Kopier/fakes på Finn.no

Er jeg for skeptiske til annonser med lite info og dårlige bilder?
Det er mulig, men jeg slutter ikke å bli forbløffet over hvor elendige bilder folk får seg til å legge ut i annonser. "Ja, alt er en grøt, og det kan muligens skimtes at det er en klokke der inne et sted, det bruker jeg!"

Det er mulig, men jeg slutter ikke å bli forbløffet over hvor elendige bilder folk får seg til å legge ut i annonser. "Ja, alt er en grøt, og det kan muligens skimtes at det er en klokke der inne et sted, det bruker jeg!"

Helt enig. Jeg gremmes f.eks. over at noen tror de kan få 20 000 for en klokke som denne mtp. elendig bildekvalitet og at den kan fåes kjøpt pent brukt for 5-6000 i utlandet.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=24291012

Tørk nå for faen fettmerker av klokka i det minste!:eek:

Ser ikke ut som den heter submariner, snarere San Remo. Men "Roy" kaller den det for å skape blest om klokken muligens ;)

Ingen fake-mistanke, men flere enn meg som ikke synest det er overhode er noe merkelig at denne Corumen har lagt ute usolgt lenge??
Jeg hadde heller gått uten klokke, enn om jeg hadde fått denne

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23574066

Den har vel ligget ute i godt over 1 år, til og fra. En skikkelig spesiell sak, for helt spesielt interesserte... Men i tillegg til å være stygg som juling, kan det jo hende at den er priset litt høyt (?).

Hehe...ja det er vel slett ikke utenkelig, kan det se ut til. En finner vel ikke disse på et hvert skjær her til lands :) Vel, selger får ha lykke til..

Jeg forstår ingenting av Corum generelt og Bubbleklokkene spesielt. Kvalitets- og verksmessig er det sikkert gjeve saker, men designet er etter min mening helt håpløst.

Legger merke til at det er flere som forsøker å heve seg stilmessig over Johnny Depp her...

Johnny%20Depp.jpg

Når det er sagt har den aktuelle klokka ikke tilhørt meg. Jeg fikk mitt eksemplar tilsendt tidlig i min ur-karriere, og prøvde den vel faktisk ikke på hånden en gang før jeg fant ut at det var et blindspor. Den ble solgt for temmelig mye mindre enn det selger forlanger (og kan vel fortsatt kjøpes på den store verdensveven for betraktelig mye mindre enn det igjen). Begge klokkene lå vel ute samtidig en periode, noe som må bety at den har ligget ute i en 3-4 års tid.

Det ligger en Rolex på Finn nå med en tvilsom skive. Den har både Rolex og Tudor på skiva, noe jeg har lest flere steder på nett at er en sikker indikasjon på fake/franken osv. Det finnes riktignok noen som påstår at det finnes i ekstremt begrenset opplag, jeg ville trodd at prisen da var langt høyere enn de 15000 selger forlanger, hvis klokka er 100% original som det påstås i annonsen.

Uansett, caveat emptor!

PS - jeg innbiller meg at dette med Rolex og Tudor på samme skive er diskutert tidligere på forumet, men fant det ikke nå. Noen som husker?