Kunsten å annonsere – Del 1...og 2

Takk for en flott tråd. Morsomt med gamle reklamer fra kongene av branding.
Jeg vil tro at man her mener tank i overført betydning fra vannfylt tank som man kan dykke i. Så når din dykkertank er havet er sub klokken din.

+1

Forøvrig stor takk, JoLu!
Dette var særdeles innholdsrik, informativ og morsom lesning.
Meget fascinerende, og for meg ga det et vakkert stimulerende dypdykk i Rolex' historie og sjel.
*iler innom winder'n og bytter til Sea-Dweller før neste dykk*

;)

Interessant og morsom lesing! Det eneste som er synd er at årets beste tråd 2011 kan utropes allerede i januar.

Jeg håper den gamle strekkbuksehelten tar seg tid til å svare. Dagens alpinister er nok både sprekere og raskere, men stilmessig er de sjanseløse mot Eriksens perfekt samlede ben i ankelhøye sko.

......en flott og velskrevet tråd JoLu. Måtte ta på meg en Rolex. Det hadde vært kjipt
og ikke eie en nå;) A crown for every achievement.....

Hm! Den kommer seg! Tro hvilket ur man brukte i vanlige dykkertanker? :)

Jeg vet kun om en og den er på Haakonsvern i Bergen. Med andre ord egentlig litt for liten for en Sub, men det har sikkert vært en brite eller to i tanken med en milsub på armen. Jeg holder en knapp på at diverse Seiko divere (feks 7002) er en het kandidat i "vanlige" dykkertanker :D

Fantastisk artikkel, JoLu! I likhet med deg er jeg meget begeistret for Rolex-reklame fra 60 - og 70-tallet, har en hel perm full av utklipp. Jeg kjøper vintage Playboy for annonsene. ;)

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Rolex, you can tell by the men who wear them.

Genialt!:D
Dette hadde vel ikke vært lov i dagens politiske korrekthet.;)

Likte forresten også å se (dengang) superhotte Rachel Welch i den Breitling reklamen.:)

Herlig, herlig tråd, Jolu!

Jeg sparte denne litt, da jeg ved første øyekast så at den tok mer tid å fordype seg i enn jeg har hatt tilgjengelig de siste dagene. Nå har jeg kost meg med den en søndags formiddag over et par kopper kaffe, og du skuffer ikke! Kjempegod gjennomgang av morsomme og interessante reklamer fra de siste tiår. Denne går rett inn i Tidssonens klassikerarkiv!

Jeg håper du får svar fra Hr Eriksen, men håper uansett på at det kommer en eller flere oppfølgere:)

Hyggelig at temaet slo an, takk for alle gode ord.

Når det jeg trodde var et sjeldent feilsteg i markedsføringen også viste seg å være en genistrek i all sin enkelhet (takk til THH og UJU), understreker det bare poenget ytterligere; ingen gjør dette bedre enn Rolex.

Som sagt, kommer gjerne med en del 2 om reklameobjektet følger opp. :)

Skjønner godt at Rolex lyktes med annosene sine. Etter og ha lest havparten er kjøpelysten trigget og tusen tanker går gjennom hodet. Har nettop kjøpt Explorer og bør virkelig ta det kuli med investeringene fremover. Da er reklamen til Rolex gjemnom tidene heller et dårlig valg av underholdning:)
Mmmmm, DATEJUST neste...........:)

Flott artikkel!

Får håpe du får svar på din henvendelse. Må jo være et morsomt minne for han også...

Takk for flott søndagslesning og minner fra barndom med baksiden av National Geographic. Mange kvelder med drømmer om eventyrlig reiser med Rolex på armen. Tøff som toget var jeg og synnes jeg å minnes. Rolexen er kommet, men noen stor eventyrer ble jeg ikke.