For mye skrift

Medlem
23. juni 2014
Innlegg
36
Hei,

Jeg liker godt Rolex men jeg må si det irriterer meg at det er så mye skrift på skive n. De fleste har 5 linjer med tilsammen 8 ord. Hva er greien ? Hva syntes dere ?
 
Kjøp en Parnis-klokke. Her i Milgaussutgaven:

N071-600x600.jpg
 
Jeg elsker Rolex og det stopper meg ikke fra å kjøpe de. Den over ble litt for plain igjen for min smak. Kronen og "Rolex" går greit. Delvis også modell navnet. Men jeg syntes: "oyster perpetual" og "superlative chronometer, officially certified" er helt meningsløst. Jeg regner med dette kanskje bare henger i fra gammelt av.
Men syntes dere andre at det er bra med all denne skriften ?
 
Det er nå det du får kjøpt. Sinnsykt mye annet som plager meg mer enn for mye skrift på skiva. For stor, for liten, feil lenke, feil bezel, for mange kroner, for unøyaktig, feil glass... Om du synes skrifta er feil, så er du kanskje egentlig ganske fornøyd??;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg er egentlig ganske fornøyd, men jeg er jo også opptatt av detaljer ;)
At kronen ikke kommer riktig vei ved innskruing er ting nr2 , men det er det en egen tråd om :)

Problemet her er vel kanskje at Rolex er så konservativ at de aldri kommer til å endre på dette da det hører med historien.
 
Skriften skaper liv på skiven, og kan benyttes til å skape dybde ifht viserne og time/minuttmarkørene. Dessuten kan det regulere inntrykket horisontalt, som topp eller bunntungt. Skriften har aldri plaget meg.
Her litt topptung:

Her et maritimt preg i form av et anker;
 
Jeg elsker Rolex og det stopper meg ikke fra å kjøpe de. Den over ble litt for plain igjen for min smak. Kronen og "Rolex" går greit. Delvis også modell navnet. Men jeg syntes: "oyster perpetual" og "superlative chronometer, officially certified" er helt meningsløst. Jeg regner med dette kanskje bare henger i fra gammelt av.
Men syntes dere andre at det er bra med all denne skriften ?

Rolex har akkurat slik skive de skal og bør ha - alltid likt dem:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg elsker Rolex og det stopper meg ikke fra å kjøpe de. Den over ble litt for plain igjen for min smak. Kronen og "Rolex" går greit. Delvis også modell navnet. Men jeg syntes: "oyster perpetual" og "superlative chronometer, officially certified" er helt meningsløst. Jeg regner med dette kanskje bare henger i fra gammelt av.
Men syntes dere andre at det er bra med all denne skriften ?

Les denne tråden:

http://www.tidssonen.no/forum/threads/chronometere.13125/
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta