Lagring av Rolex

Hei @reuehgat

Fornuftig å la Submariner ligge hjemme - men som flere nevnte, du skal jo ha perm.

Selv brukte jeg gammer'n sin Explorer på befalsskolen men fikk etterhvert tips om at Forsvaret kun dekket det reimen kostet..... Etterhvert ble det en Casio av ukjent model som ble felt-ur.

Tipper at du allerede har en reserve klar til tjeneste. Håper det ikke er noe digitalt, en Seiko dykker derimot er pluss i boka. :) Robuste og rimelige ur, som du får dekket evt skade på av systemet.

Lykke til med førstegangstjenesten.
 
Fornuftig av trådstarter uansett hva andre mener om patina etc.
Som nevnt vil Forsvaret ikke dekke det dersom den blir skadet eller du mister den.

Kjøp deg en Casio G-Shock med solcelle og to tidssoner. To tidssoner er alltid greit da man ofte opererer med zulu-tid på øvelser (og skarpe operasjoner). Eller om man tjenestegjør i utlandet. Med solcelle unngår du at den går tom for strøm.
Varer «evig»..
Jeg anbefaler alltid Casio G-Shock 6900 1-DR. Den har alt du trenger og ikke noe annet unødvendig tull.

Jeg er i uniform selv, og jeg har brukt min fast i tjeneste siden 2011 og den har fått mye juling. Gav også samme i gave til min sønn når han begynte. Han er i en av Forsvarets spesialavdelinger og jeg kan love den har fått tøff behandling, men funker like bra.

Og så har du Rolex’en hjemme i en boks og bruker den på perm som andre sa.

Hvor skal du tjenestegjøre i førstegangstjenesten?
Takk for tips, jeg blir sendt til Skjold leir førstkommende januar, i ingeniørbataljonen.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Har sett Rolex Sub bli brukt helt uten problemer i langt tøffere militære situasjoner enn norsk førstegangstjeneste.
Mitt valg ville vært å la den sitte på håndleddet.

Hvis det absolutt ikke er aktuelt er det bare å legge den i boksen sin i nattbordskuffen på gutterommet.;)
 
Enkelt. På hele førstegangstjenesten. For en kul historie om 30 år. Verdien taper seg minimalt så lenge du ikke hærper den..
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Min datter har akkurat dimmet (MP). Ulike varianter av Pulsar pulsklokker, var visst det «alle» skulle ha i Forsvaret nå for tiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: reuehgat
Morsomt hvordan trådene sklir ut i kjent ts stil (og trådstarter får andre råd enn det han spør om :p).
Legg den i boksen som de andre sier:)
Have fun!
 
  • Liker
Reaksjoner: reuehgat
Krone ute eller inne spiller ingen rolle, men kronen bør ikke skrues tight - bedre med løst skrudd
inn, så ikke pakningene er innpresset over så lang tid..
Jeg hadde også reinen på armen i Brig N året 1979 - Så ikke en eneste Rolex der oppe;):)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: reuehgat