Kvalitet på såkalte "luksusklokker"

Tenkte å fortsette denne historien, i og med at vi skulle gå over til sommertid måtte jeg stille klokka for kona, det endte med at krona datt i gulvet, og den er ikke mulig å feste på igjen. Den har ikke gjenger. Omega skal ha 18665 kroner for å fikse dette (de fikser alt eller ingen ting). Vurderer å gi klokka en egen instagram-konto for å advare andre....

Ville tatt den med til en uavhengig urmaker (ikke AD, de bare videreformidler ofte, har ikke urmaker on premise) for en second opinion. Det der hørtes rart ut og lukter shipping til et sentralt service-senter som kjører full service, og priser deretter. Kompetansen hos AD-er er veldig varierende når det kommer til slike ting. Vet ikke hvor du bor, men f.eks. Erik Sutterud på Bjølsen i Oslo er et alternativ for en slik vurdering.

Må få legge til her at hvis dette er noe en uavhengig urmaker her i Norge kan gjøre for deg, så antar jeg at dette vil være ganske så billig å få fikset. :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og fredskijj
Klokka er kjøpt av meg i butikk i Norge. Forhandler har mista Omega etter de nye reglene deres. Jeg må vurdere om jeg skal legge ut. Redd jeg mister muligheten til reparasjon. Ikke sikker på om jeg vil reparere. Omega skal ha 27.000 for full reparsjon. Varer vel ikke lenge til den er ødelagt igjen. Kanskje fitbit er et bedre alternativ som nevnt lenger oppe, de tåler nok mer...

Tenkte å fortsette denne historien, i og med at vi skulle gå over til sommertid måtte jeg stille klokka for kona, det endte med at krona datt i gulvet, og den er ikke mulig å feste på igjen. Den har ikke gjenger. Omega skal ha 18665 kroner for å fikse dette (de fikser alt eller ingen ting). Vurderer å gi klokka en egen instagram-konto for å advare andre....

Billigere en sist da:)
Men det er kanskje ikke så rart krona datt ut, ble ikke denne limt på:rolleyes:

Syntes jeg stadig leser om PO'er som selges hvor full service er foretatt relativt få år etter kjøp, er det en gjenganger at PO går fort istykker/trenger å skifte masse deler?

Min PO fra Desember '08 fikk sin første service November '15. Dette fordi den av og til stoppet/hengte seg opp. Altså ca. 7 år før første service, men dette var 1. generasjons PO med 2500C verket.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og fredskijj
Min kone har en Seiko skx-013 som er brukt daglig i tre år. Hjemme, slenger den rundt på vasken og detter innimellom ned på flisegulvet når 4-åringen leter etter underbukser. Krona sitter fint (crownguard), bezel er like hel (aluminium) og uret går utmerket (Seiko)

Her i huset har vi to stk PO, fruen har en maken som trådstarter og jeg har en titan 45mm, begge er litt over 2 år og brukes til alt som et sports ur bør kunne brukes til, vi har aldri hatt noe tull med noen av dem :)
Men det finnes nok "mandags ur" slik som min Breitling med B01 verk, den har vært inne hos Breitling fire ganger på under tre år :eek:

Jeg tipper det hjelper med normal bruk.
Min 16613 fikk service i oktober 2010. Hyppig brukt siden, i rotasjon med andre. Ingen problemer! (bank i bordet). Her er det også det anerkjente verket 3135 som rocker....

8

"Slenge rundt" kan jo være så mangt. Ingenting mekanske klokker overlever et møte med f.eks flisgulv. Iallfall ikke uten en stor porsjon flaks. Mvh han som har sett en limited edition JLC perpetual calendar gå i flisene.

Urmaker Bjerke kan nok skrive under på at det ikke er så lurt å slippe klokker i flisene. Denne kermaiske Omegaen fikk hard medfart. Må likevel si at jeg er skeptisk til starten på den tråden her. Min erfaring har vært at Omega tåler en trøkk. Akkurat som Rolex og de Paneraiene jeg har hatt.

Bildet har vært publisert på IG kontoen min, så noen kjenner det sikkert igjen.
17587532_406590749704090_1092009861803147264_n.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvis klokken får harde slag i senger som rulles og dørkarmer kan vel slike skader skje. Vel, foruten knukket bezel så ser den penere ut. Men det er viktig å være forsiktig med urmakere som limer.

8
Bra innlegg :D Tror helsevesenet har gått bort fra jernsenger da vi befinner oss i år 2017

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er selvfølgelig ingenting galt med klokka. Jeg mener at trådstarter bør tenke nøye gjennom hva han har gjort som har fått kona til å bli så sint. På meg lukter dette noe som er gjort med vilje.

• Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Mange mistenksomme her i tråden ser jeg, klokka har blitt lagt bort etter at vi gikk over til sommertid. Da datt krona av. Omega vil ikke fikse den uten at det blir utført full service, som vil koste ca 18.000. Hun har gått over til Apple watch til daglig bruk, ser fortsatt helt strøken ut.

Mange mistenksomme her i tråden ser jeg, klokka har blitt lagt bort etter at vi gikk over til sommertid. Da datt krona av. Omega vil ikke fikse den uten at det blir utført full service, som vil koste ca 18.000. Hun har gått over til Apple watch til daglig bruk, ser fortsatt helt strøken ut.
Det kan da ikke stemme?!

Hårreisende! Begge deler...
For et nederlag å surre et eple rundt håndleddet!

8

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper