London. Hotell, klokker, dress?

Medlem
7. des. 2010
Innlegg
3.846
Sted
Bergen
Skal en svipp til London med familien i sommer og lurer på om noen har tips til bra hotell med familierom til fire? Gjerne noe litt pent, men ikke altfor dyrt. Og hvor finner jeg gode klokkebutikker som har brukt og evt vintage?

I tillegg kunne jeg tenkt meg å handle en dress på Savile Row, men vet ikke om det er mulig å få skreddersøm i all hast, dvs fra mandag til onsdag. Kanskje om jeg bestiller tid noen uker i forveien? Noen som har erfaring med dette?
 
Takk for tips! Satt akkurat og skulle sjekke ut Radisson siden jeg alltid har hatt god erfaring med de. Men billig blir det nok ikke :|
 
Er flere tråder som ligger her fra før, mener jeg å huske. Burlington Arcade er stedet for å TA og FØLE på alt av vintagemodeller i hvert fall, de har ALT. Men, prisene er helt hinsides, derfor er det kun vindusshopping som er å nabefale. I samme område (gangavstand, over flere kvartaler på kryss og tvers) er det mange klokkesjapper, blant annet Jurawatches som av og til blir omtalt her. Der kan du jo se på f.eks Bremont, som ellers ikke er så lett å tafse på. Er en salig blanding av nytt og brukt her. Oxford street har flere rolex mm forhandlere, fortsatt i gangavstand. Angående Burlington Arcade, dette er en innendørs gate på, tja 70 - 100 meter, liten altså. Det er den ene butikken som har "alt", husker ikke navnet, men det er et kjapt google-søk unna, holder uansett med adressen, du finner den. Uansett, i juni 2011 simpelthen bugnet den over med red, doublered, alt av sub forøvrig, mcqueen, osv. I mars i År, var det kun et av hvert spennende ur i vinduet. Tviler på at de har solgt unna alt, men kanskje de har endret strategi. I fjor var det faktisk en følelse av nederlag som dominerte hos meg, når jeg så alt av grails som hyllevare. Ble nesten litt deppa. Således kan det hende at du, hvis du spør, kanskje får tafse på en comex f.eks - hvis du spør.

Kommer noen etter meg, antar jeg, som kan gi bedre tips.

God tur:)
 
Nettsøkermotorene er din venn.:D

Er i London mest opptatt av hvor hotellet ligger. Hadde kun søkt på mayfair og nærliggende områder og sett hva man fant. Dukker alltid opp hotell til priser du ikke trodde var mulig. Plutselig så bor du på Le Meridien for 1500 spenn natta.

Er jo sa utrolig mange hotell der med ansatte i kjole og hvitt og flosshatt som løper rundt og åpner dører for deg. alle disse holder en høy standard, og da er det bare å finne det som ikkefår solgt ut rommene. Som i slutten juli begynnelsen august er en kanskje ikke helt enkel oppgave. lurer på om det ikke er et eller annet sportsarrangement der borte i sommer. ;)
 
Fant en av mine gamle poster med linker: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9169-London&p=104739&viewfull=1#post104739

Bond St og Burlington Arcaden er et av de flotteste områdene i hele verden for en WIS :D Bruker gjerne en hel dag der. Men handler ikke brukt og vintage i London altfor dyrt. Sjekk dog gjerne innom Austin Kaye on Strand (ikke så langt fra Covent Garden), de har ofte noen godbiter inne til litt mer edruelige priser: http://www.austinkaye.co.uk/.

Når det gjelder hotell pleier jeg bo på Darlington Hyde Park, som hverken er fint eller fancy, men i gangavstand til Paddington St. Da kommer man seg overalt. Pengene du sparer på det bruker du på en bedre middag :)
 
Hehe, et lite kretsmesterskap i friidrett ja ;)

Tore, selv om det er altfor dyrt å handle der bør du ta turen innom Bond Street og Burlington Arcade. Du som liker vintage Omega bør spesielt gå innom Somlo Antiques øverst i Burlington, de har så ufattelig mye snacks, som de enten har restaurert selv eller sendt til Bienne. De har så ufattelig mye snacks! Sist jeg var der fikk jeg prøve en original PloProf 600m, "Bullhorn" Seamaster, cal. 911 Flightmaster, og flere lekkert restaurerte SM300. Vel verdt en tur for litt sikling :D
 
I tillegg kunne jeg tenkt meg å handle en dress på Savile Row, men vet ikke om det er mulig å få skreddersøm i all hast, dvs fra mandag til onsdag. Kanskje om jeg bestiller tid noen uker i forveien? Noen som har erfaring med dette?

For skreddersøm på Savile Row er det minst én fitting underveis for å sikre at resultatet blir bra. Dette gjelder også de rimeligere alternativene for skreddersøm hvor initielle mål og fittings gjøres i London og grovarbeidet ordnes i Asia.

Dersom kroppen din er nogelunde symmetrisk og "ordinær" skal man ikke se bort fra at du kan finne en pen ready-to-wear dress hos en av de tradisjonelle skredderne. Med litt justeringer er det ikke umulig at dette kan gi et et resultat som både ser og føles bedre ut enn mye av det som selges i mange norske butikker.
 
For skreddersøm på Savile Row er det minst én fitting underveis for å sikre at resultatet blir bra. Dette gjelder også de rimeligere alternativene for skreddersøm hvor initielle mål og fittings gjøres i London og grovarbeidet ordnes i Asia.

Dersom kroppen din er nogelunde symmetrisk og "ordinær" skal man ikke se bort fra at du kan finne en pen ready-to-wear dress hos en av de tradisjonelle skredderne. Med litt justeringer er det ikke umulig at dette kan gi et et resultat som både ser og føles bedre ut enn mye av det som selges i mange norske butikker.

Av nysgjerrighet - hva betaler man for en dress fra Savile Row (hva starter de på?).:)
 
Hmmm, det må vel evt bli en ready-to-wear da. Finner nok noe fint der også :p Prisen for skreddersøm kan forresten være en motivasjon til å beholde kroppsfasongen...