Kvalitet på såkalte "luksusklokker"

Her er den, ikke all verdens bilde, men slik ser den ut. Hvit aligator har jeg liggende to sett, det tredje står på klokka nå...Vis vedlegg 16803
Datovinduet ser jo ganske så unnselig ut, eller?

16923_02efc7dd8c46e7f60d91463c08454d47.PNG

Triste greier. Kanskje like greit å kjøpe g-shock neste gang, da kvinnfolk spiser klokker til frokost.

Jeg foreslår bilder før noen uttaler seg noe som helst mer. Uten bilder blir det egentlig bare tull å fortsette.
Omega, Rolex og det som verre er, tåler å brukes, det vet "alle".
Hadde en klassekamerat som hadde Explorer 2, den drev han å kasta rundt. Husker han sendte den 40 meter over et gymsalgulv og rett i betongveggen. Han brukte å legge den foran bilhjul og mente den skulle tåle en trailer. Den klokka så fortsatt ikke dårlig ut.Usikker på om min PO ville tåle noe slikt. Jeg ville neppe prøvd...

Etter bare 3 års bruk og markøren av.
Dårlig kvalitet eller heftige slag.

Tror fitbit er bedre valg før hun lærer seg klokkenerdens kunst til å ta vare på klokker.

Redigert:
Etter bare 3 års bruk og markøren av.
Dårlig kvalitet eller heftige slag.

Tror fitbit er bedre valg før hun lærer seg klokkenerdens kunst til å ta være på klokker.
Ja, hva regner man som heftige slag? Den har nok falt fra bordet hjemme, for den slenger jo rundt her, og vi har små barn i huset. Men du sier jo at det er en klokkenerds kunst å ta vare på klokker, hun har jo null interesse, så det blir jo ikke. Hun har en Ladymatic, den bruker hun nesten ikke, men er ivrig på å bruke nå når den andre har tatt kvelden. Den vurderer jeg å selge før det er for sent...

Ja, hva regner man som heftige slag? Den har nok falt fra bordet hjemme, for den slenger jo rundt her, og vi har små barn i huset. Men du sier jo at det er en klokkenerds kunst å ta vare på klokker, hun har jo null interesse, så det blir jo ikke. Hun har en Ladymatic, den bruker hun nesten ikke, men er ivrig på å bruke nå når den andre har tatt kvelden. Den vurderer jeg å selge før det er for sent...
Falt fra bord og slenger overalt er nok heftig nok for noen klokker. Men viste ikke at dame-Omega tåler så lite. Personlig legges klokken til et trygt sted langt fra barn, hund etc med myk klut under eller rundt når den tas av. Hvis null interesse, er nok gshock og fitbit bedre valg. Blir de ødelagt, er det bare å kjøpe en ny en. Er selv litt imot bruk og kast - men for noen passer bruk og kast kanskje bedre.

At en keramisk bezel har røket etter noen turer i gulvet, finner jeg ikke akkurat oppsiktsvekkende, spes hvis gulvet den traff var av den steinete sorten. Oksidkeramer er jo, til tross for at de er stive og harde, ikke akkurat kjent for å være utpreget duktile. Ikke noe som tilsier at en Rolexbezel skulle tålt slik bruk noe nevneverdig bedre skulle jeg tro.

Fruen har den samme klokken. Klokken får hard bruk og har sjelden vært av armen på de tre årene hun har hatt den.
Den har selvfølgelig fått noen riper i stålet, men er etter min mening fortsatt en strøken klokke. Men det virker som det er en urmaker her som burde finne seg noe annet å gjøre. Jeg har også en PO selv som er like strøken etter 3 år, men denne brukes i større rotasjon med andre klokker.

Fall er vel noe de fleste klokker ikke er spesielt glad i, dette er neppe spesielt for denne Omegaen.

Barn spiser klokker til frokost, så legg de gjerne utenfor rekkevidde inntil de er stor nok til å holde klåfingrene unna:

20160426_192127_zpscceyabgj.jpg

Hmmm, utrolig hva noen klarer å ødelegge, har selv en 1985 Rolex Submariner som jeg bruker stort sett hver dag, men som jeg som regel tar av når jeg skrur bil, snekrer, driver med aktiviteter som bading, hagearbeid etc, men som er med på alt annet. Klokka ser faktisk nesten ny ut etter 31 år, pusser plastglasset med Displex når det kommer riper, ingen riper på bezel, kun mikro riper på lenke/kasse.

Ville også anbefalt G-Shock til en person som klarer å herpe en så fin klokke etter bare 3 år, hva er vitsen med å gi en 50k klokke til en person som hverken har interesse eller respekt for klokka? Men ikke overraskende at noen behandler klokker slik, man ser jo det hver dag ute i trafikken, folk som kjører kostbare biler til 500k og som ser ut som vrak etter bare noen få år.

Som å servere 30 år gammel single malt til en person som er mer enn fornøyd med Upper Ten...

Redigert: