Lance Armstrong: Har ført sykkelfans og kreftpasienter bak lyset - avslørt!

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.998
Sted
Gullkysten
Den føderale etterforskningen av LA/US Postal, ledet av Jeff Novitzki, har nå frembrakt minimum 3 tidligere lagkamerater av Armstrong, som bekrefter det mange av oss har mistenkt i årevis - at Lance var gjennomdopet både før kreften i 96 -og gjennom alle suksessårene i Tour de France -1999-2005. En stor svindel!

Dette skal ha skjedd gjennom omfattende manipulasjon av dopintester og gjennom korrupsjon i UCI, det internasjonale sykkelforbundet.

Hele "konsernet" Lance Armstrong og Livstrong er bygget på en stor løgn - han dopet seg, løy om det, og har ført verdens sykkelfans og kreftpasienter bak lyset. Håpet han gav folk var ikke annet enn bygget på EPO, veksthormoner, testosteron, kortisoner+++

De av dere som fortsatt går med gule armbånd, ta dem av og kast dem!!

Først var det Floyd Landis som stod frem - LA mente han var uten troverdighet "we like our word"
Så kom Tyler Hamilton - LA mener han og er uten troverdighet, at han ser etter en "bookdeal"
Så Frankie Andreu - han er visst uten troverdighet han og, iflg LA

Men - så ble det kjent at Lances nærmeste buddy i alle de 7 årene han vant TdF - "Big" George Hincapie- også har bekreftet det samme.

Det er også en mengde tiligere ansatte osv som sier det samme.

http://www.cyclingnews.com/news/report-hincapie-tells-fda-armstrong-took-peds

Nå venter jeg spent på hvilken desinfomasjon som advokatkobbelet til LA skal førsøke seg på...Lett blir det ikke! Jeg ser frem til LAs "perp walk :eek::mad::cool:

Følg med på hans twitterkonto eller desinformasjonssiden www.facts4lance.com

Et viktig spørsmål i kjøvannet av denne saken, er hvor dette etterlater vår egen sykkelpresident, Steffen Kjærgård, som syklet med Lance på USP i to år. ETter min mening er han helt uten troverdighet når han i fjor benektet at han hadde sett noe som helst..det må også stilles spørsmål om han selv var dopet..her har norsk presse et ansvar for å følge opp!
 
Han har vel fremdeles hatt kreft og blitt frisk?
Pengene som har kommet inn gjennom salget av disse armbåndene har gått til kreftsaken?
 
Jeg er enig med Andersen her. Har selv mødt Lance Armstrong personlig i forbindelse med ett sykkelritt sponset av Livestrong. En utrolig ydmyk og genuint hyggelig person som var ekstremt opptatt å fronte kampen mot kreft.
Ja, kanskje han har dopet seg, men husk også at han har samlet inn mange, mange, mange millioner av dollar til kampen mot kreft.
Greitnok at han dopet seg, det får være hans eget valg og problem, men husk at (mesteparten av) pengene for de gule armbåndene går til kreftpasienter, og forhåpentligvis ikke til hans eget dopforbruk...

Ha en fin kveld,
Marius
 
Tror skjeldent dopbruk har hatt så positive konsekvenser som det har hatt i denne saken.

Om man går utifra at han har dopet seg hele tiden så kan man jo tenke seg hvordan det hadde vært om han ikke hadde gjort det.

Sykkelsporten i seg selv har vel hatt en opptur grunnet den utrolige suksessen til Armstrong? og kreftsaken har fått mengder av penger.

Nesten så det er bra at han har dopet seg jo ;)
 
Tja.

Det er jo litt tragisk at han som har melket suksessen - kreftpasienten som ble en vinner - har jukset, og jukset verre enn alle andre. Ikke bare doping, men bestikkelser, drevet andre som ikke dopet seg ut av sporten, har svertet alle motstandere osv.

I tillegg er lancearmstrong.org en av de organsisasjonene som faktisk gir minst videre...det finnes mange andre man heller bør gi til enn ham...

Å fronte kreftsaken har derimot gjort ham uangripelig tidligere - hvem vil tro at en så "fantastisk" person er en juksemaker...han inspirerer jo så mange.

Jeg, for min del, ville blitt skuffet over å få høre at feks Grete Waitz eller Dæhlie var dopet tvers gjennom hele sine strålende karrierer...

Mulig vi bør se 60 minutes i morgen for å kunne danne et inntrykk.


Skål ;)
 
Finnes ingen unskyldninger for dop. Null toleranse. Skuffende og tragisk om det viser seg at dette stemmer.
 
Men hva har folket trodd egentlig? Er det sannsynlig at en mann som i tillegg har et alvorlig sykdomsavbrekk i karriæren skal kunne være SÅ suveren SÅ lenge kun ved hard trening og talent? Det er MANGE som trener hardt og har talent. De vinner litt innimellom.

Verden vil bedras :eek:
 
Nå hadde jo Lance en fordel kontra de andre rytterne og det er at han hadde en oppgave og det var å vinne tour det France. Var vel ingen ambisjoner om å vinne Spania rundt eller Giro de Italia. Her var det touren som gjaldt.

MEEEEN da han vant i 2005 med over fire minutter og i løpet av de neste to årene blir de som kom på 2. 3. 4. 5. 7. 9. og 10 plassen i 2005 dopingtatt, ( jada Oscar Pereiro på 10. ble senere frikjent) så er det jo ikke som om man ikke har tenkt tanken. Jeg pleier ikke å vinne konkurranser der alle andre jukser. :cool:

Uansett. Kule år var det. Gleder meg til årets tour, og har ingen illusjoner om at NÅ er alle juksemakerne tatt.
 
Livestrongstiftelsen er en av de mindre effektive stiftelsene i USA. Det finnes mange stiftelser som også jobber for kreftsaken og får adskillig mer ut av hver donerte krone.


Se f.eks. denne siden: Charity Navigator Rating

Som Espenbki gir et godt eksempel på bør enhver person med et minimum av forståelse av hvor effektivt EPO er som doping forstå at det er klin umulig å slå topptrente syklister som doper seg med EPO. At Lance har gjort nettopp det, slått dopere, gang etter gang, taler for seg selv. Som et eksempel; av topp 10 fra 2003 er 7 stk. senere tatt for doping (nr 5 Haimar Zubeldia og nr 9 Carlos Sastre er ikke senere tatt.) I 2003 var det 6 minutter og 51 sekunder fra Lance til Haimar Zubeldia, 18 minuter og 49 sekunder til Carlos Sastre.

For en topptrent syklist vil doping vha. EPO kunne øke prestasjonsevnen med så mye som 20%. Det er en forbedring som er svært markant.

Selv om Lance ikke selv skulle ha testet positivt taler hans umenneskelige prestasjoner og hans konkurrenters positive prøver for et svært tydelig tilfelle av doping. Dessverre. Hans overlegne seire hadde vært en umulighet uten doping.


Dessverre er det mye doping i sykkelsporten også i dag. Avanserte teknikker og dyktige leger sørger for at folk ikke blir tatt. Kanskje er det mindre doping enn på 1990-tallet og 2000-tallet, men det er jo vanskelig å vite..


Tyler Hamilton har muligens liten troverdighet, det er i alle fall tydelig at han taler slik han gjør for å redde sitt eget skinn og unngå evt. ytterligere rettslig forfølgelse. Det hadde vært gøy om han kunne fortelle den fulle og hele sannhet, for eksempel litt mer om hva som skjedde på "Mr. 60%", Bjarne Riis' Team CSC etter at han gikk dit.
 

Hurra!

Jeg er ikke sportsinteressert overhodet, men akkurat sykling har irritert meg i mange år.
Tour De Doping er jo absurd og det er godt å se at antidopingkreftene begynner å få mer muskler enn korrupte sportssjefer og organisasjoner.

Tror sykkelsporten dog har veldig, veldig langt å gå før ting er rent og man kan begynne å ta denne sporten seriøst overhodet.

Forøvrig; stakkars alle de rene som har forsøkt å konkurrere mot disse toskene i alle år.
 
Tragisk dag for sykkelsporten.

For å vinkle synet på sykling og Tour de France på en annen måte, så var det mange som klagde på et kjedelig ritt i år, med veldig få ekstreme rykk og overraskende nykommere (se bort fra Sagan). Dette er ofte de samme som klager og syter over for mye doping i nettopp denne sporten. En grunn til at Tour'en kanskje var litt "kjedeligere" i år, er kanskje nettopp at det var mindre doping. Det kan fortsatt komme avsløringer i ettertid som Armstrong-saken, men synes det blir litt feil å klage på kjedelig Tour, og i tillegg klage på for mye doping. Mer doping = mer spektakulært ritt, dessverre. Ikke misforstå, jeg foretrekker et dopingfritt og "kjedelig" ritt 10 av 10 ganger.
 
Litt utenfor denne saken men generelt så forstår jeg ikke hvordan utøvere uansett idrett kan bli tatt i doping, for så å få konkurrere igjen. Ref sykkelvinner i OL, han tidligere Astanafyren Vinokuorov.

Blir man tatt bør man være ute for godt....
 
Denne dagen har jeg ventet på lenge. Synes det bare var synd at han la inn årene før den offentlige høringen, hvor vi da hadde virkelig hadde fått hørt hvor utrolig omfattende denne juksen har vært. Blir nok noen skandaler fremover nå, mtp det teamet han har hatt i ryggen. Her snakker vi korrupsjon på ganske høyt nivå!
 
Tragisk dag for sykkelsporten.

For å vinkle synet på sykling og Tour de France på en annen måte, så var det mange som klagde på et kjedelig ritt i år, med veldig få ekstreme rykk og overraskende nykommere (se bort fra Sagan). Dette er ofte de samme som klager og syter over for mye doping i nettopp denne sporten. En grunn til at Tour'en kanskje var litt "kjedeligere" i år, er kanskje nettopp at det var mindre doping. Det kan fortsatt komme avsløringer i ettertid som Armstrong-saken, men synes det blir litt feil å klage på kjedelig Tour, og i tillegg klage på for mye doping. Mer doping = mer spektakulært ritt, dessverre. Ikke misforstå, jeg foretrekker et dopingfritt og "kjedelig" ritt 10 av 10 ganger.

Det var den utrolige dominansen til Team Sky som fratok rittet spenning, ikke mangel på doping....
 
Sykkelsporten er ødelagt for meg, og det har den vært i mange år.

Sykkelsport er vel ikke ødelagt pga dumme toppidrettsutøvere. Doping er jo et problem i alle prestasjonskrevende idretter, det være seg ski, friidrett eller svømming (m.fl).

Se på alle oss andre som gleder oss over UB Cup, Birken eller kun stiturer i skogen. :)