Kvantitet v.s. kvalitet

EDIT: rousp; det er mulig du har rett i dine karakteristikker av deg selv. Men du er en av de som er med å berike forumet med humør og "kødding". Fortsett med det!

Tusen takk, Frodo, alltid kjekt å høre at en er ansett som medvirkende til god humør og høy stemning. :)

Hvis ingen diskuterer slike spørsmål på Tidssonen, vil det heller ikke bygges noe detaljkunnskap. Det som de fire-fem brukerne hadde hatt å si om temaet ville vært til stor glede og interesse for oss andre.

Aldri klart å tenke over det før.. Temmelig korttenkt av meg! :oops::p
Min neste post på et slikt område skal selvsagt postes både her og internasjonalt.

Jeg leste dette, og tok meg selv i å tenke... hmm.. her mangler synspunktene til en helt ny fyr!

Jeg aner ikke hvor råflott dette forumet har vært, da jeg ikke har vært medlem særlig lenge. Men jeg kan fortelle hvordan jeg oppfatter det.
Jeg har ikke særlig peiling, og lagde profil her fordi jeg hadde kjøpt meg en Perrelet, og fordi jeg har flere bekjente som briljerer med fancy kunnskap i sosiale lag. Litt av den kunnskapen ønsket jeg å tilegne meg på egenhånd...

Hittill har jeg følt tonen som svært hyggelig. Folk er behjelpelige, og sikkert tidvis tålmodige til dumme teite spørsmål som slike som meg stiller.

Jeg synes folk er flinke til å beskrive hvaslags tråd de skriver i tittelfeltet, så jeg ikke bruker tid på ting jeg vet er uinteressant for meg. Hvordan folk i enkelte tråder svarer (Les: ironiske, morsomme, seriøse og forskjellige) bidrar til popcorn-faktoren for meg. og gjør at jeg føler meg som flue på veggen i mange tilfeller.

Jeg håper flere nye føler seg like velkommen som meg selv, og at alle har i bakhodet hvaslags forum dette er, og prøver å ha hovedvekt på klokkerelaterte ting. Men alt det andre "støyet" er slik jeg ser det, noe som må til for å kunne henge brukere på knagger...

P

Jeg har som forrige taler ganske begrenset fartstid som skribent her inne, men lang erfaring fra diverse fora innenfor en ganske bred horisont av emner og har vært vant til varierende regelverk angående bruk av fora.

Fra det ultrastrikte skepsisforumet jeg elsker, hvor tråder uten kildehenvisning, med smilier eller subjektive meninger blir skutt ned i brann på 35 sekunder flatt til diverse bilforum der alle tråder enten ender opp med en penismålekonk om effekt eller med bilder av noens pupper.

Måten TS fungerer på trives jeg utrolig godt med, lite moderering og forumets tone blir på en måte opprettholdt av kulturen blandt dets brukere (den setningen tar jeg patent på) inntrykket jeg har er at om man lurer på noe konkret får man oftest et konkret og relevant svar tilbake, og om man vil ha subjektive meninger (for seriøst, det er jo tross alt det mye av klokkedillen handler om) får man det. At det er en lett tone og at endel av forumets brukere kjenner hverandre føler ihvertfall jeg at er grunnen til at jeg faktisk bruker uhorvelig mye av arbeidstiden min her. Hvor jeg leser om reimvalg til klokker jeg ikke har eller penner (unnskyld, skriveverktøy) og alt annet som foregår. Jeg digger TS og er veldig glad for at jeg ramlet inn her.

Men selvfølgelig, skal vi være totalt meta nå så kan jo også dette innlegget tolkes som tomt fyll til innleggstelleren i forkant av en ny passaroundrunde. You be the Judge ;)