Mat og drikke (restauranter, matlaging og drikke)

...

Bølgen og Moi Tjuvholmen
Spiste lunsj her for noen uker siden, og ble overrasket over den dårlige servicen og varierende kvalitet på rettene. Treg og uoppmerksom servitør og en mildt sagt oversaltet fiskesuppe holder ikke en gang til ståkarakter. Har hørt flere klage over B&M det siste året, og finner det sannsynlig at kritikken er berettiget.

Min kjære og meg har i den siste tiden hatt to svært negative opplevelser av samme art hos Bølgen & Moi i Stavanger. Servicen er vanvittig treg og maten under pari. Det kan tyde på at det er et "landsomfattende" problem. Det blir ikke B&M for vår del i fremtiden.

Min kjære og meg har i den siste tiden hatt to svært negative opplevelser av samme art hos Bølgen & Moi i Stavanger. Servicen er vanvittig treg og maten under pari. Det kan tyde på at det er et "landsomfattende" problem. Det blir ikke B&M for vår del i fremtiden.

Mine foreldre hadde samme erfaring når de var på ferie i Stavanger...

Festlig at dere nevner det..
En kamerat spiste på B&M Briskeby tidligere i dag, og var heller ikke fornøyd med maten.

B&M har nok levd på et kjent navn i en del år. Jeg har ikke vært på B&M Briskeby på lenge, etter et par opplevelser av å bli behandlet som luft, for så å få høyst middels mat servert. Prøvde også lunsjen på Høvikodden ved et tilfelle, for dyr i forhold til det som ble servert etter min mening.

B&M FoodGarage på Sandvika Storsenter fungerer fint som matstasjon der den ligger strategisk til midt på langstrekket. Men det blir jo en litt annen sjanger.

Jeg merker for øvrig at mine restauranterfaringer har gått litt ut på dato etter at småbarnsklemma satte inn. Men når jeg først er her kan jeg nevne et par favoritter i Oslo opp gjennom årene:

- Eik - skuffer sjelden
- Dr Kneipps mat og vinbar - tar ikke bordbestillinger så man risikerer å måtte snu i døra. Deilig og rimelig treretter servert fra kjøkkenet til Markveien mat og vinhus (vegg i vegg), og vinboken er meget omfattende. ("Nei, vi har ikke pils.")

Men min aller beste matopplevelse i Oslo fikk jeg på gamle Madserud Gård, synd at det stedet satte kroken på døra.

Mine foreldre hadde samme erfaring når de var på ferie i Stavanger...

I grunnen litt trist, for de har en fantastisk beliggenhet og fine lokaler.

I Stavanger vil jeg absolutt anbefale N.B. Sørensen. 1. etg. har et meget laid-back preg og det er alltid mye folk. 2. etg. er litt mer eksklusiv, med en fantastisk meny, og et vinkart som omfatter ca. 4000 flasker av i alt ca. 700 forskjellige viner (som man også kan velge fra i 1. etg.) :) Dette kan man lese mer om her