Knivtråden

C544125C-A0B3-4D6D-94C3-B1F433962407_zpskd6uwgxt.jpg


Er det noen som kikker på Spyderco Manix 2 (c101gps2) og eller Boker plus send meg en melding før dere bestiller på nett.;)
Tilnærmet LNIB.

Begge er solgt alt for rimelig ;)
 
Redigert:
Fornøyd med ZT'en? Har lurt på å bestille meg en slik etterhvert!
Får selv en Rick Hinderer XM-18 i posten så fort posten blir ferdig med den!

Du trenger vel ikke flere kniver når du har fått inn XM -18? :)

Jeg har fire ZT kniver, ZT0560, 0801, 0350 og 0450. Liker alle sammen. Det er de knivene som får mest brukstid i hjem og hage.
 
Du trenger vel ikke flere kniver når du har fått inn XM -18? :)

Jeg har fire ZT kniver, ZT0560, 0801, 0350 og 0450. Liker alle sammen. Det er de knivene som får mest brukstid i hjem og hage.

Hehe, det var det da! Strengt tatt så er man vel godt dekket med en XM, men er sugen på en ZT 801. Samt en 3" XM18 og en Large Sebenza 21!
 
Har 2 Benchmade kniver som jeg bruker i forbindelse med jobben, en 530 pardue lommekniv og en Nimravus. Er kjempefornød med kvaliteten på begge. Anbefales på det sterkeste!
 
Har to keepere.

Denne folderen er en Le Couteau Savoyard fra Sovoie, området der jeg tilbringer en del tid hver sommer. 12c27 stål og slankt blad. Fin til lette oppgaver og matlaging. Holder eggen ok og er lett å slpe.

DSCF7731_zps5mprzqgg.jpg



Denne er en sak fra Mandal. Faren til en kamerat har smidd bladet, sydd slira og pusset håndtaket. God egg som holder meget bra. Finfin sak til allroundbruk.

DSCF8132_zpsvfkk9hks.jpg



Til tyngre oppgaver har jeg øks.
 
@Matsrise : Hvor kjøpte du den Rexford RUT kniven? Er den for stor til å ha på et nøkkelknippe?
Ser den har fått litt blandet mottakelse, mest pga prisen. Er du fornøyd med din?

- C
 
Den byttet jeg til meg med en amerikansk kar. Skal ta ett par bilder ved siden av noen nøkler og slikt for deg, jeg mener den har en fin størrelse.

Prisen er høy fra Rexford, på bruktmarkedet er de enda høyere. I verdier ga jeg omtrent det dobbelte av hva den kostet ny. Men ja, helt klart verdt hver krone, bruker den hele tiden.

EDIT:

@Consensus
 
  • Liker
Reaksjoner: Consensus
Takk for tilbakemeldingen! Det er ikke problemer med å få kjøpt nye blader i Norge, synes de så helt lik de som passer til Stanley?

- C
 
Ingen problem! Neida, JULA har to typer som passer. Ett "billig" merke og fra Hultafors. Jeg tenker dog å kjøpe med serratert egg på Ebay/Amazon. Kostet rundt en femtilapp for 10 blader av den dyreste på Jula mener jeg.
 
Siden jeg så denne tråden, måtte jeg ty til innkjøp uten å vite helt hvorfor..
Tror jeg kan prøve å huske den til utpakking av ett eller annet. :)