Kopier/fakes på Finn.no

Meget sannsynlig ;). Navnet minner meg om de hyggelige karene som mailer meg fra Afrika å trenger hjelp til å overflytte ett par milliarder til Europa. De samme karene er så elskverdig å ønsker å gi meg ett par hundre millioner for jobben. Men det er alltid noen som kommer meg i forkjøpet, å stikker av med disse gevinstene.
Heldiggriser :)
Trodde de nye Rolexene hadde garantikort i plast, og ikke de gamle sertifikatene? Trodde også de ble levert med grønn box ikke rød?

Her mine observasjoner:

Skive: sammenlign med noen gode bilder av en mk2 skive (og andre skiver for den del) på nett. Typene i 4-linjer teksten er for tykke og ikke skarpe nok

Visere: se på timeviser, klassisk fake: lume går ikke langt nok inn mot senter.

Glass: ikke god nok forstørring = fake

Bezel: for tynn font + perlen er av på form og størrelse

Kasse: lugsene er for tykke og formen trigger en dårlig følelse. Baksiden av CG er ikke vinkelrett. Synes jeg skimter "long E" i registered = klassisk tegn. Synes 1680 virker gravert, mener dette skal være stemplet.

Serienummer er dypt inne i verifisert red sub range

Lenkene er av feil type, skulle vært 9315 på denne.

Og til slutt en mulig dead giveaway: avstanden mellom skive og rehaut eller den horisontale delen av rehaut om du vil er akt for vid.

• Liker
Reaksjoner: Heritage
Er usikker på denne.
Noen som ser noe mistenkelig her ?
Har vært i kontakt med selger, men er litt usikker da det ikke finnes papirer på noe her.
08_912433301.jpg

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?folderId=3170038&finnkode=66813208