Klokkespotting

Planet Ocean i går under pressetreffet i forbindelse med ny Bond-film?

Omega 05.jpg
 
*hater i det stille at dette har blitt en tråd der folk tar bilder av TV-programmer, filmer, reklameplakater, Facebook og faens oldemor (no offense @FaensOldemor ) og kaller det spotting.
Klokkespotting er i mine øyne en idrett som bedrives ute i virkeligheten, ute i det fri, med høy puls og røde kinn mens flauheten og stoltheten kjemper om seieren.
Det dokumenteres med et bilde, bra eller ei, men et ekte,genuint snikfoto!
Ikke en screenshot eller en beskrivelse av hvem,hva,hvor, mens en klør seg på kebaben og bedriver dank..
Hilsen medlem med åpenbar søknad til foreningen for grumpy-old-farts.*
 
Redigert:
*hater i det stille at dette har blitt en tråd der folk tar bilder av TV-programmer, filmer, reklameplakater, Facebook og faens oldemor (no offense @FaensOldemor ) og kaller det spotting.
Klokkespotting er i mine øyne en idrett som bedrives ute i virkeligheten, ute i det fri, med høy puls og røde kinn mens flauheten og stoltheten kjemper om seieren.
Det dokumenteres med et bilde, bra eller ei, men et ekte,genuint snikfoto!
Ikke en screenshot eller en beskrivelse av hvem,hva,hvor, mens en klør seg på kebaben og bedriver dank..
Hilsen medlem med åpenbar søknad til foreningen for grumpy-old-farts.*

Amen! Men enda verre er de postene hvor det bare nevens hvilken klokke man har sett!
 
*hater i det stille at dette har blitt en tråd der folk tar bilder av TV-programmer, filmer, reklameplakater, Facebook og faens oldemor (no offense @FaensOldemor ) og kaller det spotting.
Klokkespotting er i mine øyne en idrett som bedrives ute i virkeligheten, ute i det fri, med høy puls og røde kinn mens flauheten og stoltheten kjemper om seieren.
Det dokumenteres med et bilde, bra eller ei, men et ekte,genuint snikfoto!
Ikke en screenshot eller en beskrivelse av hvem,hva,hvor, mens en klør seg på kebaben og bedriver dank..
Hilsen medlem med åpenbar søknad til foreningen for grumpy-old-farts.*

Vel, da tråden startet på nyåret i 2008 var det ingen forutsetning at klokkespotting kun skulle handle om luguber snikfotografering ;) Det har fra de første sidene handlet om å referere til klokker man har observert, eller poste bilder fra avisartikler. Som nerd tar jeg meg ofte i å lure på hvilken klokke det er jeg ser i en film eller i et TV-program, og det er artig når jeg ser at andre har spekulert på det samme som meg. Jeg selv får ikke så mye glede ut av å se et utydelig bilde av en Inex på bussen :D Kanskje det bør være en egen voyeur-tråd? :)
 
Jeg tror det. Kona kommenterte nemlig nettopp det for et par uker siden: Er det fake Submariner? Den har dato, men ikke sånn forstørrelsesglass.
Hun har nok rett, skal du se - for den ser fake ut med sin kombinasjon av smale lugs og ingen minuttmarkeringer på kjeramisk bezel insert...