KLOKKESTAFETTEN IV

Jeg har forsøkt å følge litt med fra sidelinjen denne gangen, og det har vært fin underholdning!
Tusen takk til hele gjengen for fine bidrag, og ikke minst til stafettgeneral @Dazed.
Dere er uten tvil vaskeekte klokkenerder med en entusiasme for hobbyen som jeg digger! Respekt.

Du går din egen vei, og den liker jeg. Med ett unntak, så kunne jeg gjerne hatt alle disse klokkene - med forbehold om at jeg hadde økt størrelsen på underarmene mine. Favorittene tror jeg blir SM300 og Breitlingen, men Speedmasteren var ikke dum. Som flere andre her, så er jeg ikke helt fan av Sugess Tourbillon Master. Ikke fordi den er fra Kina, men fordi skivedesignet slår meg som litt kjedelig og jeg savner en sekundviser. Men for all del; du "har faenmeg en tourbillon!" :D

Et godt forslag med en Cartier Santos. Eller hva med en Breitling Transocean Day & Date?
Har du forresten prøvd Radium?

Selv takk. :)

Skivedesignet er jo rett fra Breguet. Må være fint da. ;) Tourbillon-en er jo sekundviseren.

Har sett Radium. Ikke helt min smak, og så skjønner jeg ikke kasser i aluminium. :)

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Selv takk. :)

Skivedesignet er jo rett fra Breguet. Må være fint da. ;) Tourbillon-en er jo sekundviseren.

Har sett Radium. Ikke helt min smak, og så skjønner jeg ikke kasser i aluminium. :)
Å, er det kopi av Breguet sitt design. Beklager, da er den jo skikkelig spennende! 😉 My bad!
Jeg skrev jo fravær av en sekundviser, klokken din har jo isåfall tre :p
Tøff samling har du uansett! Gleder meg til neste klokkestafett.

OK. Ny sitrap: :)

Siden Klokkestefatten 3, har følgende fått reisepass:

• Longines Conquest 2023 41mm
  • Longines Hydroconquest 41mm
  • Squale 20 Atmos Y1545
  • Casio G-Shock GW-5600
I tillegg har de følgende kommet inn og gått ut igjen:

• Longines Hydroconquest Ceramic 41mm Two Tone
  • Casio Gm-2110 (Cheapo full metal CasiOak)
  • Casio GA-B2100 (Enda en vanlig CasiOak)
  • Oris Big Crown Propilot Big Date 41
  • Sugess 1963 Mechanical Chronograph
  • Vescari Chestor Ltd. Ed. Chronograph
Revue Sport-klokka etter min bestefar ble vurdert av urmaker og jeg var på nippet til å få den restaurert, bare for å ha den til spesielle anledninger, men til slutt bestemte jeg meg for at jeg ikke hadde lyst til å ha en klokke med Radium-lume i samlingen. (Det faktum at den allerede har ligget her med sprekk i glasset i flere år får heller være så sin sak.) Den ble donert som reservedeler.

Så: I dag består samlingen av disse klokkene:

Vis vedlegg 432190

Omega Seamaster Diver 300M ceramic:
Vis vedlegg 432191
Fremdeles veldig fornøyd med denne. Svært lite å utsette. Tenker noen ganger at lenken ikke er den aller peneste og vurderer å kjøpe Forstner-lenke e.l. …men så går det over. Hvis man er opptatt av «bezel action» er kanksje det akilleshælen her, men det tenker jeg egentlig aldri på.

Tudor Black Bay GMT
Vis vedlegg 432192
Overraskende bra kvalitetsfølelse. Absolutt en av klokkene jeg har brukt aller mest. …og supernøyaktig. Var litt skeptisk til «faux rivet»-lenke, men som så mye annet viser det seg å være et problem som kun eksisterer på Internett. Vrient å få tilpasset lenken perfekt, men med et Uncle-halvledd fra Tidssonen ordnet det seg også.

Breitling Avenger Seawolf
Vis vedlegg 432193
Har blitt veldig glad i denne også. Svær klump på 45mm. 18mm tykk. 250g på lenke, og jeg digger det! Synes godt i terrenget, og skulle det bli nødvendig kan den sikkert brukes til selvforsvar! ;)

Sugess Tourbillon Master
Vis vedlegg 432194
Denne MÅTTE jeg bare kjøpe! :) En ekte tourbillon til ca 6000 spenn rett fra Dragens Rike. ;) Skikkelig blikkfang. Bare artig å ha. Og «dressklokke»-alibiet mitt. (Jeg trenger selvsagt strengt tatt ikke dressklokke.)

Seiko SKX009 (oppgradert)
Vis vedlegg 432195
Den perfekte ”beater”. Billig nok til at jeg ikke er redd for den. Kan fint gå med på gata i London. ;) Gjenkjennelig signaleffekt blant likesinende klokkenerder. Oppgradert med safirglass, Strapcode Jubilee-lenke og NH36 urverk så man kan trekke manuelt og stoppe sekundviseren for å stille klokka. (Dealbreaker) De aller mest observante lesere kan ha opdaget at det ser med ut som 007 enn 009. ;) Det er korrekt. Jeg kjøpte en 007 bezel insert til den for å gjøre klokke litt ,er anvendelig «til alt», og siden jeg allerede har en «Pepsi».

Omega Speedmaster Racing
Vis vedlegg 432196
Den siste klokka inn i samlingen, og en milepæl. Jeg har ønsket meg en god kronograf lenge. Fremdeles nyforelsket. Superfornøyd! Automatisk Speedy med safirglass. …og tilfredsstiller trangen til å ha en hvit skive i samlingen. Folk mener at 44mm er svært, men dette er sweetspot-en for meg.

Fremtidsplaner? Tja. Jeg prøver fremdeles kanskje å bygge en samling «for meg» heller enn å bare impulskjøpe morsomme klokker eller kjøpe det som er opplest og vedtatt at man skal ha. Selv om de filosofiene jo ikke er gjensidig ekskluderende. :)

Neste på ønskelista tror jeg er en Doxa Sub 1500T, men jeg har fremdeles veldig lyst på en ny two tone diver også. Tudor Heritage Black Bay S&G kikker jeg ofte på.

I tillegg fantaserer jeg noen ganger om Cartiér Santos.

Vi får se hva fremtiden bringer. :)

Alle kommentarer og betraktninger mottas med takk.
Booom!

IDG_20260731_142716_667.jpeg

Neida. Bare vært innom Bjerke og snoket litt. ;)