Enig med resten ang. kopier. Merkevarebyggingen og historien til produktet skal og har mye å si. De store klassiske designerene som Arne Jacobsen, PH, Wegener, Verner Panton osv blir i dag kopiert verden om. Man finner dem overalt, men uten sjel og historie. Da støtter jeg som flere her inne sier, i å heller gå for noe billigere, men orginalt. Kom til å tenke på denne artikkelen som stod i DN for en tid tilbake siden..http://www.dn.no/d2/design/article2204144.ece
Det er lite som slår en orginal kongle, i kobber med litt grønn patina fra 60-tallet
![]()
Designers Revolt blir vel omtrent som hommage av en milsub.
Det er ikke ulovlig og jeg har ikke så mye i mot det. Men det blir aldri så kult som en ekte (eller helst en vintage)..
Nei, selv om jeg ikke er så glad i hommage synes jeg dette blir mye verre! Møbler og lamper har sjelden logo, da er det kun design igjen. Hvis du vil lure naboen til å tro at du har brukt 60k på lampen fra Kina er du ikke det spor bedre enn de som bærer fake IMO!
Nei, selv om jeg ikke er så glad i hommage synes jeg dette blir mye verre! Møbler og lamper har sjelden logo, da er det kun design igjen. Hvis du vil lure naboen til å tro at du har brukt 60k på lampen fra Kina er du ikke det spor bedre enn de som bærer fake IMO!
Det er lite som slår de originale designproduktene fra årene de ble laget riktig. Jeg synes kvaliteten på de lisensierte produktene f.eks. Vitra har i dag kjennes så annerledes ut. Da er jeg nesten åpen for å se på tingene som Designers Revolt selger. Kvaliteten ser tilnærmet lik ut det Vitra leverer i dag.
Drømmen er uansett å finne de gode gamle som er produsert slik designeren så det for seg. I riktig materiale og med masse vintage sjarm!