KLOKKESTAFETTEN IV

Jeg føler meg like rampete som trådstarter, og siden morgendagen innebærer en del reising og kjøring med familien den dagen, så tar jeg imot (stjeler?) stafettpinnen allerede nå, så kan jeg gjøre andre ting som var opprinnelig planlagt i morgen før startskuddet gikk og etappene ble tildelt.

Vis vedlegg 432242
Vis vedlegg 432243
Vis vedlegg 432244
Vis vedlegg 432245
Artig vri med reiseklokke-twist, @Loevhagen. Her er jo reisesamlingen større enn hele min boks 😆. Så mye å ta i og mye å bli glad i.

Certina er mye for pengene og tikker absolutt av kriteriene for reiseklokker og sommerklokker. Basert på personlig smak tror jeg det må bli PH2000 for min del.

Men den nye PO’en er skikkelig fin og du har jo vært litt av en ambassadør for disse. Denne er min absolutte favoritt i reisesamlingen her. En utrolig komplett klokke. PO-bildet ditt ser jo ut som markedsføring fra Omega 😁

Du har jo alt du trenger i denne reiseboksen. Også hvis du skulle du bli lei matlagingen og ta en helaften med coctailparty og restaurant? Ja, da tar du bare PO’en! Personlig hadde jeg nok nøyd meg med PO’en og kanskje et par til slik at hver av dem får nok armtid 😉

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
@Loevhagen du er jo Mr. Sommerklokke, så denne tematikken passet utmerket! Jeg vet at dette bare utgjør en del av sommerklokkesamlingen din, men det var en verdig septett.

Bildene skulle gjerne vært litt klarere. Komprimeringen tar livet av de når klokken tar så liten plass. Heldigvis finnes det klare og fine bilder av alle i andre tråder.

For meg blir PO den klare favoritten, men bildene av alle de fargerike Certinaene har også vekket en liten interesse hos meg.

Kjempefin sommersamling. Vanskelig å si at noe mangler når man har med seg 7 klokker på tur 😉

• Liker
Heftig feriesamling! Alt her er jo perfekt for sommer, men Certina får det faktisk til å rykke i kjøpefoten. Den var skikkelig tøff. Personlig er jeg ikke fan av nye PO, men hver mann sin høne... Swatch og er også ett friskt pust, denne har også vært på "vil ha" listen. Ryktes om tikking, stemmer dette?

• Liker
Takk for betraktningene @crown guard, @Bgo80, @acnorway og @andres. La meg respondere i reversert rekkefølge.

Swatchklokka - tikker den høyt?
Så inni hampen også. Ikke noe for sarte sjeler som legger klokken på nattbordet og forventer stillhet, for å si det slik. At den tikker såpass høyt, gjør at det føles mer som en feature enn en bug.

PO - like eller ikke?
Når jeg så den på de første bildene, tenkte jeg litt sånn "Meh…". Så prøvde jeg den på armen hos forhandler, og den har en eller annen X-faktor med seg. Da tenker jeg ikke på at Omega har gjennomført prisøkninger med X prosent de siste åra, men at den nye PO'n bærer så komfortabelt på hånden. At den har matt urskive er definitivt et pluss, da jeg er litt lei solsprengte urskiver. Det jeg ikke liker, er endeleddene på OEM-gummireima, så derfor bruker jeg kun FKM fra 3.part, som fremhever at klokken faktisk har bandhorn.

Certina - Hva er greia?
Det finnes jo en hel mengde klokker der ute som er priset fornuftig, men det er noe ekstra bra når et såpass etablert merke som Certina leverer klokker som er solide og tidvis fargerike, til priser som koster mindre enn servicekostnadene til andre merker, som også er etablerte. Designet, på enkelte av klokkene, er ikke noe homage til annet design som mange andre satser på skal bli en vinner, men Certina står litt på egne ben. Liker det.

Tollere - er de i dag som de var før?
For ca. 2000 år og på mannen med kjortel og skjegg sin tid, så man jo på tollere som noe annet enn i dag. Jeg tror yrkesgruppen har endret seg vesentlig, og at de i dag fokuserer på helt andre ting.

Bilder - komprimering når de lastes opp på TS?
Ja, de komprimeres. Har derfor lastet opp noen litt større nedenfor her, selv om man egentlig bør linke inn fra egen 3. part bildesever.

Swatch - noe som følger med et oppstemt måltid?
Kanskje, så derfor kan jeg gledelig melde at en i reisefølget var så heldig å få en nesten lik i sin matboks også. "Hublot"-designet gjør den styggpen.

Casio - Ingen lurer på den?
Fortjener et bilde.

Ser frem til etappe nummer tre.

IMG_0642.jpeg

IMG_0641.jpeg

IMG_0640.jpeg

IMG_0638.jpeg

IMG_0645.jpeg

IMG_0648.jpeg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bgo80 og jvj75