Manual wind kronograf? Hva er å få?

Hadde nok ikke kjøpt den kjipeste kvaliteten når klokka er fin.
Kjedelig med glipptak, så da kan kinakvaliteten bli dyr.
Fant en hos Esslinger som jeg regner med dekker behovet ditt, og så har jo naturligvis Bergeon en til omtrent doble prisen (ligger hos Esslinger, den og).
Godt poeng, da styrer jeg nok unna billig-kina verktøy.

Edit. har nå bestilt en Bergeon crown winder 5-7 mm, fra en Engelsk forhandler :)
 
Redigert:
Hanhart lanserte i dag en ny 39 mm i bronse, limitert til 200 eksemplarer. Den kan kjøpes gjennom Revolution and The Rake.

C68B5962-27D3-47CF-8595-ECB86097FD97.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
«Manual wound»… Manuelt sår. :D

Skjønner at de mener manuelt opptrekk. Men måtte lese det to ganger. Nydelig klokke likevel.
Ja, det ble en litt rotete første post. Tråden trakk også i noen flere retninger så jeg fikk svar på mye, og mange anbefalinger. Trøsten får være at om noen søker på manuell kronograf, og staver feil, så vil denne dukke opp, da jeg selv har brukt flere stavemåter. Hehe. :mrgreen:
 
Bergeon sitt opptrekks verktøy var en fryd å bruke. Jeg bruker den bare når jeg skal trekke klokken etter den har gått tom. Slik at jeg ikke overtrekker med den revmatiske fingeren, hvor jeg ikke kjenner motstanden så godt. Til vanlig bruker jeg fingeren til å gi den sitt daglige opptrekk. Har brukt nesten bare speedmasteren siden slutten av November. Så takk for tips! Det viser seg også att å trekke ble mindre klønete når klokken har blitt brukt mye. Så det gikk seg til. :)

Jeg trodde det ville bli vanskelig å bruke verktøyet når det er så lite av kronen å ta "tak i", men det funker ganske greit det. Må være forsiktig så det ikke blir riper, men det har gått greit, da det virker veldig stabilt og solid. Men som sagt så bruker jeg det bare når jeg skal være sikker på å trekke den helt opp.

Bergeon.jpg
 
Redigert: