Logo på kronen feil vei

Medlem
23. juni 2014
Innlegg
36
Det irriterer meg litt når logoen på kronen ikke står rett vei når den skrues inn. Spesielt på Rolex siden det er så synlig når den står feil. Er det noen merker som har løst dette ?
 
Mener å huske Rolex har det på sky dweller. Noen AP har jeg også sett er rimelig rette. Min Linde W. er faktisk rett ser jeg nå. Men ingen Rolex jeg har hatt har vært rette.
 
@Loevhagen
Den siste tråden handler ikke om at de er for dyre. Det var bare ren nysgjerrighet om økonomi og klokker :)
Det er sant at jeg irriterer meg over for mye skrift og kronen feil vei, men jeg liker fortsatt Rolex best.
Hadde de fikset de to tingen hadde de i mine øyne vært perfekt.
Så jeg tror jeg beholder nicket da jeg elsker min DJII ;)

Back to topic:

Poenget mitt er vel at syntes det kanskje er litt rart at det er sånn da disse merkene
ellers er veldig opptatt av detaljer til minste nivå. Tenker at det ikke bør være en stor utfordring å lage det slik at den bare kan skrues inn en vei, slik at logo blir riktig ?
 
Redigert:
Back to topic:

Poenget mitt er vel at syntes det kanskje er litt rart at det er sånn da disse merkene
ellers er veldig opptatt av detaljer til minste nivå. Tenker at det ikke bør være en stor utfordring å lage det slik at den bare kan skrues inn en vei, slik at logo blir riktig ?[/QUOTE]

Det vil nok koste en del mer å få krono justert så den står rett. Ser for meg at de må lage gjengene først, så skru krona inn på en jigg for å få den sentrert, deretter å lage merket av krona. Så vist Rolex lager rundt 700 000 klokker hvert år så koster nok dette betydelig mer.
 
Samme med min Explorer og GMT-master, begge fra 90-tallet Men, sånn er det bare. Plager ikke meg i hverdagen.

Mine 70-talls Certina-dykkerur har jo den "Certina-snurren" som symbol på krona, så der spiller det ingen rolle når krona skrus inn. Ser "riktig" ut uansett :)
 
Back to topic:

Poenget mitt er vel at syntes det kanskje er litt rart at det er sånn da disse merkene
ellers er veldig opptatt av detaljer til minste nivå. Tenker at det ikke bør være en stor utfordring å lage det slik at den bare kan skrues inn en vei, slik at logo blir riktig ?

Det vil nok koste en del mer å få krono justert så den står rett. Ser for meg at de må lage gjengene først, så skru krona inn på en jigg for å få den sentrert, deretter å lage merket av krona. Så vist Rolex lager rundt 700 000 klokker hvert år så koster nok dette betydelig mer.[/QUOTE]

Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan Rolex lager kronene sine, men rimelig trygg på at som de fleste andre, er den festet til en stem, og skrus inn på den, før denne føres inn i verket (ref bildet, som er en Rolex krone på en stem) Det er med andre ord kun en individuell justering av krone på stem, eller hvordan stemmen med kronen entres i kassen, før det skrus inn, som skal til for å få det helt aligned. Men det tar tid selvsagt, og er prøving og feiling.

Uansett, så er åpenbart dette noe Rolex gir blanke i, og de få klokkene jeg har sett fra nevnte merke som har rett krone, er nok alle tilfeldigheter (Daytonaen min som fortsatt er uservet har rett krone feks, pure luck troligvis)

Skjermbilde 2016-08-25 kl. 22.54.33.png