Kopier/fakes på Finn.no

Lurt å være litt foriktig på avtrekkerfingeren når man rapporterer annonser på Finn. Jeg rapporterer kun de hvor jeg er 100% sikker på at det er noe muffens, og kun rene fakes. Jeg har for dårlig kompetanse til å avsløre frankens og redials.

Jeg er heller ikke Finn-politi ;) Den eneste grunnen til å mase litt på Finn om å stramme inn på tvilsomme klokker er at jeg ønsker å bevare en god signal/noise ratio på Ur-kategorien ...

Forøvrig synes jeg det er lurt å være ekstra utførlig i annonser for high end ur og sjeldne vintage-modeller. Det er vel hovedsaklig spesielt interessert som leser disse annonsene, de vil også være spesielt interessert i detaljene.

For min egen del ville jeg supplert en annnonse på Finn for et slikt ur med en annonse på Tidssonen. Da kan man ta endel av spørsmålene der.

Jeg liker mengden "sub-daytonaer" han har. Det er, vel, litt anderledes og viser oss jo godt hvorfor mye av skrotet som lages i fake-fabrikkene ikke nødvendigvis er tro kopier - folk kjøper shiten uansett.

2382.jpg