselsåret også da.

Til din bestefar ;)

La den være som den er

Enig - la den være.....

Denne vil jeg gjerne se Mathfjeld....du tar den med på neste GTG?

Hilsen,

"han som egentlig ikke er så begeistret for Rolex, men som må legge seg langflat og innrømme at denne er grisekul":rolleyes:

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:-dette var en utrolig merkelig smiley, forresten...

Sniker innom en liten hyldest til din siste tilvekst også her, da en 5513 med real patina er både sjeldent og ditto vakkert.
Ur med historien i behold er alltid hyggelig(ere) å eie.
Håper du finner deg godt til rette med denne - og at du ikke går altfor drastisk til verks med tanke på restaureringen.
Det eneste jeg ville gjort, er å forsikre meg om at den er så tight og fin som den bør være, og gjennom det gjort det som er forsvarlig for å beholde dens originalitet i størst mulig grad. Er det skade på noen av eksisterende deler, ville jeg byttet dette (men beholdt originaldelene).

Uansett vil uret gi deg stor glede - unikt som det er! :cool:

Flotte ur Mathfjeld! Liker at du er "Ja takk, begge deler" angående vintage og moderne. Det er en holdning vi deler.