Lysinteriør/Lysdesigner

Elko har jo kommet ut med universaldimmer for LED. 316 GLED. Tror den koster nærmere 2k.
Eller så kan du se på en litt til rundt 1200,- som heter Micromatic Uniled +325.
Er det spotter eller pærer du har? Har selv dårlig erfaring med Osram E27 led pærer om dimming.
 
Takk for tips, skal sjekke de ut. Samboeren min (jeg hadde gjort det samme) kjøpte de dyreste dimbare E27 pærene de hadde. Og det var fra Osram. Kom gjerne med anbefaling til pærer også :)

Takk!
 
Jeg har standard elko315-dimmere, og har måttet beholde én stk halogen- eller glødepære per dimmer der jeg ellers har gått over til LED. Tror den krever minst 20W som minstelast, og her jeg bor nå gidder jeg ikke investere i bytte av dimmere. Dessverre betyr det også at jeg må akseptere en liten fargeforskjell på den ene pæren.
 
Et annet alternativ er jo vanlig bryter og bytte ut pærer med Phillips Hue pærer/spotter som kan dimmes fra iPhone. Så slipper du installasjon av dimmer...
 
Takk for tips. I neste leilighet har jeg lyst til å bytte alle pærer med Hue, om det bare er for to føler jeg det blir for tungvint med egen app eller løs kontroll i tillegg til bryter på veggen. Tror kanskje alternativet nå blir å gå for glødelampe, på den måten kommer jeg enkelt over dimmerens krav på min 40W.
 
Elko har jo kommet ut med universaldimmer for LED. 316 GLED. Tror den koster nærmere 2k.
Eller så kan du se på en litt til rundt 1200,- som heter Micromatic Uniled +325.
Er det spotter eller pærer du har? Har selv dårlig erfaring med Osram E27 led pærer om dimming.

Takk for tips, som alltid på tidssonen, gå for dyreste alternativ. Ble en 316 GLED som jeg fikk LNIB til en god pris av en hyggelig tidssoner. Koblet opp etter frokost i dag og fungerer utmerket!

Takk for alle svar folkens, ts hjelper alltid en mann i nød!