Klokkespotting

Stusset litt over verkstedregninga jeg fikk etter service i dag på bilen. Helt til jeg spotta at en Speedmaster av-ett-eller-annet-slag på min kjære Toyotamekaniker...
 
Eksamensvakt idag, han hadde en vintage GMT Pepis på armen, mint condition med jubilee. Tok meg bryet å spørre når den var fra, 1957 var svaret. Ikke nok med det, han la til at han hjemme hadde en Explorer fra 1937. Det synes jeg var veldig kult! :)
 
Eksamensvakt idag, han hadde en vintage GMT Pepis på armen, mint condition med jubilee. Tok meg bryet å spørre når den var fra, 1957 var svaret. Ikke nok med det, han la til at han hjemme hadde en Explorer fra 1937. Det synes jeg var veldig kult! :)

@MatsWest ... Explorer fra -37? En modell som ble introdusert i 1953 ... ? :)
Var GMT fra -57 så har han vel deremot noe av en skikkelig kul sak fra første generasjon.
 
Redigert av en moderator:
Ser på "Ray Donovan" på HBO, han har noen godbiter. Her er han i ferd med å bestikke en tilsynsfører, som i tillegg til cash vil ha klokka hans. "Is that a Yachtmaster? Submariner?" Ray Donovan er mer oppgitt over folks mangel på grunnleggende klokkekunnskaper enn over å måtte gi fra seg sin Daytona...:)

20B45A51-3DE1-45E3-A126-4480AE8915C0_zps7oapqdha.jpg
 
Mye pent spottet i Wien de siste dagene. Wempe var jo enormt givende hva Patek angår. Den kuleste klokken var dog en meget pen Omega Speedmaster Mark II, den var godt brukt, noe som ikke gjorde den mer sjarmerende :)
 
Brand-breitling-Hero2.jpg


True jeg spotta en slik på tv2nyhetene. Dette var saken om nye skatter på å leie ut hybel.
Bra Siv :mrgreen:

Noen her?
 
Spottet en (hvit) Roger Dubuis Easy Diver på flyet ORD-CMI. Tror det er første gangen jeg har
sett en RD på noen andre. Herlig. Klokken så absolutt ikke verst ut live.

Noe a la dette:

roger-dubuis-easy-diver-se46579-03.53-1-4281.jpg
 
Skikkelig drøy 51mm nixon på hu håndballdama på siste "hellstrøm rydder opp hjemme":

nixon-A057502-00_LRG.jpg


En skikkelig "in your face", "fuck off piece" som Archieluxury kunne sagt det:cool:
 
Redigert:
Skikkelig drøy 51mm nixon på hu håndballdama på siste "hellstrøm rydder opp hjemme":

Bilde fjernet av RemiWM

En skikkelig "in your face", "fuck off piece" som Archieluxury kune sagt det:cool:

En kollega av meg har denne i "sølv". Vi kaller den bare vegguret eller stekepanna....:mrgreen:
 
Skikkelig godstemning på jobb, spottet en Speedy på Nato på armen til fransk kollega og fikk WIS-heten bekreftet.
Han hadde vurdert Sub men mente at Moonwatch hadde kulere historia og gikk ut på site og skulle kjøre en runde med mekanisk testing uten å bekymre seg for klokka.

Han benyttet også anledningen å peke på annonse til en kompis av han som selger en 1680 MKI
http://cda.chronomania.net/forum_entry.php?id=119590
som vistnok var "Etat général : très bien"
 
Skikkelig drøy 51mm nixon på hu håndballdama på siste "hellstrøm rydder opp hjemme":

nixon-A057502-00_LRG.jpg


En skikkelig "in your face", "fuck off piece" som Archieluxury kunne sagt det:cool:
Kompis har den hvite keramikkversjonen. Den er akkurat slm du beskriver. In your face!