Kopier/fakes på Finn.no

Er det vanlig at skiven på den Pam´en er ruglete/hakkete i kanten venstre nedre delen? Eller er det bare jeg som ser dårlig.

Når jeg sammenligner med en ny 111 ser fargen på tallene for gule ut i forholdene til de mer grønne originale. Synes også kanskje at bokstavene er hakket for tykke på denne.

Det står i annonseteksten at uret er kjøpt hos Bjerke i 2006. Samt at den har vært på service hos Bjerke i 2011. De må vel ha en slags system over urene de selger, serienr oversikt, kvitteringer etc...???

Det står i annonseteksten at uret er kjøpt hos Bjerke i 2006. Samt at den har vært på service hos Bjerke i 2011. De må vel ha en slags system over urene de selger, serienr oversikt, kvitteringer etc...???

Det stemmer nok ikke at klokken er kjøpt hos Bjerke ettersom det ikke er fylt ut "Bjerke-nummeret" på nypris vurderingen.

Hvis det er riktig at bjerke ikke begynte å selge Panerai før senere er det vel spikeren i kista for denne annonsa. Etter dette nyhetsbrevet å dømme lanserte bjerke Panerai først i 2009?

Panerai lansering

Det er vel noen av Panerai-ekspertene her inne som vet når Bjerke begynte å selge Panerai?

Det er riktignok greit å merke seg at at Bjerke leverte en del Panerai også i 2008. Irrelevant for denne klokken, men som en referanse hvis spørsmålet skulle dukke opp igjen...

Så vidt jeg kan se (og jeg er ikke noen Panerai ekspert ...) men crown guard skal vel være børstet og ikke polert, samt at snodig farge på lume på dial kontra visere? Skal vel være heller nærmere fargen som er på viserne, også på dialen? Samt at L swiss L ser ut til og være litt vel "stort" skrevet? men kan være vinkler som er litt rare osv ...njaaa?

Panerai 111 - FINN Torget
Og garantibevis er jo strengt tatt ingen garanti ...
For alt jeg vet kan det være selger er her på sonen, og at det er helt kosher hele veien, så dette med forbehold. Men oppklaring taes imot med takk:D

Annonsen er nå avvist/slettet av Finn

Redigert:
Pam005

Hei. Synes det er noe snodig med indexmerkene på urskiven på denne, samt at pinnen som holder "crown guard lever" synes å stikke ut på bilde 3 (den skal være helt flat, eller "flush" som de sier, på linje med overflaten på selve CG'en).
Indexene, spesielt tallene (6), ser litt tykkere ut, enn på bildene fra en annen annonse jeg fant.

Officine Panerai Luminor Marina 005 - FINN Torget
Denne virker litt "fishy". Spesielt pinnen på CG og urskiven får meg til å stusse.

sammenlign med denne:

Panerai Luminor - FINN Torget

Denne lurer meg

Hei. Synes det er noe snodig med indexmerkene på urskiven på denne, samt at pinnen som holder "crown guard lever" synes å stikke ut på bilde 3 (den skal være helt flat, eller "flush" som de sier, på linje med overflaten på selve CG'en).
Indexene, spesielt tallene (6), ser litt tykkere ut, enn på bildene fra en annen annonse jeg fant.

Denne virker litt "fishy". Spesielt pinnen på CG og urskiven får meg til å stusse.

sammenlign med denne:

Ingen bjeller ringer for meg, dette virker greit nok?!

sammenlign med denne:

Tror ikke dette er noe lureri. Men, noen fake-PAM koster opp mot 8k og de sliter selv Bjerke med å autentisere