Kverker slike annonser (og hypet) lysten til å bære en 'Pepsi'?

Medlem
7. april 2018
Innlegg
197
Sted
Drammen
Hallo folkens. En liten brannfakkel her.

Har i mange år ønsket meg / drømt om en stål GMT-Master II BLRO aka 'Pepsi'. Nydelig, tøff klokke.
Den eneste klokke jeg vil kjøpe, gjerne brukt, og bære daglig. (one-watch guy).

I fjor fikk jeg omsider råd. Penger nok på konto (jeg tar aldri forbrukslån) til å realisere 'drømmen'.
Jakten begynte.....
For en skuffelse.
Masser av klokker, men ingen som tilfredstillte mitt krav, som jeg trodde var enkelt. Dvs. komplett med dokumentert service og historikk.
Har til nå kun funnet suspekte ''individer'' (les: klokker)

Og så, etter BaselWorld med nyheten om den nye BLRO, begynte prisene (les frustrasjoene) virkelig å stige.... i takt med forventning til juni og klokken kom i butikkene.

PANG!:eek:
Gi meg kr. 200 000, - og klokka er din (les. annonsen)
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=122806065
Er det en i hvit gull, undret jeg over denne FINN annonsen?
Nei det er den nye i stål!

Merker at lysten til å bære en 'Pepsi' plutselig begynner å synke.
Er litt stolt av meg og vil ikke bli oppfattet som 'Harry', lettlurt og uten personlighet(!) ved å bære en slik ultra hypet klokkemodell.
Skal jeg 'ligge-på -været' og se det an.. noen år?

Er jeg naiv, for stolt & dum?
 
Redigert:
ja jeg så denne video om fargen på bezel'n.
For å si det slik:
Jeg skal IKKE ha denne nye modellen! Kun pga. feil farge.

Har Rolex skutt seg sjøl i foten?
 
  • Liker
Reaksjoner: navnetmitt
Hvorfor er det så nøye å ha den komplett?Om dette er den eneste klokken du skal kjøpe , så er du vel ute etter å bli en one-watch guy? Hva skal du da med noen bokser og papirer i skapet?

En viss form for servicehistorikk kan jeg se nytten av, men om det ikke er det: så er det jo bare å bruke 7-8k på en service , så er alt i orden og du vet klokken er 100%.

Kan være vanskelig å få tak i en som er etter dine kriterier, uten å måtte betale premium desverre.

Håper du får tak i en etterhvert.
 
Det handler om 'følelser', JanSkrotnes.

Vite at denne klokka jeg bærer stolt på håndleddet er en ekte 'Pepsi'. Komplett , dokumentert historikk og service er viktig da.
La meg gi et eksempel.

Jeg har fått tilbud om å gjøre en 'Coke' om til 'Pepsi'.
Nei takk sa jeg.
Selv om alle andre tror dette er en Pepsi, så vet jeg(!) at det er den ikke.

Derfor, Jan.
Skjønte du?
 
  • Liker
Reaksjoner: harper
Kjøp brukt. Kanskje du er for "streng" mtp dokumentasjon?
I så fall - det er nok av andre flotte klokker der ute - kjøp en annen! (Og spar masse penger) :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Hus
Det handler om 'følelser', JanSkrotnes.

Vite at denne klokka jeg bærer stolt på håndleddet er en ekte 'Pepsi'. Komplett , dokumentert historikk og service er viktig da.
La meg gi et eksempel.

Jeg har fått tilbud om å gjøre en 'Coke' om til 'Pepsi'.
Nei takk sa jeg.
Selv om alle andre tror dette er en Pepsi, så vet jeg(!) at det er den ikke.

Derfor, Jan.
Skjønte du?
Husk at veeeldig mange "komplette" er satt sammen. Stadig papirer og bokser f.eks til salgs. Og siden dette øker prisen, så vil det være folk som utnytter det. Cert. er flott å ha når nr. stemmer. Men du kan fortsatt ikke vite om klokken ble født sort, coke eller pepsi. Hvis du ser etter en klokke som er +-15 år gammel ville jeg heller sjekkat at alle deler og nr. på klokken stemmer og er fra rundt samme tid. Lite polert og stram lenke er pluss. Ikke legg alt for mye i papirer som ikke nødvendigvis sikrer deg et eksemplar som er bedre enn noe annet.
 
Hallo folkens. En liten brannfakkel her.

Har i mange år ønsket meg / drømt om en stål GMT-Master II BLRO aka 'Pepsi'. Nydelig, tøff klokke.
Den eneste klokke jeg vil kjøpe og bære daglig. (one-watch guy).

I fjor fikk jeg omsider råd. Penger nok på konto (jeg tar aldri forbrukslån) til å realisere 'drømmen'.
Jakten begynte.....
For en skuffelse.
Masser av klokker, men ingen som tilfredstillte mitt krav, som jeg trodde var enkelt. Dvs. komplett med dokumentert service og historikk.
Har til nå kun funnet suspekte ''individer'' (les: klokker)

Og så, etter BaselWorld med nyheten om den nye BLRO, begynte prisene (les frustrasjoene) virkelig å stige.... i takt med forventning til juni og klokken kom i butikkene.

PANG!:eek:
Gi meg kr. 200 000, - og klokka er din (les. annonsen)
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=122806065
Er det en i hvit gull, undret jeg over denne FINN annonsen?
Nei det er den nye i stål!

Merker at lysten til å bære en 'Pepsi' plutselig begynner å synke.
Er litt stolt av meg og vil ikke bli oppfattet som 'Harry', lettlurt og uten personlighet(!) ved å bære en slik ultra hypet klokkemodell.
Skal jeg 'ligge-på -været' og se det an.. noen år?

Er jeg naiv, for stolt & dum?

Jeg deler (dessverre?) ditt syn på situasjonen. Jeg fikk se, og prøve, en "pepsi" av en kompis, og etter dette har jeg bestemt meg for at dette er en klokke jeg en dag må ha i samlingen. Dessverre har prisene og hypen rundt pepsi ødelagt det hele litt for meg, selv om eldre modeller av pepsi er noe helt annet og gir en helt annen "feeling" enn den nye. Konklusjonen min blir nok å "ligger på været" en periode til ting har roet seg, og heller få opp øynene for andre modeller og andre merker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling og harper
Dersom du skal ha en komplett 16710 blro med full historikk, må du i alle fall se utenfor Norges grenser. Det finnes jo en del på Chrono24, hvor det virker å fremstå som at de opprinnelig er solgt som blro. Hvor mye man kan legge i den tag’n som følger med, er jo en annen sak.

Det finnes komplette og til og med NOS av 16710 blro i Norge, men disse besittes som regel av samlere som ikke ser noen som helst grunn til å selge - med mindre de får et alt for godt tilbud som de ikke «kan» si nei takk til.

Med andre ord; det aner meg at du fort må opp i mot 150k for en utenlandsk inkludert mva inn til Norge. Det blir fort de samme for en 100% komplett norsk med full historikk for at selger skal velge å gi slipp på den.

Nå har jeg ikke trålet innleggene dine, men en WTB-annonse med prissjikt 100-150k (avhengig av stand etc.) ville nok kanskje lokket frem de som besitter disse i Norge og fått dem til å ta kontakt med deg.

Dette forutsatt at du ikke har blitt så lei/fortvilet over manglende pepsi’er at det ikke lenger er aktuelt med kjøp.

Selv solgte jeg en komplett norsk tilsvarende i 2008 for den nette sum av 25k. Den var norsk fra Bjerke og 1,5 år gammel på salgstidspunktet.

Jeg har lenge hatt lyst til å få inn en 16710 igjen, men har gitt opp på grunn av det jeg synes er crazy priser. Jeg går heller for den nye versjonen og venter nå på 126710 blro. Om det blir min tur i år eller til neste år, vet jeg ikke. Kanskje blir det ikke før i 2022, men én ting er sikkert, den vet jeg er blro og det er ingen fare for at den startet sitt liv som Coke :p
 
Redigert:
Dersom du skal ha en komplett 16710 blro med full historikk, må du i alle fall se utenfor Norges grenser. Det finnes jo en del på Chrono24, hvor det virker å fremstå som at de opprinnelig er solgt som blro. Hvor mye man kan legge i den tag’n som følger med, er jo en annen sak.

Det finnes komplette og til og med NOS av 16710 blro i Norge, men disse besittes som regel av samlere som ikke ser noen som helst grunn til å selge - med mindre de får et alt for godt tilbud som de ikke «kan» si nei takk til.

Med andre ord; det aner meg at du fort må opp i mot 150k for en utenlandsk inkludert mva inn til Norge. Det blir fort de samme for en 100% komplett norsk med full historikk for at selger skal velge å gi slipp på den.

Nå har jeg ikke trålet innleggene dine, men en WTB-annonse med prissjikt 100-150k (avhengig av stand etc.) ville nok kanskje lokket frem de som besitter disse i Norge og fått dem til å ta kontakt med deg.

Dette forutsatt at du ikke har blitt så lei/fortvilet over manglende pepsi’er at det ikke lenger er aktuelt med kjøp.

Selv solgte jeg en komplett norsk tilsvarende i 2008 for den nette sum av 25k. Den var norsk fra Bjerke og 1,5 år gammel på salgstidspunktet.

Jeg har lenge hatt lyst til å få inn en 16710 igjen, men har gitt opp på grunn av det jeg synes er crazy priser. Jeg går heller for den nye versjonen og venter nå på 126710 blro. Om det blir min tur i år eller til neste år, vet jeg ikke. Kanskje blir det ikke før i 2022, men én ting er sikkert, den vet jeg er blro og det er ingen fare for at den startet sitt liv som Coke :p
Ja nettopp.
prishypet har gjort at jeg tydelig merker interessen synker med månedene som går etter Baselworld. Spesielt etter vedlagte FINN annonse. Det florer en del likelydende på andre utenlandske forum
Det har vert en stor skuffelse.

Tror nesten at Rolex har skutt seg sjøl i foten,.. på lang sikt får vi svar.

Hvis jeg skulle lokke ut en samler og betale 100-150k, ville jeg følt meg som en tulling uten personlighet. En stut.
Ikke bra. Jeg er for stolt til det.
Vil ikke betale ågerkærl priser...

Inser nå at det muligens aldri vil bli noen Pepsi på meg.
Det står ikke på penger... stolthet & personlighet står i veien, og jeg har fremdeles min integritet.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: harper
Mulig jeg er naiv men jeg skjønner ikke helt dette. Pepsi har jo vært tilgjengelig på markedet i mange år og er bare relansert. At dette dreper klokkegleden er over min forstand. Det er fint mulig å kjøpe seg en brukt fin pepsi til en overkommelig pris. Ikke er det et nytt design heller så hvorfor så populær nå? Fordi den nye ikke er å få fatt i? Men tviler på at alle som roper høyt at dette er den klokken de vil ha hadde blitt sittende med den.

Fristelsen til å tjene gode raske penger er stor og kanskje nødvendig for mange da de makser kredittkort o.l. Nei ikke la dette ødelegge klokkegleden og se heller til andre modeller/merker. Det finnes mye annet fint enn pepsi. Tudor sin modell er jammen ikke å forakte i mine øyne.
 
Mulig jeg er naiv men jeg skjønner ikke helt dette. Pepsi har jo vært tilgjengelig på markedet i mange år og er bare relansert. At dette dreper klokkegleden er over min forstand. Det er fint mulig å kjøpe seg en brukt fin pepsi til en overkommelig pris. Ikke er det et nytt design heller så hvorfor så populær nå? Fordi den nye ikke er å få fatt i? Men tviler på at alle som roper høyt at dette er den klokken de vil ha hadde blitt sittende med den.

Fristelsen til å tjene gode raske penger er stor og kanskje nødvendig for mange da de makser kredittkort o.l. Nei ikke la dette ødelegge klokkegleden og se heller til andre modeller/merker. Det finnes mye annet fint enn pepsi. Tudor sin modell er jammen ikke å forakte i mine øyne.
prøv å les mitt innledende innlegg... ?
 
Mulig jeg er naiv men jeg skjønner ikke helt dette. Pepsi har jo vært tilgjengelig på markedet i mange år og er bare relansert. At dette dreper klokkegleden er over min forstand. Det er fint mulig å kjøpe seg en brukt fin pepsi til en overkommelig pris. Ikke er det et nytt design heller så hvorfor så populær nå? Fordi den nye ikke er å få fatt i? Men tviler på at alle som roper høyt at dette er den klokken de vil ha hadde blitt sittende med den.

Fristelsen til å tjene gode raske penger er stor og kanskje nødvendig for mange da de makser kredittkort o.l. Nei ikke la dette ødelegge klokkegleden og se heller til andre modeller/merker. Det finnes mye annet fint enn pepsi. Tudor sin modell er jammen ikke å forakte i mine øyne.
Prøv å les mitt innledende innlegg ...?
 
Jeg tror kanskje du gjør det i overkant komplisert for deg selv dersom du skal ha en klokke som har all historikk og skal være en beviselig original Pepsi. 16710 kom med ulike bezels, men med unntak av bezel er de 100% like.

Hva gjelder bruktprisene skal jeg ikke si så mye mer enn at dersom folk vil betale ågerpris for en lilla og rosa pepsi, så må de gjerne gjøre det. Jeg synes ikke det er bra at det har kommet så mange opportunister på banen de siste ti årene, men det er vel en gang slik at folk trekkes mot steder de kan gjøre rask fortjeneste. Så får vi håpe at enkelte invistorer går på blemmer som gjør at de må roe profittjaget.
 
Jeg tror kanskje du gjør det i overkant komplisert for deg selv dersom du skal ha en klokke som har all historikk og skal være en beviselig original Pepsi. 16710 kom med ulike bezels, men med unntak av bezel er de 100% like.

Hva gjelder bruktprisene skal jeg ikke si så mye mer enn at dersom folk vil betale ågerpris for en lilla og rosa pepsi, så må de gjerne gjøre det. Jeg synes ikke det er bra at det har kommet så mange opportunister på banen de siste ti årene, men det er vel en gang slik at folk trekkes mot steder de kan gjøre rask fortjeneste. Så får vi håpe at enkelte invistorer går på blemmer som gjør at de må roe profittjaget.
''Så får vi håpe at enkelte invistorer går på blemmer som gjør at de må roe profittjaget'', skriver Lien

Satser på det, men jeg ser for meg minst en 2-3 årig horisont.
 
Redigert:
Lysten til å ha en slik klokke faller litt ved at den er så overhypet, ikkje at eg vurderte å sette meg på liste uansett då. Men skal jo ikkje sjå vekk i fra at den en eller annen gang dukker opp i samlingen, men aldri til fantasipriser. Så fantastisk er hverken merke eller kvalitet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Lysten til å ha en slik klokke faller litt ved at den er så overhypet, ikkje at eg vurderte å sette meg på liste uansett då. Men skal jo ikkje sjå vekk i fra at den en eller annen gang dukker opp i samlingen, men aldri til fantasipriser. Så fantastisk er hverken merke eller kvalitet.
Nettopp.
Presis samme følelsen som sniker seg inn og holder på å etablere seg hos meg òg.
Trist:(