Knivtråden

Min Quartermaster-kvartett + GSAR.

Interessert i å selge karambiten din? Evnt PM.

Syntes det er kult det ikke bare er meg her på forumet som er alt for glad i kniver. Har fortiden en Chris Reeve Sebenza med micarta innlegg, SpyderCo Endura 4, en 1990 Mod vintage Spyderco Police, Esee Junglas, Fallkniven F1, Kershaw Cryo2 og diverse gerber:)
 
Har noen bilder av mine her.

CRK Sebenza 21 micarta, small versjon



image_zpsekueb4g8.jpg


SpyderCo Police

image_zpsfoagnbbx.jpg


Kershaw Cryo 2, helt ubrukt

image_zpsqw9fhtkn.jpg


Og til slutt, Fallkniven F1, VG10 versjon

image_zpsic91zpot.jpg


Om noen er interessert i Kershawen eller Police'n er det bare å skyte en PM så blir vi nok enige.
 
Hva slags kniv er foldekniven, om jeg tør spørre? Den så litt snasen ut.

@Futen


Foldekniven er en Buck, modellen heter Bones.
Den har et artig utseende, men var en del mindre enn jeg hadde sett for meg (dårlig research).
Havner kanskje på kjøp&salg etter hvert.

· Blade Length: 2 1/8" (5.4 cm)
· Carry System: Stainless steel belt/boot/pocket clip, Titanium coated
· Handle Material: stainless steel, gray
· Length Closed: 3 1/8" (7.9 cm)
· Weight: 1.8 oz. (51.3 g)
 
I så fall skal jeg følge med i tiden som kommer, det kan være jeg plukker den opp.
 
Er det noen her på forumet som har en CRK Sebenza Large? Som er villig til å bytte i en small med Micarta Innlegg?
Er også interessert i Strider SNG og SMF eller Hinderer XM-18 3,5" :)
 
Hva er den klassiske (som Speedmaster 3570.50.00 er/var den klassiske dagens moonwatch) Victorinox lommekniven?
 
Er det noen her på forumet som har en CRK Sebenza Large? Som er villig til å bytte i en small med Micarta Innlegg?
Er også interessert i Strider SNG og SMF eller Hinderer XM-18 3,5" :)
Har både Sebenza large og Strider SNG, begge er evige keepere. Har sansen for dine kniv valg.
Tom
 
Her om dagen ble jeg stående rett bak en politikontroll av en utenlandskregistrert lastebil.
Politibilen var i seg selv uvanlig da det var en eldre umerket landcruiser. "Umerket" i den forstand at det ikke var politikjennemerker på den, men den hadde skjulte blålys og "skytterskår" i bakvinduene.

Poenget med dette innlegget er at den ene politimannen bar en kniv festet på låret foran pistolhylsteret.
I mangel av gode norske navn på kniven så det ut som en stridskniv med paracord som håndtak.
@Tom Henriksen Er det tillatt for polititjenestemenn å bære kniv åpent som dette?
 
Her om dagen ble jeg stående rett bak en politikontroll av en utenlandskregistrert lastebil.
Politibilen var i seg selv uvanlig da det var en eldre umerket landcruiser. "Umerket" i den forstand at det ikke var politikjennemerker på den, men den hadde skjulte blålys og "skytterskår" i bakvinduene.

Poenget med dette innlegget er at den ene politimannen bar en kniv festet på låret foran pistolhylsteret.
I mangel av gode norske navn på kniven så det ut som en stridskniv med paracord som håndtak.
@Tom Henriksen Er det tillatt for polititjenestemenn å bære kniv åpent som dette?
hehe, sikker på at det ikke var han da? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen og Auto
Her om dagen ble jeg stående rett bak en politikontroll av en utenlandskregistrert lastebil.
Politibilen var i seg selv uvanlig da det var en eldre umerket landcruiser. "Umerket" i den forstand at det ikke var politikjennemerker på den, men den hadde skjulte blålys og "skytterskår" i bakvinduene.

Poenget med dette innlegget er at den ene politimannen bar en kniv festet på låret foran pistolhylsteret.
I mangel av gode norske navn på kniven så det ut som en stridskniv med paracord som håndtak.
@Tom Henriksen Er det tillatt for polititjenestemenn å bære kniv åpent som dette?
Joda, det er et arbeidsverktøy som de fleste av oss benytter i tjeneste. Samme som en snekker på arbeid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og 69variant