Lego

Miljøskada av TS :mrgreen:

08F988A9-8012-444E-920D-AB3A33CAF519.jpeg
 
Gjenoppdaget Lego da coronaen kicket inn for fullt. Empire State Building kan trygt anbefales





Saturn V er selvfølgelig også på plass



Neste steg er å overbevise dama om at 7000,- for en Millennium Falcon er helt ok pris

Eller en klokke som kan ligge foran The Eagle.

8- )
 
Min eldste datter veddet med meg at jeg aldri kom til å klare å bygge en lego med 7.500 deler. Jeg var så dum at jeg godtok veddemålet. Kjøpt dingsen i Legoland og brukte nesten en uke å bygge dingsen. Kommer aldri til å røre lego igjen

3D561BD1-5E13-42F5-9E25-645EA4A9169A.jpeg
 
Så er november her. Snart jul, og den med sine utfordringer for store og små.
Her i heimen har det de siste årene vært en utfordring med å få til en julekalender til barna. Dette har nok tatt litt av, men det er litt moro for far også.

Så, hvorfor her i Lego-tråden?
Jo; Gode TS-venner må jo få en god ide!

De siste årene har julekalenderen blitt nettopp Lego. Vi kjøpte et stor Lego-sett til hver av barna. I fjor var det Harry Potter og de to foregående var det Star Wars. Disse settene leveres med store fine bruksanvisninger på flere kapitler (punkter) og dedikerte poser med biter som passer til sine "seksjoner i bruksanvisningen".

Løsningen ble:
- Antall kapitler/punkter delt på 24.
- Alle figurer og snaks som kunne avsløre hva dette var ble spart til siste dagen.
- For hver dag ble det funnet frem passende brikker og aktuelle sider for dagens bruksanvisning ble scannet og sent på mail.

Selvfølgelig ble det ikke opplyst om hva dette skulle bli. Det var jo noe av spenningen.
Dermed fikk barna en liten neve med legoklosser hver dag og en liten anvisning om hvordan disse skulle settes sammen. De har vært flinke til å gjette så de finner det ut etter hvert.

Når julaften kommer så kommer de siste brikkene, figurene og "kronen på verket".
Dette har vært en populær vri på julekalenderen. Faktisk så populær at jeg sende en ide til, nettopp Lego og fikk hyggelig svar tilbake.

Lykke til og god adventstid.

8