Lance Armstrong: Har ført sykkelfans og kreftpasienter bak lyset - avslørt!

Gode nyheter for alle som ikke liker å bli ført bak lyset av en som etter eget utsagn syklet for kreftsaken og for "hope" ("hope rides again - 2009" SPY!!!)

Fra cyclingnews...The Race Radio
image.php
:

So what is next?

In the next 2 weeks USADA will release a torrent of information. In addition there will be over 300 pages of info in another form coming sooner then expected. Follow this up with interviews with some of the key witnesses and the UCI stripping lance of everything as they know the risk is too large

And then come the lawsuits.....

and then come the investigation and exposure of multiple coverups

And then come the Feds

.....it's not over

= Lance kan fortsatt havne i fengsel for sine synder....shit just hit the fan :eek:
 
Hva med han kappgangeren som dopet seg, når perioden med utestengelse var over så var han tilbake i OL.

Glemmer vi å bli "skuffet" bare fordi det er en nordmann?
 
Erik Tysse er ille, men har sonet straffen sin nå. Dessverre gjorde han aldri the "noble thing" og tilsto.

Dimensjonene når det gjelder Armstrong er ganske annerledes. Hans satus, omfanget av svindelen, bestikkelsene av UCI mfl, dopsmuglingen, millionene til doplegen Michele Ferrari, å skyve kreftsaken foran seg, å tjene penger på kreftsaken..osv.

Men de er begge dopere.
 
Hva med han kappgangeren som dopet seg, når perioden med utestengelse var over så var han tilbake i OL.

Glemmer vi å bli "skuffet" bare fordi det er en nordmann?

Nei, du skulle hørt meg banne og sverte rundt lunchbordet av prinsipielle årsaker ang det der.

For noe tull den saken var, dobbeltmoral av en annen dimensjon. Han skulle jo ha vært utestengt for godt.
 
Det er det jeg synes blir så feil, at man kan komme tilbake og drive aktivt igjen. Det er jo ikke rart at de aldri får bukt med doping da.

Forøvrig er jeg enig i at saken med Armstrong er i en større dimensjon.



Fra mobilen
 
51a7bed0-61a5-cc71.jpg

Efter skriveriet på TS har nå saken fått helside i Aftenposten :)

Han har vel ikke innrømmet noe enda ... bare sagt at han sluttet kampen mot USADA? De tolker det dog (med rette tenker jeg) som tilståelse og alle titler fjernes
 
Hva med han kappgangeren som dopet seg, når perioden med utestengelse var over så var han tilbake i OL.

Glemmer vi å bli "skuffet" bare fordi det er en nordmann?

Det eneste jeg blir skuffet over er cheatere som får lov å komme tilbake, nasjonalitet er irrelevant. Det at man kan returnere etter en periode om mann blir tatt er jo nesten en motivasjon for å jukse. Nulltoleranse for doping er eneste måten å få bukt med det på. At idrettsutøvere klager over mange tester, jaja det får de leve med, jeg risikerer knyttenever i min jobb og Redbull sponser ikke meg..
 
Kjrgaard: - Vet jeg ikke fikk EPO - sport - Dagbladet.no

Til VG Nett fortalte Kjærgaard i ettermiddag at han fikk sprøyter av lagledelsen i US Postal - uten å vite hva sprøytene inneholdt.

Overfor Dagbladet hevder han imidlertid at sprøytene og tablettene han fikk ikke inneholdt EPO eller testosteron, som man kanskje kan få inntrykk av.

- Jeg har, som sagt, ingen garantier, men jeg vet likevel at det jeg fikk ikke inneholdt EPO eller testosteron, sier Kjærgaard til Dagbladet.

- Hvordan kan du være så sikker på det?

- Det kan jeg jo ikke.

Hm. Vel, på vegne av alle oss som lar fastlegen sette sprøyter uten å vite hva de inneholder, må jeg si at jeg overhodet ikke synes dette er mistenkelig.
 
Kjrgaard: - Vet jeg ikke fikk EPO - sport - Dagbladet.no



Hm. Vel, på vegne av alle oss som lar fastlegen sette sprøyter uten å vite hva de inneholder, må jeg si at jeg overhodet ikke synes dette er mistenkelig.

ha ha.

Morsomt at Steffen er eneste på USP som ikke har fått med seg dopingen - ja selv, mekanikere, massører, sjåfører, kjærester og koner har jo sett dette.

Men ikke vår egen uskyldige Steffen.

Se dette i lys av at de som nå tilstår forklarer at de ikke ble gitt noe valg annet enn å dope seg for å være på laget.

Og syklister som nektet å dope seg fikk sparken. Se: Brian-Smith sa nei til dop - fikk sparken 2 uker senere

I tillegg kommer opplysningene om at Steffen hadde substanser vi ennå ikke vet hva er - i kjøleskapet på hotellet, som Johan Scum Bruyneel kom og hentet. Som kjent må EPO oppbevares kjølig. det var nok neppe en boks med Pepsi max, for å si det sånn ;)

Nei, Steffen, Pony up og tilstå. Du er i ferd med å henge deg selv for eget grep sånn som du holder på nå...
 
Tragisk dag for sykkelsporten.

For å vinkle synet på sykling og Tour de France på en annen måte, så var det mange som klagde på et kjedelig ritt i år, med veldig få ekstreme rykk og overraskende nykommere (se bort fra Sagan). Dette er ofte de samme som klager og syter over for mye doping i nettopp denne sporten. En grunn til at Tour'en kanskje var litt "kjedeligere" i år, er kanskje nettopp at det var mindre doping. Det kan fortsatt komme avsløringer i ettertid som Armstrong-saken, men synes det blir litt feil å klage på kjedelig Tour, og i tillegg klage på for mye doping. Mer doping = mer spektakulært ritt, dessverre. Ikke misforstå, jeg foretrekker et dopingfritt og "kjedelig" ritt 10 av 10 ganger.


De av oss som har sett årets Giro d'Italia og Vuelta a España kan skrive under på at tiden for spennende sykkelritt definitivt ikke er over. Touren er ofte kjedeligere, kanskje fordi det er mer prestisje involvert og fordi det er flere sterke ryttere til start.
 
De av oss som har sett årets Giro d'Italia og Vuelta a España kan skrive under på at tiden for spennende sykkelritt definitivt ikke er over. Touren er ofte kjedeligere, kanskje fordi det er mer prestisje involvert og fordi det er flere sterke ryttere til start.

Giroen har en tendens, i min oppfatning, til å være en hel del mer spennende enn Touren. Både mtp. løypeprofil og utfordringer for rytterne. Dette har kanskje med det som du skriver, at det er ikke en like stor sverm med utrolig dyktige ryttere, snarere en mer edruelig konsentrasjon av dem. Vueltaen har jeg ikke tatt meg tid til å sette meg ned med, men i de siste årene har Touren falt etter andre ritt ihht. spenning og utfordringer, men det gleder meg å se at de i 2013-utgaven har inkludert motbakketempo blant annet.

For min del så jeg alltid for meg at Armstrong brukte dop, han har aldri vært en "helt" i mine øyne, kanskje lettere å tenke kynisk da, men hvis alle andre som du slår viser seg å være dopet, er du det mest sannsynlig selv og..
 
...med den forbedringen man får av dop er det ingen tvil om at man måtte være dopet for å slå de som Lance slo. Når man i tillegg gjør det med god margin og bare bli sterkere utover i en treukers konkurranse... At dette ikke har vært åpenbart for flere sier noe om at verden vil bedras.
 
Burn baby, burn...

En artikkel som slår hardt - og rett!
CBS Chicago
If nothing else, it’s clear in the testimony that he is some kind of monster, and that should matter. The wrong kind of crazy. An unchecked, vainglorious psycho.

This hunt was finally a success. He’s a witch.

Burn him.
:twisted::eek:

Lance Armstrong-is-a-witch/
 
hvem var mest dopet?
Lance eller de øst-tyske kvinnelige kulestøterne fra 70/80-tallet?

Lance fikk i allefall ikke ufrivillig bart.
Lance 0 DDR 1
 
Uenig gitt. Lance hadde en litt annen økonomisk motivasjon og flere tilskuere i en mer populær sport. Synden mener jeg derfor er større mtp Lance, kontra støterne som tja, kun hadde lyst på bart?
 
Jeg er ihvertfall stolt over idag å kunne se mine sønner i øynene og avsløre at jeg har like mange TdF-seire som Lance Armstrong.