En billig måte å fikse det på er å kjøpe seg et makrotelt, feks. det her: 16" 40 x 40cm Photo Studio Light Shooting Tent Cube Soft Box 4 Backdrops | eBayTrenger noen tips her. Fikk meg et macro-objektiv til jul og ønsker å ta litt klokkebilder. Siden det er mørkt inne når jeg kommer hjem fra jobb nå om dagen så holder det ikke med naturlig lys. Har forsøkt å sette en arbeidslampe mot motivet, men klokka har så mange reflekterende overflater at dette ikke blir spesielt vellykket.
Er helt amatør/nybegynner når det kommer til å ta bilder. Noen som har noen tips om hvordan man kan få nok lys til å ta gode bilder samtidig som man ikke får skinnet av lyskilden i krystallen eller polerte overflater?
Bør jeg skaffe meg en tripod eller lignende for å ta gode macrobilder eller holder det med relativt stødig hånd og støtte?

Mottok i dag en billig macro-linse til mobilen så da måtte det lekes littegrann. Mitt første labre forsøk ble slik:
![]()
Hei og takk for sist @acnorway........Flott med disse macrolinsene til mobil,enkelt og billig,samt overraskende bra resultat.
Megakult ditt nye Avatarbilde![]()