Leirbål for venner av Radium Instruments

Tja, for min del er 200 meter vannresistens nok til at jeg betrakter en klokke som vanntett 🙂
Hvor leser du det?

Edit:
Beklager.
Fant denne:

Da havner radium øverst på lista mi, over Sinn dykker

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Oisann!
Litt av en spennende nyhet. Jeg kjenner meg litt delt her. Et stort steg - eller hopp - bort fra det som gjør Radium til noe helt eget, men samtidig forstår jeg behovet for å heve kvaliteten i det man ønsker å satse i utlandet.

Blir Radium det samme uten det litt hjemmesnekrede preget med aluminiumskasse? Mister de seg selv? Vil det være like lett å kjenne igjen det nye designet?

Det blir spennende å få tatt en titt og håndtert de nye kassene, og sett nærmere på skiver og visere. Jeg håper de på en eller annen måte har klart å bevare litt av sjela her.

Stilig! Vet ikke riktig hva jeg synes om det nye uttrykket og skiftet bort fra aluminium, men de nye modellene har ihvertfall særpreg så det koster etter.
Hadde sikkert holdt i lange baner å bare slippe de kjente og kjære modellene i titan med skrukrone (og mulighet for kun minutt- og timeviser, hvis julenissen leser dette), men helt flunka ny kasseform er spenstig. OP5 ser svintøff ut.

Redigert:
Jeg har hatt gleden av å prøve den nye Crownguard-serien, og kan forsikre alle om at det fortsatt oser av Radium-DNA. Den matte finishen og de særegne kassen bidrar til dette- også er det mye likhet som overføres gjennom skivene. Jeg har en hvit navigatør og en Ikon fra før. Jeg må innrømme at jeg spesielt likte OP5 med «flat top». Denne skiller seg virkelig ut i mengden. Clean skive med pene detaljer. #etkneppopp er en fin beskrivelse. Tight maskinering og finish 👌🏻

Vedlegg

• radium op5.jpeg
    radium op5.jpeg
    119,3 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og seiltid
Jeg hadde nok vært en entusiastisk Radium eier, om bare urverket hadde vært noen hakk over et SW200.
Disse flotte urene hadde fortjent et «high grade» ETA verk, som også den prisen de forlanger for disse urene fordrer.

• Liker
Reaksjoner: Moon phase
Jeg hadde nok vært en entusiastisk Radium eier, om bare urverket hadde vært noen hakk over et SW200.
Disse flotte urene hadde fortjent et «high grade» ETA verk, som også den prisen de forlanger for disse urene fordrer.
Personlig liker jeg at de strekker seg langt for lokal produksjon/maskinering og montering. For meg gir det en merverdi som jeg er villig til å betale ekstra for. Men her er jo folk forskjellig. Lokal produksjon og enda høyere kvalitet på urverk hadde nok gjort sitt på ut-pris 😅

Ad. "Lokal produksjon", "montering", "maskinering". Finnes det en brøk for dette for dette "norske" klokkemerket? Hvor transparente er Radium overfor dette?

Ad. "Lokal produksjon", "montering", "maskinering". Finnes det en brøk for dette for dette "norske" klokkemerket? Hvor transparente er Radium overfor dette?
De er åpne på dette. Hele den klassiske serien freses på stålfjæra i Oslo og monteres på Tveita. (Alle modeller monteres forøvrig der). Børsting, polering, forgylling gjøres av samarbeidspartnere i nærområdet. Flere av skivene lasergraveres i Ski. Nå er det vel ikke alle skivene som håndmales på Tveita lenger, men mange har vært det oppigjennom. Stikker man innom hovedkontoret på Tveita, deler de mye gøy info om både klokker og produksjon.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Genta