Lego

Det er denne som har V4 motor, to gear forover og en bakover?

Jeg husker den. @chrgod har også denne. Tror den lever fortsatt.

8

Riktig:)

Har også tennpluggledninger, kjølevifte, differensial, uavhengig fjæring på bakaksel, justerbare seter og tannstangstyring. Flott vogn, som jeg hadde mye gøy med. Trivelig at lekene mine også kan brukes av neste generasjon, og ganske sikkert neste etter det også:)
 
  • Liker
Reaksjoner: chrgod og Grendel
Siden det er litt romfartspreg over flere av postene her, så bidrar jeg med romskip fra min barndom.

IMG_20200511_112158.jpg
 
Jeg er litt flau på egne vegne...det er flere ting som er avbildet i disse trådene jeg har på ønskelisten..:rolleyes:

Note to self "Faen - ENDA en en ting å bruke penger på, som lusking her inne på tidssonen har trigget"...jeg er ødelagt og lett påvirkelig!
 
Jeg er litt flau på egne vegne...det er flere ting som er avbildet i disse trådene jeg har på ønskelisten..:rolleyes:

Note to self "Faen - ENDA en en ting å bruke penger på, som lusking her inne på tidssonen har trigget"...jeg er ødelagt og lett påvirkelig!

Ønskeliste, ja....
Jeg hadde noen Lego-Tannhjul da jeg var liten. I Lego sine gavekataloger så jeg de hadde et veggur som du kunne bygge med lego-klosser og tannhjul. Det sto høyt på ønslelisten. Jeg fikk det aldri, men fra tid til annen så titter jeg på eBay.... Som en billig(?) erstatning har jeg lastet ned maler for å kunne lage "fungerende veggur" i tre/finer. (Ligger i byggekø).

Trist at WAF'en er lav på slike.

8
 
-Boxer-firer, jeg tipper Lego ikke hadde nok spesialklosser til å lage en pen V-motor dengang.

Ooh, jeg må ta meg en tur opp på loftet neste gang jeg hilser innom de gamle; hadde denne, et fly (8855, fant jeg nettopp ut) og mye annet snacks i Technic-lego.

O'nostalgi!

Pent kommer jo an på øyet som ser men det var fullt mulig å lage V motorer med de klossene som fantes den gang :)
 
Sønnen min har besluttet at han må tynne ut samlingen for å finansiere sommerens nyheter.
Han har besluttet å selge denne:
42100-lego-technic-liebherr-r-9800-gravemaskin-app-styrt.720x672m.jpg

Hvis noen på forumet her er interessert så send meg en pm så blir vi enige om en hyggelig pris :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto og Phenix