Klokkespotting

Ser Johan Golden har på seg noe annet på Nytt på Nytt sendingene enn den tidligere TAG Heuer han har brukt. Noen som har lagt merke til hva det er?
 
Nevøspotting med Sjokotona :)

BA0CB9AE-BDC1-42CE-B3F9-E45211027B84.jpeg
 
Ser Johan Golden har på seg noe annet på Nytt på Nytt sendingene enn den tidligere TAG Heuer han har brukt. Noen som har lagt merke til hva det er?
Lagt merke til det jeg også. Mine øyne ville ha det til å muligens være en VC Overseas. Sannsynligvis er det nok ikke det, men det var så langt mine ølbriller kunne se.
 
En kollega (som vanligvis bruken en Tag Heuer) spurte meg i dag om jeg kunne ta en kikk på en klokke etter faren hans siden Tagen var blitt ødelagt. Klokken var en han hadde funnet bakerst i skuffen etter faren og ikke hadde brydd seg med å bruke, men som faren hadde brukt i alle år. Han fisket frem en helgull JLC 5001. Faren var sjefsflyver i Braathens så den har Braathens logoen på skiva og Alf Lie inskripsjoner på baklokket. Dagens gladsak for min del:) Han lo forsåvidt godt når jeg ba om å få ta et bilde :p
02A2B874-7304-4054-85C7-14C486C9A64E.jpeg
 
En kollega (som vanligvis bruken en Tag Heuer) spurte meg i dag om jeg kunne ta en kikk på en klokke etter faren hans siden Tagen var blitt ødelagt. Klokken var en han hadde funnet bakerst i skuffen etter faren og ikke hadde brydd seg med å bruke, men som faren hadde brukt i alle år. Han fisket frem en helgull JLC 5001. Faren var sjefsflyver i Braathens så den har Braathens logoen på skiva og Alf Lie inskripsjoner på baklokket. Dagens gladsak for min del:) Han lo forsåvidt godt når jeg ba om å få ta et bilde :p
Den der var flott! Er man en flynerd må det der være "top notch".
Anbefal en lett polering og en ny kvalitetsrem;)
 
Den der var flott! Er man en flynerd må det der være "top notch".
Anbefal en lett polering og en ny kvalitetsrem;)
Ja, vedkommende er veldig flynerd (arvet den interessen vil jeg tro).
Ba han ta kontakt med Guldbrandsen for en sjekk da den har ligget noen tiår ubrukt. Og remmen trenger definitivt å bli byttet (originalremmen som står på, og den er bl.a. full av malingsflekker etter sprøytemaling så klokken har tydeligvis vært brukt til det meste :) ). Polering er fyfy ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Credits where credits due, her @Grendel var du milevis foran Hodinkee.
Skal innrømme at jeg ikke klarte å følge med på alle de entusiastiske strofene du serverte om uret på dubliners en gang for flere år siden, men jeg har lest tråden til hodinkee nå og er litt imponert.

 
Credits where credits due, her @Grendel var du milevis foran Hodinkee.
Skal innrømme at jeg ikke klarte å følge med på alle de entusiastiske strofene du serverte om uret på dubliners en gang for flere år siden, men jeg har lest tråden til hodinkee nå og er litt imponert.


Sammentreff?

 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Credits where credits due, her @Grendel var du milevis foran Hodinkee.
Skal innrømme at jeg ikke klarte å følge med på alle de entusiastiske strofene du serverte om uret på dubliners en gang for flere år siden, men jeg har lest tråden til hodinkee nå og er litt imponert.


Jeg må si jeg setter stor pris må min YES, som jeg har hatt i mange år. Det stemmer, @Entropy.
Faktisk så ser jeg på klokken tilnærmet daglig, siden den ligger på nattbordet og jeg følger med på solen og månen. Det er fascinerende å se hvordan våren nå nærmer seg, og "natt-skyggen" blir smalere og smalere.

YES-watch er en rimelig og veldig artig klokke for "oss som er litt sære".

Og til slutt må jeg igjen legge til at 24-timer-viseren til YES er mer "riktig" enn den tradisjonelle "Rolex GMT Master standarden"; Det at klokken 12 (midt på dagen) er rett opp er mer riktig siden solen da står høyest.

Det er artig å se at seriøse aktører som Hodinkee trekker inn YES i varmen.
Skulle jeg hatt bare en quartz-klokke... (Vel, den er jo i praksis det allerede....)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle