Kopier/fakes på Finn.no

Om det følger boks, papirer og en evt original skinnrem med klokken, er det så noe annet man bør være på utkikk etter? Antar at dette selges mye replicas av denne, noen hint om hvordan man gjennomskuer sånt?
 
Om det følger boks, papirer og en evt original skinnrem med klokken, er det så noe annet man bør være på utkikk etter? Antar at dette selges mye replicas av denne, noen hint om hvordan man gjennomskuer sånt?


Et tegn på at det kan dreie seg om en fake er hvist glasset forvrenger tall og visere på skiva.
Ekte vare forvrenger ikke slik som på dette bilde. Se langviseren:



panerai-luminor-composite-1950-3-days-47mm-watch.jpg
 
Ser ut som den har en stygg skade ja.



stygg+skade+resize.jpg

Så ikke helt bra ut den skaden der...

Ta med deg klokke til AD med selger og få dem til og se på den.. Eller så kan du prøve deg på et litt tullete lavt bud og så ser du om han biter på er den falsk så vil han vel bare bli kvitt den. ??

'Er han veldig gira på og selge den for en vær pris så er det en grunn til det..' :D
 
Et tegn på at det kan dreie seg om en fake er hvist glasset forvrenger tall og visere på skiva.
Ekte vare forvrenger ikke slik som på dette bilde. Se langviseren:



panerai-luminor-composite-1950-3-days-47mm-watch.jpg

Base modellen har vell helt flatt glass, så det vil ikke vrenges i dette tilfellet. Ta en runde på nettet på replica sidene og sammenlign.
 
Panerai Luminor logo

Base modellen har vell helt flatt glass, så det vil ikke vrenges i dette tilfellet. Ta en runde på nettet på replica sidene og sammenlign.

Hei!

Det er jeg som er eieren av den diskuterte klokken.
Det er riktig at det er noen bruksmerker på klokken ved remfestet, dette har kommet etter skrap fra skrujern ved bytte av rem.

Jeg er langt i fra noen klokke ekspert, men synes denne var fin og kjøpte den av en bekjent for langt over min utsalgspris(som jeg skjønner er kanskje litt lav). Jeg kjøpte den med boks, krokodille rem, skinnrem og lenke. I fjor hadde vi et innbrudd i bilbutikken jeg driver, og innholdet i boksen ble da desverre stjålet. Innboforsikringen dekket desverre ikke personlige eiendeler, så jeg har ikke kjøpt noe av dette igjen, synes også gummiremen er mest praktisk.

Angående klokkens genuinitet, så må jeg jo bare si at jeg håper den er ekte. Ellers har jeg også blitt lurt, har sagt til interessenter(det har vært mange) at jeg gjerne tar klokken til urmaker for verifisering. Ønsker absolutt ikke selge noe uekte!

Dette var min første "ordentlige" klokke som jeg har vært veldig glad i, men jeg ønsker nå en med automatic funksjon. Ser på en Breitling Superocean Heritage Chronograph Heritage som ligger på finn.no til 12.000,- er dette en ok pris? Eventuelle meninger om den er ekte? Går det an å bytte ut bezelen på denne?

Mvh
Dan Riebe
92843228
Ps: ta gjerne kontakt angående min Panerai dersom dere har spørsmål.
 
Et tegn på at det kan dreie seg om en fake er hvist glasset forvrenger tall og visere på skiva.
Ekte vare forvrenger ikke slik som på dette bilde. Se langviseren:



panerai-luminor-composite-1950-3-days-47mm-watch.jpg

Denne teorien har jeg vanskeligheter med å følge.
Man kan ikke oppheve matematikken; - et buet glass som Panerai har på enkelte modeller - blant annet den avbildede og andre (også min egen) - vil logisk gi brytning av objekter når de treffer buegangen.
Dette er i seg selv intet tegn på en fake klokke.

Fant forøvrig et bilde av en PAM270 solgt av Blowers Jewelers i UK, som enda tydeligere fremhever brytningen i glasset. Dette er helt normalt.

pam_270_2.jpg
 
Det er virkelig morsom å se hvor dårlig "lupe" det er på noen av de falske urene :D

Det er derimot ikke morsomt at Finn fortsatt slipper slike annonser gjennom sensuren! Jeg er overbevist om at de gjør det utelukkende for å kunne ta betalt for annonsen.
 
Det er derimot ikke morsomt at Finn fortsatt slipper slike annonser gjennom sensuren! Jeg er overbevist om at de gjør det utelukkende for å kunne ta betalt for annonsen.

Det er jeg helt enig i! Jeg er også overbevist om dette, det står jo i annonsen at de er fake av og til også.
 
Tilbøyelig til å være enig :p

Rapporterte annonsen med kommentaren: "Les teksten"

Haha ja, det er bra. Selv om finn.no's annonsemoderatorer ikke er klokkeeksperter, så må annonser som dette få dem til å klø seg i hodet? Jayeff har nok desverre rett - de slipper nok tull som dette igjennom med vilje kun for å tjene på annonsekostnadene.