Kverker slike annonser (og hypet) lysten til å bære en 'Pepsi'?

Før årets Baselworld hadde jo prisen på gammel Pepsi gått i taket. Jeg noterte meg at enkelte hevdet at lansering av hvitt gull Pepsi tydet på at stål aldri kom for salg igjen. Mulig det bare var for å hype prisen på gammelt stål. Men det virker på meg som om Finn har flommet over med gamle Pepsier de siste par månedene. Sånn sett burde dette egentlig være et (relativt) godt tidspunkt å plukke opp en gammel. Hvor godt vil bare tiden vise...
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Før årets Baselworld hadde jo prisen på gammel Pepsi gått i taket. Jeg noterte meg at enkelte hevdet at lansering av hvitt gull Pepsi tydet på at stål aldri kom for salg igjen. Mulig det bare var for å hype prisen på gammelt stål. Men det virker på meg som om Finn har flommet over med gamle Pepsier de siste par månedene. Sånn sett burde dette egentlig være et (relativt) godt tidspunkt å plukke opp en gammel. Hvor godt vil bare tiden vise...
Godt poeng at det burde være et godt tidspunkt 'å plukke opp'' en gammel

Men så var det dette med dokumenterbar historikk da......
Det mangler alle de gamle på FINN.
Vet det, for jeg har spurt samtlige.
 
For ordens skyld: 16710B solgt ny I Nord-Amerika var alltid en Pepsi. Dersom du finner en slik med sertifikat vet du at det er en original GMT-master "Pepsi"
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Om den er komplett så skal boksen være merket med et klistremerke med farge tilsvarende bezel. Begge mine har vært det ihvertfall.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
For ordens skyld: 16710B solgt ny I Nord-Amerika var alltid en Pepsi. Dersom du finner en slik med sertifikat vet du at det er en original GMT-master "Pepsi"

Ok, jeg trodde det var 'F' modellen som var dette.
Holder på i disse dager å vurdere en USA kjøpt 16710'F' modell.
 
Det er 2 kategorier klokkeinteresserte som bryr seg om B&P og servicehistorikk: 1) Nybegynnere og 2) Hordere med safe queen samling. Ekte enklokkemenn/klokkeentusiaster som du sier at du er driter i B, P og servicehistorikk.
Revurder dine krav og kjøp klokken du vil bære:)
 
Er prisene på 16710 så fryktelig høye for tiden da? Jeg sitter på en norskkjøpt 2002-modell (solgt 2003) 100% komplett med kjøpskvittering og alle inserts. Typ meget strøken. Har da sett disse variere stort i pris, noen kommer ut til 80-90k, men ikke noe høyere?
 
Er enkelte som prøvet seg opp mot 90 og 100k , men helt personlig så syns eg nok ikkje 16710 er en+ >80000kr klokke.
Då bør den , foruten komplet sett , være med 3186 verk. Men om det er DEN klokken du skal ha og kun den så ser eg jo poenget med å legge ut litt for å sikre seg en .
 
Ja nettopp.
prishypet har gjort at jeg tydelig merker interessen synker med månedene som går etter Baselworld. Spesielt etter vedlagte FINN annonse. Det florer en del likelydende på andre utenlandske forum
Det har vert en stor skuffelse.

Tror nesten at Rolex har skutt seg sjøl i foten,.. på lang sikt får vi svar.

Hvis jeg skulle lokke ut en samler og betale 100-150k, ville jeg følt meg som en tulling uten personlighet. En stut.
Ikke bra. Jeg er for stolt til det.
Vil ikke betale ågerkærl priser...

Inser nå at det muligens aldri vil bli noen Pepsi på meg.
Det står ikke på penger... stolthet & personlighet står i veien, og jeg har fremdeles min integritet.
Hahaha! Så du tror dette er oppnåelig for mindre enn 100k?

#drømmer
 
Nettopp.
Presis samme følelsen som sniker seg inn og holder på å etablere seg hos meg òg.
Trist:(

Det er ikke noe galt med prisene. Du er bare 10 år for sent ute med pepsi-fetishen din:) Det ble akkurat solgt en 100% komplett 16710, med servicehistorikk, av Briljantwatches. Den gikk for 90k. Det var riktignok coke, men som flere har gitt deg råd om, så kunne du bare kjøpt deg en pepsibezel. Om 5 år koster den samme klokka vesentlig mer, akkurat som en 2-roms i Oslo koster vesentlig mer enn den gjør i dag.
 
Når det gjelder Pepsi hadde jeg gått for denne 10/10.

m79830rb-0001.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Kan og jayeff
Det er ikke noe galt med prisene. Du er bare 10 år for sent ute med pepsi-fetishen din:) Det ble akkurat solgt en 100% komplett 16710, med servicehistorikk, av Briljantwatches. Den gikk for 90k. Det var riktignok coke, men som flere har gitt deg råd om, så kunne du bare kjøpt deg en pepsibezel. Om 5 år koster den samme klokka vesentlig mer, akkurat som en 2-roms i Oslo koster vesentlig mer enn den gjør i dag.

Tror jeg betalte rett oppunder 30k for min, for 10 år siden. Da var den pent brukt. Grei verdistigning på Rolex med ca. 5000 kroner per år siden den gang.
Bedre investering enn bolig jo :D
 
Redigert: