Klokkespotting

10903567_2026276987511216_155988453_n.jpg


Møtte en hyggelig klokkeentusiast i Genève i dag. Hun hadde på seg den nye Portugieser Perpetual Calendar med blå skive.

Hun hadde lurt meg @Fyrsten. Blei det noe på deg? (Klokketafsing altså..)
 
Redigert av en moderator:
Hadde en prat med klokkeinteressert kollega og han sendte over meg denne screenshoten fra NRK's kamp om tungtvannet.
Noen som tar den?
iNM4oWM.png

Tenkte selv umiddelbart Doxa ... men ikke helt 100
 
Redigert:
Hadde en prat med klokkeinteressert kollega og han sendte over meg denne screenshoten fra NRK's kamp om tungtvannet.
Noen som tar den?
iNM4oWM.png

Tenkte selv umiddelbart Doxa ... men ikke helt 100

Dette er saksbehandlet på side 677 og 678 i denne tråden;)
 
Snakk om å komme "late to the party" @ekbre
Takker for tips, det såg dog ikke ut til å ha kommet til enighet rundt hvilken det var,
selv om både Roamer og Arsa tikket av på mange punkter.
Det som slog med var at i logo-teksten på begge de to foreslåtte så er streken under en "utvidelse" av første bokstaven men her står den på egne bein.
 
Redigert av en moderator:
The plot thickens ....
Kollega sendte produksjonsselskapet Filmkameratene en mail igår og fikk et hyggelig svar.
Mange ur er fra 30-40 åra og lånt av samler, skal ikke gi videre navn men han er kan hende en Med-Soner?
Kostymedesigner bidro selv med noen sen - og her blir det gøy - har de leid en del av Studio i Prava.
Kostymedesigner og "utlåner" har lett blandt sitt uten hell så denne er med stor sannsynlighet leid i Praha.

DA .... tenker jeg (og google) at DETTE kan være noe
vintage_czech_prim___15_jewels____sub___second__men__s_wristwatch_11_lgw.jpg
 
Richard Hammond bruker signalfunksjonen i en Breitling Emergency i denne videoen, hopp til 30:15 for å se klippet. Ser ut som en morsom episode det der. :)

[video=youtube;F8T1rMsJtQU]http://www.youtube.com/watch?v=F8T1rMsJtQU[/video]
 
Redigert:
Mest sansynlig en 114060, men kronen er flyttet over til venstre siden av klokken. Mulig de har gått så langt at det er dato på feil side også? :p

Med mindre bildet er speilvendt og han bærer klokken på høyre hånd da.