Klokkespotting

Ja.. det med å være litt ung å ha en fet klokke kan ofte være en litt kjip opplevelse.. Når jeg går med submarinern så får jeg ofte blikk.. men mange tenker sikkert.. den må være fake.. det er litt synd.

Kanskje mange som tror det er kopi..... Breitling, Rolex, og Panerai er vel de klokkene som er mest kopiert....?
Får mere opmerksomhet når jeg går med Festinaen min med rød skive enn med Breitlingen/Omegaen min. Ikke at jeg er ute etter det, men sånn er det......

Ekte...... ? Vet at særlig Panerai var vanskelig å få kjøpt, da de ikke produserer så mange ur i året,,, (har jeg hørt). Samtidig flommer det over av kopier på nettet. Vet det for har dessverre kjøpt en selv for noen år siden... Vet også at det ikke er så lenge siden Bjerke, som eneste forhandler i Norge begynte å selge dem. Rimelig begrenset utvalg....

Kan nok skjønne at om noen begynner å stirre på armen min, at jeg da inntar en mistenksom / forsiktig holdning :)

Men hvorfor ikke ta kontakt ? Jeg gjør ofte det, - ser klokken spennende ut og ligner på noe jeg antar kan være ekte saker, spør jeg gjerne om å få se på uret, samtidig som jeg sier noe om min egen interesse.
Har til dags dato til gode å bli avvist eller ikke fått noe positiv respons.
En bonus er det jo at en alltid får vist og fortalt om sitt eget ur !
Har hørt at det er ganske vanlig å bli tilsnakket slik lengre sør på Kontinentet og i USA......

Men jeg vil nok se vedkommende noe an, før jeg bretter opp ermet ! ;)

Modigere enn meg........ :rolleyes:

0296323d-781a-ab60.jpg

Helgull daytona hos venninde på Frogner

Sorry.... ble litt satt ut...:rolleyes: Ser mere på dama....:roll:

Fyren som graverte EM-pokalen på direkten i kveld hadde på seg en Tissot T-Touch Expert.

Navitimer på en afrikanskættet mann med svært urban stil. Det var ganske kult, men jeg blir mer og mer i tvil på at jeg kan "pull off" en navitimer.

Var på besøk hos en gammel venn her en dag.
Årevis siden jeg så han sist, og ble kjempeoverrasket når jeg var på besøk hjemme hos han å så den imponerende klokkesamlingen hans. Det er noe av det sykeste jeg har sett.

Det var gamle omegaer, rolexer, breitlinger, pateker og mye annet godis!

BupkE.jpg

Uret han brukte til daglig var dette; En rolex daydate i helgull, kledd med diamenter (tror jeg)

USvnT.jpg

Han fortalte også at de dyreste urene ble oppbevart i bankboks!