Kodenavn; matmor.

Klokkesamling er en av litt for mange penge- og ikke minst tidsslukende interesser som en mindre overbærende livsledsager lett kunne latt seg irritere av. Heldigvis møter både jeg og innfallene mine ufortjent stor tålmodighet hos min enestående kone. Hun kan til og med klare å late som hun er interessert når jeg ivrig forteller om den store forskjellen mellom to i hennes øyne helt identiske klokker. Tidligere hendte at hun kommenterte det dersom hun registrerte en ny klokke, men ettersom det bare førte til en lengre, oppglødd og for klokkeuinteresserte drepende kjedelig enetale fra min side later hun nå som hun ikke legger merke til dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Stemmer i for å la fruen få en klokke i ny og ne, min har fått Anders' gamle Tudor og en Speedmaster reduced :)
 
Hos oss er det hun som kjøper klokkene til meg.
Deretter må jeg gjøre det godt igjen ved å gi sex tilbake....mye sex.:eek:;)
 
Hos oss er det hun som kjøper klokkene til meg.
Deretter må jeg gjøre det godt igjen ved å gi sex tilbake....mye sex.:eek:;)

He he.

For øvrig har vel du det ultimate "fly under radaren-trikset", samme klokken mange ganger - simpelthen genialt! ;)
 
Nå har ikke jeg rare samlingen (foreløpig). Men jeg har den fordelen at kona eier en galopphest 50%, og hun inntil nylig eide to. Her snakker vi kostnader på over en ny sub fra fra AD i året. Uten rabatt! Og da er ikke kjøpsprisen på gampene tatt med.

Så om jeg kjøper meg en klokke eller to går nok det helt fint. Det hun derimot ikke liker er når jeg putter seamasteren på Nato ;)
 
Klokkesamling er en av litt for mange penge- og ikke minst tidsslukende interesser som en mindre overbærende livsledsager lett kunne latt seg irritere av. Heldigvis møter både jeg og innfallene mine ufortjent stor tålmodighet hos min enestående kone. Hun kan til og med klare å late som hun er interessert når jeg ivrig forteller om den store forskjellen mellom to i hennes øyne helt identiske klokker. Tidligere hendte at hun kommenterte det dersom hun registrerte en ny klokke, men ettersom det bare førte til en lengre, oppglødd og for klokkeuinteresserte drepende kjedelig enetale fra min side later hun nå som hun ikke legger merke til dem.

Genialt!

Ellers må jeg si at jeg er velsignet med en tålmodig og overbærende samboer, som syns at jeg kan gjøre det jeg vil så lenge jeg har råd til det.

Hun syns i utgangspunktet alle klokker er stygge og den eneste klokken hun liker er PP Aquanaut. Hun har imidlertid gjort et lite unntak for Explorer 1 som jeg ikke har sett på alt for mange uker :?
 
UJU: Du har ordnet deg ganske bra ;)

Her i gården er det ikke felles økonomi. Trikset er å kjøpe noe fint til fruen i ny og ne. Hun fikk en Sinn U200 til 24-årsdagen, og siden hun ble halvveis til 50 i fjor så måtte det bli en Rolex DJ. I år får hun en Invicta og en klem :mrgreen: Neida...

Planen er å bygge en samling før det blir boller i ovnen. Håper jeg enda har noen år igjen til det :p
 
Er ganske fersk i har-behov-for-mer-enn-klokke-verdenen. Jeg finner absolutt ingen forståelse for denne interessen hos min bedre halvdel. Ymter jeg frempå om lekre ur, hører jeg bare "har ikke du en klokke da?".
Jeg har litt tro på teorien om kritisk masse. Er antallet stort nok, mister hun oversikten. Det funket ganske bra for fiskestenger og fotoutstyr. Problemet er bare det at jeg har langt igjen dit når det gjelder klokker. Fire holder ikke i det hele tatt!
 
Hehe.. Jeg ligger alltid 3 mnd før hva dama får vite. På den måten kan jeg bruke 3mnd på å forberede henne på hva som kommer. Har gjort det med Railmasteren og nå gjør jeg det med Seadwelleren.

Viktig å vise at jeg har råd til det. Spanderer litt på henne også.

Et triks er å kjøpe klokker som kan forveksles. Hun ser ikke forskjell på skinn og gummi, hehe.

Tar dama med inn i klokkebutikker og viset henne klokker til et par hundre tusen og sier at så dyre kommer aldri jeg til å kjøpe.. Da synes hun 50 er billig.

Skatte for mye og holde igjen en slant mot slutten av året. Gjerne kjøpe ferie eller gave til henne eller vente til en god nyhet i livet hennes og då brekke nyheten.

Lyve om prisen!!!!

Knytte kjøp til hendelser og forklare at det er min måte å feire.

Ta en skyllebøyte, damer glemmer..

Hahaha, det blir fler klokker!!
 
Kjøp en flott klokke til din kjære! Når hun går med et mekanisk mirakel rundt håndleddet er det (forhåpentligvis) enklere for henne å forstå din fasinasjon... ;)

Prøvde meg på det. Hun er glad i klokka, men har dessverre ikke utviklet noen fascinasjon for mekanikk eller forståelse for at man trenger mer enn ett kvalitetsur.

For de som har sett "Dexter" og hans troféskrin, jeg har omtrent samme forholdet til klokkeboksen...:)
 
Et triks er jo å lyve ned prisen. La det gå et par måneder for så å vise en annonse med den reelle prisen.
"Kjære, se så mye den har steget i verdi!!! Dette er jo en knallinvestering!!! Hvis vi skulle gå konk er det jo bare å selge igjen." osv, osv...;)
 
Jeg kjøpte engang en dyr fluestang. Foretningen tiibød seg og dele prisen på to kvitteringer. Det var vistnok mange herrer som satte pris på denne ekstraservicen. Kanskje noe å tenke på for urmakere?
 
Jeg kjøpte engang en dyr fluestang. Foretningen tiibød seg og dele prisen på to kvitteringer. Det var vistnok mange herrer som satte pris på denne ekstraservicen. Kanskje noe å tenke på for urmakere?

Enkelte stereobutikker gjør det samme.
 
Kona har gitt opp for lengst. Nå gidder jeg ikke lyve på prisen en gang. Hun er ikke en ynkelig materialist som meg og samtidig ganske forståelsesfull. Jeg må vel erkjenne at det er gull :)
 
Haha, de fleste koner kjører samme greie mot oss når det gjelder klær og smykker. Vi blir lurt opp i stry langt oftere enn motsatt! :)
 
Haha, de fleste koner kjører samme greie mot oss når det gjelder klær og smykker. Vi blir lurt opp i stry langt oftere enn motsatt! :)

Hør hør.
Dette stemmer nok mer enn vi liker å tenke på.
Når fruen kommer hjem med alt for dyre ting er det store trikset er jo å se ut som du skal sprekke, for så å gjøre helomvending med: "Ja ja. Du er jo verdt det kjære. Kun det beste er godt nok for deg."
Cred in da pocket...:cool::D

Nei huff. Etter et par flåsete innleg må jeg innrømme at vi er faktisk ganske overbærende med hverandres lidenskaper og svakheter.:)
 
Hos oss er det hun som kjøper klokkene til meg.
Deretter må jeg gjøre det godt igjen ved å gi sex tilbake....mye sex.:eek:;)

Du har virkelig tingen dine i orden :D :D ;)




Jeg gjør som matmor. Den gangen hun egentlig ville ha en hamster, begynte hun å mase om hest. De handler om å sette ting i rett perspektiv. :D

Du er innpå noe der... Gammelt triks det... :D :D :D Si du vil ha dyrere ting får og si du skal ha noe "dyrt" (men plutselig billig fordi det første var så himla dyrt).
 
Denne er genial. Fortell om passaround. tredve mann har betalt fem hundre kroner for å gå rundt med en klokke en uke hver. Du er sistemann, derfor har du klokka hjemme nå, huff da, glemte du å fortelle det hjemme? Trodde jo du gjorde det, men det er over et halvt år siden du betalte. Så, gjett hva! Du gikk hen og vant hele greia! Det var loddtrekking og du vant! For en lykke... Det kan forresten anbefales å bli med på en passaround. Jeg vant nylig en tudor (innkjøpspris ca 6000,- selvfølgelig) på en nylig avholdt pass-around. Snakk om flaks :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Denne er genial. Fortell om passaround. tredve mann har betalt fem hundre kroner for å gå rundt med en klokke en uke hver. Du er sistemann, derfor har du klokka hjemme nå, huff da, glemte du å fortelle det hjemme? Trodde jo du gjorde det, men det er over et halvt år siden du betalte. Så, gjett hva! Du gikk hen og vant hele greia! Det var loddtrekking og du vant! For en lykke... Det kan forresten anbefales å bli med på en passaround. Jeg vant nylig en tudor (innkjøpspris ca 6000,- selvfølgelig) på en nylig avholdt pass-around. Snakk om flaks :p

Hahahaha :mrgreen: