Klokkespotting

Er på kurs på et hotell i Oslo-området.
La merke til at bartenderen hadde på seg en 16613 Bluesy.

Ga han et kompliment for klokka i forbindelse med ølkjøp, og vi ble stående og snakke en stund.

Viste seg at han hadde hatt en høyere stilling i et prominent flyselskap, men mistet jobben pga koronakrisen.

Klokka hadde han hatt siden 1995, kjøpt på jobb i Russland. Den hadde vært på armen så og si hver dag siden.

Han hadde fått med seg den utrolig økningen i verdien på Rolex, men det kunne ikke falle han inn å selge klokka. Til tross for motgangen i arbeidslivet.

Håper han kommer seg inn og opp igjen på samme nivå han var før igjen.

Jeg har så lyst til å klare å bli en one-watch-guy på linje med dette..

Vedum med en Seiko SRN054 (ser det ut til)
75133949.jpeg

Nå er ikke jeg vekter, men det var voldsomt til stigma om lønninger og ambisjonsnivå.
Ta en spøk. Det trenger ikke gå sport i å bli krenket på andres vegne hele tiden. Ikke det at jeg tror du gjør det altså men det kan da vel ikke være så farlig å ha litt brodd på humoren.
Driver i en næring som er til de grader stigmatisert selv men gidder da ikke bli fornærmet hver gang noen vitser litt om det så lenge jeg trives med det jeg driver med.

Ta en spøk. Det trenger ikke gå sport i å bli krenket på andres vegne hele tiden. Ikke det at jeg tror du gjør det altså men det kan da vel ikke være så farlig å ha litt brodd på humoren.
Driver i en næring som er til de grader stigmatisert selv men gidder da ikke bli fornærmet hver gang noen vitser litt om det så lenge jeg trives med det jeg driver med.

0B239231-6005-4478-9477-9DA2C0BCF0BE.png