Kopier/fakes på Finn.no

Finn.no burde donert litt penger til forumet, klokke annonsen blir jo sortert av brukerene her inne ;) er ikke mange minuttene de fake klokken får ligge før de dukker opp her :D
 
Fatter ikke at de fremdeles slipper gjennom annonser der det står - i annonsen - at det er kopier :(

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33602781

Jeg burde ikke lagt den ut her, det har jeg skjønt;) Ble bare revet med og tenkte meg ikke om da jeg ryddet og la ut tre annonser samtidig.

MEN, det er to klokker som meg bekjent aldri har vært produsert som official product(?) Å være ærlig å skrive det i en finn annonse (med "kopi" i utropstegn), kan vel ikke være så alvorlig...eller??

Jeg lover å ikke støte noen ved senere anledninger:D
 
Hei.

Det er så mye kunnskap her inne, så jeg håper noen kan dele hvordan dere raskt spotter at dette er en fake?

Takk!

Mvh
En som er glad for å lære.

Antar at det ikke bare er prisen som "gjennomskuer" den. Kanskje Sailor kan bidra ettersom det var han som utropte den som Fake.

Jeg mente jeg så det på boksen, men for alt jeg vet er kanskje boksen det eneste som er ekte i den annonsen.

Edit: Inventaret i boksen var det jeg mente. Utvendig så den helt ok ut for meg.
 
Antar at det ikke bare er prisen som "gjennomskuer" den. Kanskje Sailor kan bidra ettersom det var han som utropte den som Fake.

Jeg mente jeg så det på boksen, men for alt jeg vet er kanskje boksen det eneste som er ekte i den annonsen.


Jeg stussa litt på den der jeg også, replica klokkene kommer som regel uten boks og papirer. Kan den være genuine, bare med en helt latterlig pris?
 
Kanskje Sailor kan bidra ettersom det var han som utropte den som Fake.

Jeg mente jeg så det på boksen, men for alt jeg vet er kanskje boksen det eneste som er ekte i den annonsen.

Edit: Inventaret i boksen var det jeg mente. Utvendig så den helt ok ut for meg.

Så med en gang at boksen er fake, her er det mye som ikke stemmer. Spesielt kan man se det på innerlineren. Denne er det ikke i nærheten av Rolex finish på, og den er av et annet materiale.

På tagsen kan man se at det er feil tråd - samt at den fliser seg opp i endene på en måte originale tags ikke gjør da endene skal ha en pen svidd avsluttning.

Sjekket lokket på boksen mot en av mine bokser og ser her at det er litt forskjeller i bølgemønsteret.

Så er det gullkronen/trykket på baksiden av den grønne trykksaken som ligger ved siden av boksen som ikke ser bra ut... - også fishy kvalitet på resten av papirene/trykkene

Dette sett i sammenheng med den komisk lave prisen mener jeg er en veldig god indikasjon på at det er ugler i mosen her... ;)
 
Finishen på den klokken ser jo også bare helt tarvelig ut, og det datovinduet har ikke korrekt størrelse, og forstørrer mindre enn 2,5. Som sagt er boksen bare helt på bærtur også. Denne kunne nok lurt ganske mange som er ferske i gamet, så det er litt skummelt..
 
Herlig med litt mer detaljer rundt hva som gjør at man kan spotte fakes, bortsett fra den unaturlig lave prisen.
Takk gutter!
 
Så med en gang at boksen er fake, her er det mye som ikke stemmer. Spesielt kan man se det på innerlineren. Denne er det ikke i nærheten av Rolex finish på, og den er av et annet materiale.

På tagsen kan man se at det er feil tråd - samt at den fliser seg opp i endene på en måte originale tags ikke gjør da endene skal ha en pen svidd avsluttning.

Sjekket lokket på boksen mot en av mine bokser og ser her at det er litt forskjeller i bølgemønsteret.

Så er det gullkronen/trykket på baksiden av den grønne trykksaken som ligger ved siden av boksen som ikke ser bra ut... - også fishy kvalitet på resten av papirene/trykkene

Dette sett i sammenheng med den komisk lave prisen mener jeg er en veldig god indikasjon på at det er ugler i mosen her... ;)

Takk for kjempegod informasjon. Her er TS-forumet overlegent alle andre muligheter for en amatør når det gjelder å sjekke slike saker, og jeg tror nok at en "amatør" kunne gått fem på her.

Vel, jeg sendte en mail i natt og det kom svar om at klokken var solgt. Ikke noe svar om det fulgte med kvittering fra norsk AD eller om selger var sikker på at klokken var ekte.
 
Så med en gang at boksen er fake, her er det mye som ikke stemmer. Spesielt kan man se det på innerlineren. Denne er det ikke i nærheten av Rolex finish på, og den er av et annet materiale.

På tagsen kan man se at det er feil tråd - samt at den fliser seg opp i endene på en måte originale tags ikke gjør da endene skal ha en pen svidd avsluttning.

Sjekket lokket på boksen mot en av mine bokser og ser her at det er litt forskjeller i bølgemønsteret.

Så er det gullkronen/trykket på baksiden av den grønne trykksaken som ligger ved siden av boksen som ikke ser bra ut... - også fishy kvalitet på resten av papirene/trykkene

Dette sett i sammenheng med den komisk lave prisen mener jeg er en veldig god indikasjon på at det er ugler i mosen her... ;)

Mange takk, Sailor!
Sterk vurdering.
 
Jeg burde ikke lagt den ut her, det har jeg skjønt;) Ble bare revet med og tenkte meg ikke om da jeg ryddet og la ut tre annonser samtidig.

MEN, det er to klokker som meg bekjent aldri har vært produsert som official product(?) Å være ærlig å skrive det i en finn annonse (med "kopi" i utropstegn), kan vel ikke være så alvorlig...eller??

Jeg lover å ikke støte noen ved senere anledninger:D


Flott at du ryddet opp. Etter litt mer tid på asylet skjønner du nok reaksjonene :)