Klokkespotting

Var på Eplehuset i går for å hente denne badboy'en:
sg_macpro2013_hands_07-820x420.jpg


Og ble møtt av en hyggelig gutt som måtte være yngre enn 18 år. Uansett, så fikk jeg øye på noe jeg mente var en GMT eller GMT II, men han holdt på med pakking av ting i esker, så hendene var i konstant bevegelse. Jeg synes jeg så at viserne stemte, men det var ikke før jeg fikk se kronesymbolet på buckle'n at jeg ble såppass sikker i min sak at jeg tenkte jeg skulle spørre han om det.

- "Er det en GMT du går rundt med?"
Han ble tydelig overrasket og svarte litt pinlig berørt at ja, det var det.

Den hadde grønn bezel. Viste seg at han hadde fått den med faren sin som var klokkeinteressert. Han selv var ikke så dreven sa han, og det stemte nok siden han ikke oppdaget Paneraien min tross i at jeg signerte hentepapirene ganske sakte for å se om han la merke til den før jeg visste om det faktisk var en GMT han gikk med:)

Uansett, så ble en spennende tur enda mer spennende med denne spottingen.

Her er uret han hadde på seg:

-gmt-master-2-green-dial-ssss-steel-bezel-swiss-eta-2836-2.jpg
 
Var på Eplehuset i går for å hente denne badboy'en:
sg_macpro2013_hands_07-820x420.jpg


Og ble møtt av en hyggelig gutt som måtte være yngre enn 18 år. Uansett, så fikk jeg øye på noe jeg mente var en GMT eller GMT II, men han holdt på med pakking av ting i esker, så hendene var i konstant bevegelse. Jeg synes jeg så at viserne stemte, men det var ikke før jeg fikk se kronesymbolet på buckle'n at jeg ble såppass sikker i min sak at jeg tenkte jeg skulle spørre han om det.

- "Er det en GMT du går rundt med?"
Han ble tydelig overrasket og svarte litt pinlig berørt at ja, det var det.

Den hadde grønn bezel. Viste seg at han hadde fått den med faren sin som var klokkeinteressert. Han selv var ikke så dreven sa han, og det stemte nok siden han ikke oppdaget Paneraien min tross i at jeg signerte hentepapirene ganske sakte for å se om han la merke til den før jeg visste om det faktisk var en GMT han gikk med:)

Uansett, så ble en spennende tur enda mer spennende med denne spottingen.

Her er uret han hadde på seg:

-gmt-master-2-green-dial-ssss-steel-bezel-swiss-eta-2836-2.jpg

Da var det en replica, ikke så rart han var litt pinlig berørt..


Edit: Grønn bezel finnes ikke på GMT Master. Grønn skive er kun på helgull GMT Master. Bildet er fra en replica-side.
 
Redigert:
Redigert:
Satt ved siden av Vålerenga-spiller, og så i sidesynet noe som lignet på en 116618. Dette måtte være bra tenkte jeg, og snudde meg for å se nærmere. Åja, Invicta ja.

/Lurespot.
 
Jeg var i Dublin. Spotta 1 sub, 1 panerai og 1 big pilot..... og det var noen tusen personer der borte...
Det er så sykt mye ræl blant pokerspillere
 
Spotta en Pam 111(?) på mann i sin beste alder på første rad på Norwegians fight hjem fra Køben i går kveld kl 1910.
Jeg ble ikke returspotta, der jeg febrilsk sto og børstet støv av høyre skulder, så jeg blir overrasket om vedkommende er her inne. I adgangshallen på fredag møtte jeg derimot en medsoner med en 16613 på nato:)
 
Blinket hyggelig i en DJ II , på håndleddet til en ung man som satt på uteserveringen på Edge på Tjuvholmen. Så helt ny og blank ut :)
 
Spottebonanza på flyet til Paris idag. Rolex Datejust TT 31mm på flyvertinne. Relativt ny sub på velkledde herremann med familie. Explorer I på en annen og Explorer II på Charles de Gaulle flyplassen. Det hele ble toppet med en SS Patek Nautilius 5711 på en gammel herre i 70-80 årene.
 
Intet mindre enn 3 rolex ____date____ i dagens A-magasinet (#16 16.april) Fyll inn enten day- eller -just!

Side 31: Thomas Giertsen med en type datejust med seratert bezel.
a2bfd275c5523feaaf5af152cb2c895e_zpse19854cd.jpg


Side 59: Vetle Lid Larsen med en type ___date____.
ec09686f0038cbcf21efb0011da127c1_zps3cefd7c0.jpg


Og på siste side (side 76) denne annonsen på en day-date!
efb4195f99aea5c5ffc5f4eeaec7e46f_zpsf8a55642.jpg


Helt fabelaktig! :)
 
The expendables 2

Sylvester Stalone klarer å veksle mellom 3 forskjellige kombinasjoner av Panerai i løpet av en dag, det ene byttet midt i en kamp-scene! :mrgreen:

Resten av "gutta krutt" hadde også PAM på armen!

Skjermbilde28_zps5d4437fd.png

Starter med litt Submersible

Skjermbilde33_zps4fcee1db.png

flytur med en 1950 kasse

Skjermbilde41_zpse5ec1c23.png

Submersible på gummi...

Skjermbilde42_zps30ce797b.png

... som på magisg vis ble til en lærreim i løpet av litt slossing!

Director be like: "doesn`t matter, they all look the same. No one will notice!"
 
Redigert: