Lampetråden

Er det en vanlig Titania eller en Queen du har? Jeg spør fordi jeg håper på å snart flytte inn i nytt hus, og selv om det er spotter i taket kunne jeg tenkt meg noe stiligere over spisebordet, som står ved noen store vinduer ut mot veien. Jeg har vært betatt av Titania en stund og kunne godt tenkt meg en, men vet ikke om jeg skal gå for den alminnelige eller den store modellen, til dels for at den skal kunne gi stemningslys i hele rommet, til dels for at folk som går langs veien skal se hvor fet lampe jeg har.
Hvor stor oppleves den? Hvor stort område lyser den opp hos deg?
Jeg kan finne frem mål og bilder av rommet jeg har tenkt å ha den i til uka.
Vi har den vanlige, og er stadig fornøyd etter 20 år. Bildet av den lilla er tatt fra nettet og skal være en Queen. Queen er vel dobbelt så stor, og med to lyskilder, og hadde vi hatt vi hatt større takhøyde, hadde jeg nok gått for den. Den oppleves ikke så stor, og henger over et spisebord i den enden av stua hvor den lyser opp kanskje 15 kvadrat.
Luceplan Titania i vår-/påskemodus.
Vis vedlegg 190534
Vis vedlegg 190533

Caravaggio P3 kjøpt av @lobergen for en hyggelig sum..
IMG_20231201_153340.jpg

Pst. Tror poenget var at den elektrikeren du søker, ikke finnes.. :LOL: :geek:
Haha! Jeg slo markedet! Fikk rabatt på lampene og fant en elektriker som:
- kom som avtalt, nå rett før jul
- tok av seg på bena, uoppfordret
- spurte etter støvsuger
- borra ikke i taket før vi var helt sikre på plassering
- han holdt lamper i ulike høyder til krampa tok han og kona var happy
- spurte om pærene skulle dimmes
- venta på konas beslutninger, sågar spøkte med henne om hennes krav

Så det så!
Bevis:
IMG_5424.jpeg

Og nei, dere får ikke kontaktinformasjon! Da gir jeg heller fra meg køplassen hos Bjerke;)

Haha! Jeg slo markedet! Fikk rabatt på lampene og fant en elektriker som:
- kom som avtalt, nå rett før jul
- tok av seg på bena, uoppfordret
- spurte etter støvsuger
- borra ikke i taket før vi var helt sikre på plassering
- han holdt lamper i ulike høyder til krampa tok han og kona var happy
- spurte om pærene skulle dimmes
- venta på konas beslutninger, sågar spøkte med henne om hennes krav

Så det så!
Bevis:
Vis vedlegg 355311
Og nei, dere får ikke kontaktinformasjon! Da gir jeg heller fra meg køplassen hos Bjerke;)
Fagmann uten vernesko? Hm.... jeg tror du skrøner for å gjøre oss sjalu!!

• Haha
Reaksjoner: Genta
SØKER LAMPETIPS!
Til lita furuhytte på Sørlandet. Fikk strøm for to år siden. Må plutselig ha lamper. Hytta er liten så lampa kan ikke være for stor. Helst ikke for dyr heller, er bare ei hytte. Opptatt av ei lampe som ikke blender dem som spiser eller sprer for mye spredt lys med rare formasjoner i tak og på vegger.

Hytta er møblert med diverse stiler og materialer fra 1981, så det er en utfordring å tilføre nye elementer som ikke bryter for mye med det som allerede er der, spesielt siden det er så mye hummer og kanari.

Bilde nr 1: hvor ny lampe skal henge (over spisebord hvor det står ei skål med nøtter) og hvilke lamper den spiller sammen med
Bilde nr 2 og 3: bedre visning av lyset i hytta (ikke så mørkt som i nr 1)
Bilde nr 4 og 5: liker godt Secto, har tenkt på Secto Octo small, men har 4 stk secto hjemme så har litt lyst på noe annet...

Innspill til noe som kan passe her?

1:
IMG_4493.JPG

2&3:
34c884e0-.jpg
IMG_7015.JPG

4&5:
IMG_E6930.JPG
7356fc421e064bf9efa6aa88f717af13d3e4bd8a_octo4241_sort4_4.jpg

• Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
SØKER LAMPETIPS!
Til lita furuhytte på Sørlandet. Fikk strøm for to år siden. Må plutselig ha lamper. Hytta er liten så lampa kan ikke være for stor. Helst ikke for dyr heller, er bare ei hytte. Opptatt av ei lampe som ikke blender dem som spiser eller sprer for mye spredt lys med rare formasjoner i tak og på vegger.

Hytta er møblert med diverse stiler og materialer fra 1981, så det er en utfordring å tilføre nye elementer som ikke bryter for mye med det som allerede er der, spesielt siden det er så mye hummer og kanari.

Bilde nr 1: hvor ny lampe skal henge (over spisebord hvor det står ei skål med nøtter) og hvilke lamper den spiller sammen med
Bilde nr 2 og 3: bedre visning av lyset i hytta (ikke så mørkt som i nr 1)
Bilde nr 4 og 5: liker godt Secto, har tenkt på Secto Octo small, men har 4 stk secto hjemme så har litt lyst på noe annet...

Innspill til noe som kan passe her?

1:
Vis vedlegg 371959
2&3:
Vis vedlegg 371958Vis vedlegg 371960

4&5:
Vis vedlegg 371961Vis vedlegg 371962

fin hytte (y)

jeg anbefaler den store utgaven av lampen ‘maija’ fra 1955 i fargen satin nude rose. lages av santa & cole.

IMG_6415.jpeg

IMG_6417.jpeg