Lagring av Rolex

Medlem
30. jan. 2017
Innlegg
53
Sted
Reinsvoll
Min 2016’ submariner skal bli liggende i så og si hele 2019. Hvordan bør denne lagres over en lengere periode? Med kronen ute? I en winder?
 
Lagres best på en hånd. Gjerne min! ;)
Om du ikke skal bruke den så er det vel ingen vits å ha den i en winder. Like greit å la den ligge i esken. Hvorfor skal kronen ut?
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Hvorfor i all verden skal du ikke bruke den på et år? Da er jo hele poenget med klokken borte. Selg den til noen som vil bruke den og ha glede av den i stedet.
 
Jeg tenker du hadde fått et mye mer verdifullt forhold til uret om det hadde fulgt deg gjennom dette. Mange som har dradd tilsvarende ur gjennom verre strabaser enn verneplikten. God minner og affeksjonsverdi bygges gjennom bruk.
Kjipt å sitte fyringsvakt på natta og glo på en GShock vel vitende om hva som ligger hjemme tenker jeg.
Om ikke så bare legg den i boksen og sleng den i skapet før du drar.
 
Førstegangstjeneste;)
Må vel sies å være gyldig grunn ;) Selv om flere vil mene at du burde bruke den under førstegangstjenesten, hadde jeg nok ikke gjort det jeg heller. Jeg er litt for opptatt av å holde klokkene mine hele og fine til at jeg hadde tatt sjansen på det. Selv om det helt sikkert hadde bygd kraftig på affeksjonsverdien å hatt den med på eventyret. Lykke til i kongens klær :)