Knivtråden

En til arbeid og en til fest :cool:
ESEE Modell 4 og Benchmade Bailout, får se hvordan dette går. Jeg er egentlig godt fornøyd med at begge har ganske flate skaft. Kanskje ikke så ergonomisk hvis man skal bruke dem til mye arbeid over tid, men veldig greit med en smal profil når de skal være i lommen, hvor de faktisk tilbringer mest tid.
Jeg håper de varer en god stund så jeg slipper å lete etter nye kniver, for det er rett og slett slitsomt å tråle gjennom knivforum som synes å være fylt med folk med et eller annet taktisk syndrom, eller bushcraftfolk som syter om at kniven ikke duger til å barbere seg med etter å ha brukt den som øks, bokseåpner, stekespade, åre, askebeger og tommestokk.
Vis vedlegg 367933
Vis vedlegg 367934
Ganske nær ettårsdagen, passe for en bruksrapport!
ESEE 4 ble lagt igjen i sikkerhetskontrollen på Værnes, det er visst ikke lov å ha med seg kniv på fly lengre.
Skaffet en ny, brukte den litt, og kom fram til at det sikkert er en god storkniv, og at jeg egentlig ikke har så veldig behov for en storkniv, så den ligger mest i bilen. Krute god til å bryte, bende, pirke og skrape med.
Bailout knakk bladet på ganske nylig. Neppe noe å gjøre med det. Fikk ikke noe hallelujastemning av den uansett, den var ikke så myk å åpne og spissen satt av og til fast i glassbryteren(?) når jeg skulle åpne den.
Så det kom til nye kniver.
1000005812.jpg

ESEE Izula er liten og hendig nok til å gå i lomma, og kommer ellers med det man trenger for å feste den der man vil, samme som 4. Kan ikke fordra paracordhåndtak, men det finnes velsignet mange som lager håndtak (scales). Disse kjøpte jeg fra Animalmods på Etsy.
Spyderco PM2 kjenner vel de fleste til, men ellers er den godt beskrevet overalt. Veldig god klips, jeg pleier å klipse den om en Field Notes notisbok jeg har på innerlomma, så slenger det ikke så mye. Grei kniv, men kanskje lovlig stor, kunne sikkert like godt ha brukt en Para 3. Eller kanskje en Tasman Salt 2?

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Jeg klarer ikke få denne ut av hodet. Den var skikkelig fin!
Helle Nipa er fortsatt ikke ute av hodet, og med all overtiden jeg har hatt siste ukene så er jeg skikkelig fristet.
Men; bør jeg gå for gravering?
Nei, den kommer nok ikke til å bli solgt.

Helle Nipa er fortsatt ikke ute av hodet, og med all overtiden jeg har hatt siste ukene så er jeg skikkelig fristet.
Men; bør jeg gå for gravering?
Nei, den kommer nok ikke til å bli solgt.
JA.

Jeg bruker enhver god (og dårlig) unnskyldning til å kjøpe en kniv med gravering til folk rundt meg. Og synes alle andre og skal gjøre det!