Jaggu var det ikke en knivtråd her også!!

Jeg har lage ca 20 kniver over en periode på ca 8 år, men jeg greier ikke å treffe formen på Voldbakken knivene like godt som andres gjør. Kudos til andres! Har prøvd flere ganger, men mehh. Jeg har derfor laga en del sølvbeslått, westernkniver og viking inspirert.
En av de siste jeg laga, kan kalles en "Bird and Trout" en knivtype til fugl og ørret. Lagsmidd blad av 15N20 og filstål i hele 8 lag. Jeg var uoppmerksom og brant av halve emnet i essa. Skaft av teak eller noe, fra en båthavn, innlagt med messingplate og reinsdyrgevir, holk i messing. Slire i rårandslær med "mexicanbraid?" og ekstra dilldall på opphenget. Kniven blei laga for å prøve ut nye teknikker og ser litt sprø ut så vær snill i kritikken

.
"Mountain man" kniv smidd av en gammel fil med skaft av osage orange, en amerikansk tresort, slire i rå lær fra tyggebein til hund, med pilspiss i reingevir. Dette er faktisk en mer eller mindre historisk korrekt knivtype fra det ville westen.
Jeg har ikke så mye på denne pcen men hvis det er ønskelig kan jeg poste mer. Synes jeg må bidra litt siden jeg har så mye glede av dette forumet.